  • 1. Data: 2003-09-12 07:44:39
    Temat: Fundusz Alimentacyjny- nauka i niepełnosprawnosc jednoczesnie?!!!!
    Od: n...@a...pl (d)

    Mam taka sytuacje:
    1. orzeczenie sądu zasądziło alimenty na rzecz dzieci - konkretnie
    dwójki

    2. płacił je fundusz alimentacyjny (stronę ojciec- fundusz zostawiamy w
    spokoju)

    3. do tej pory do kontynuacji świadczenia wystarczało zaświadczenie ze
    jedno z dzieci uczy się nadal (około 1 września), a drugie ze nadal jest
    studentem (wiadomo około 1 października)

    4. i w lipcu przyszła decyzja wstrzymująca zasiłek z funduszu z powodu
    "nieprzedstawienia zaświadczenia o kontynuowaniu nauki i jednocześnie o
    stopniu niepełnosprawności" wobec jednego z dzieci.

    Rozumiem ze wobec tego studiującego można się podobnej
    spodziewać w najbliższym czasie. Moje pytanie do Was grupowicze:

    - to była jakaś zmiana, czy nowelizacja, albo diabli wiedzą co?!

    - czy można to jakoś obejść, odkręcić czy co? Pytam głównie
    dlatego ze gdyba to nie był fundusz tylko ojciec ,który się np. nie
    uchyla to co, tez trzeba by zaświadczenia i jednoczesnym stopniu
    niepełnosprawności?
    - po prostu drodze fani prawa - CO TU MOŻNA JESZCZE ZROBIC?!

    Dzięki - dominik

  • 2. Data: 2003-09-12 13:57:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Sep 2003, d wrote:
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ - to była jakaś zmiana, czy nowelizacja, albo diabli wiedzą co?!

    O ile pamiętam (z prasy, ale piszę "z głowy czyli z niczego")
    to była "zmiana interpretacji przepisu". Znaczy: ktoś
    z urzędników postanowił ten sam przepis inaczej przeczytać
    i uznać że uzyte tam sformułowanie wymaga *jednoczesnej*
    nauki i niepełnosprawności.
    Niestety - brak ustawowego zapisu jak czytać zdania złożone
    oraz użycie spójników, w szczególności takich jak "lub"
    (które miewają wątpliwe znaczenia potoczne, nie zawsze
    pokrywające się z matematycznym) itp.

    >+ - czy można to jakoś obejść, odkręcić czy co?

    Nie pamiętam - spróbuj zajrzeć na www.gazetaprawna.pl
    i przejrzyj dostępne strony (*jeśli* widziałem to tam
    - to właśnie na stronach bezpłatnych).

    >+ Pytam głównie dlatego ze gdyba to nie był fundusz tylko ojciec

    ...a to inna sprawa.
    Argumentacja była taka że fundusz nie jest od "zastępowania"
    ojca we *wszystkich* przypadkach, a tylko w *niektórych*
    społeczeństwo wykłada kasę za zobowiązanego...

    pozdrowienia, Gotfryd