  • 31. Data: 2012-09-15 15:41:25
    Temat: Re: windykacja-stalking
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 13.09.2012 08:05, Andrzej Lawa pisze:
    /.../
    > Bardziej mi o to chodzi, że takim ludziom raczej nie przyjdzie do głowy
    > podniesienie zarzutu przedawnienia w odpowiedzi na pierwsze pismo z
    > sądu, tylko zaczną się tłumaczyć, że już zapłacili... a potem w sądzie
    > zostaną zapytani o kwity, których po 10 latach raczej nie będą mieć, a
    > zarzutu przedawnienia już nie będą mogli podnieść.

    A nie pojmujesz, że prawo jest tworzone ku wygodzie prawników, jako
    znających prawniczy żargon?

  • 32. Data: 2012-09-15 15:59:10
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-09-15 15:41, Smok Eustachy pisze:

    > A nie pojmujesz, że prawo jest tworzone ku wygodzie prawników, jako
    > znających prawniczy żargon?

    ... przez prawników, dla prawników, ku pożytkowi (zyskowi) prawników, a
    na szkodę całej reszty.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 33. Data: 2012-09-15 16:33:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 15 Sep 2012, Andrzej Lawa wrote:

    > W sumie czy jest jakaś podstawa do odrzucenia przez sąd "kosztów fatygi"
    > policzonych wg. powiedzmy połowy minimalnych kosztów zanalizowania pozwu
    > i napisania odpowiedzi przez profesjonalnego prawnika?

    Chyba nie :(, bo od czasu do czasu byłyby posty "dlaczego sąd
    odmówił mi kosztu"

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2012-09-15 19:03:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Chyba nie :(, bo od czasu do czasu byłyby posty "dlaczego sąd
    > odmówił mi kosztu"

    Pewnie nikt nie próbował... Cóż, co mi szkodzi zostać pionierem i w tym
    aspekcie ;)

    W razie odmowy sąd powinien to uzasadnić :)

  • 35. Data: 2012-09-21 02:00:56
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-09-12 18:10, Liwiusz pisze:

    > Obawiam się, że podchodzisz do tego od dupy strony. Nie jest
    > problemem, że się pozywa o przedawnione roszczenia. Problemem
    > jest to, że się pozywa na nieaktualne adresy.

    I dalej. Problemem jest to, że kowalski podpisując umowę kredytu
    w tejże umowie zobowiązuje się do każdorazowego (w trakcie
    istnienia zobowiązania) powiadamiania kredytodawcy o zmianie
    swojego adresu do doręczeń. Potem kowalski biadoli, że pozywany
    jest na nieaktualny adres.

    > O to to.

    Zgadzam się. Ale jeśli w myśl umowy łączącej pozwanego i powoda
    - adres jest prawidłowy, to w czym rzecz ?

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 36. Data: 2012-09-21 15:21:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Zgadzam się. Ale jeśli w myśl umowy łączącej pozwanego i powoda - adres
    > jest prawidłowy, to w czym rzecz ?

    Że takie umowne ustalenia nie zwalniają z przestrzegania kpc, a
    konkretnie z obowiązku wskazywania przez powoda aktualnego adresu
    zamieszkania pozwanego.

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2012-09-21 23:38:59
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-09-21 15:21, Liwiusz pisze:

    > Że takie umowne ustalenia nie zwalniają z przestrzegania kpc, a
    > konkretnie z obowiązku wskazywania przez powoda aktualnego
    > adresu zamieszkania pozwanego.

    A skąd ma go znać jeśli nie został podany przez pozwanego ?

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 38. Data: 2012-09-22 11:35:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > A skąd ma go znać jeśli nie został podany przez pozwanego ?

    To już problem powoda.

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2012-09-22 12:27:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.09.2012 11:35, Liwiusz pisze:

    > To już problem powoda.

    Na odpowiednio umotywowany wniosek sąd powinien udostępnić dane z tego
    rejestru meldunkowego, czyż nie?

  • 40. Data: 2012-09-22 17:01:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-09-22 12:27, Andrzej Lawa pisze:

    > Na odpowiednio umotywowany wniosek sąd powinien udostępnić dane z tego
    > rejestru meldunkowego, czyż nie?

    Nie.

    --
    Liwiusz