  • 11. Data: 2003-06-01 23:05:20
    Temat: Re: windows OEM
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | To MOJE są EKSCENTRYCZNE !?!? No nie! Teraz to wymiękłem!
    | To jeszcze dodaj, że moje poglądy i SĄDU są ekscentryczne,
    | bo jakoś przypadkiem jego wyrok jest identyczny z moim zdaniem.

    Dla porządku. Skoro powołujesz się na wyrok sądu, to chociaż podaj dane
    umożliwiające jego znalezienie. Nie twierdzę, że nie masz racji, ale wyrok
    sądu by mnie upewnił w tym. No i wyrok sądu zapada z reguły w jakiejś
    sprawie. Czasem szkopuł tkwi właśnie w szczegółach.

  • 12. Data: 2003-06-01 23:34:26
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2003-06-02 01:05, Robert Tomasik napisał:
> [...]
    > sądu by mnie upewnił w tym. No i wyrok sądu zapada z reguły w jakiejś
    > sprawie. Czasem szkopuł tkwi właśnie w szczegółach.

    Znajdziesz bez trudu w archiwum grupy.
    Ale coś czuję, że czas zrobić zadymę koło tej sprawy bo jak widać ludzie
    mają zniewolone umysły, a M$ wykorzystuje to i okrada ich na potęgę :((

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 13. Data: 2003-06-02 04:53:43
    Od: januszek <kezsunaj@[ktory_nie_lubi_spamu_wiec_prosze_to_wyciac].irc.pl>

    > inaczej sformułuję pytanie. czy Windows z licencją OEM, zakupiony
    >razem z nowym dyskiem, jest legalny?.

    Tak o ile jest uzywany razem z tym dyskiem.

    januszek

  • 14. Data: 2003-06-02 08:44:04
    Od: "Norbisan" <n...@w...pl>

    Witam
    Jestem nowy na tej grupie ale jedno wiem

    Zasady licencjonowania produków OEM przez jedynego "słusznego" producenta
    OS-ów

    Generalnie sprawa wygląda tak iż OEM-a możesz kupić (oczywiście będzie
    legalny) tylko z elementem niezbędnym do pracy komputera
    takimi jak dysk twardy, karta graficzna, procesor, płyta główna, obudawa,
    klawiatura, myszka, monitor itd

    NIE można sprzedawać OEM-a z kartą muzyczną, sieciową, modemem, kieszenią na
    dysk, listwą zasilającą, UPS, głośnikami, itd

    Oprócz tego podczas kontroli użytkownik zobowiązany jest do przedstawienia,
    naklejki naklejonej na komputer oraz DOWODU ZAKUPU.

    Takie są zasady licencjonowania wprowadzone przez tą "ukochaną " firmę
    jak sprawa wygląda od strony zgodności z polskim prawem niech się wypowiedzą
    mądrzejsi.

    Norbisan

  • 15. Data: 2003-06-02 09:08:04
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2003-06-02 06:53, januszek napisał:
    > Tak o ile jest uzywany razem z tym dyskiem.

    No nie mogę! Kolejny ze zniewolonym umysłem!

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 16. Data: 2003-06-02 10:05:36
    Od: Łukasz Mach <l...@m...com.pl>

    Arek wrote:

    > To MOJE są EKSCENTRYCZNE !?!? No nie! Teraz to wymiękłem!
    > To jeszcze dodaj, że moje poglądy i SĄDU są ekscentryczne,
    > bo jakoś przypadkiem jego wyrok jest identyczny z moim zdaniem.

    tak, ale ciągle się powołujesz na wyrok sądu Niemieckiego.
    co ma niewielkie zastosowanie w Polsce. ponadto nawet jakby
    to był wyrok sądu Polskiego, to też nic nie wiadomo, bo
    o ile się nie mylę niestety nie mamy w Polsce sądzenia
    na podstawie precedensów.

    poza tym jak już zaznaczyłem wcześniej, mniej jest dla
    mnie interesujące czy wygram w sądzie(kilka lat po
    zaistnieniu ewentualnego problemu), za to bardziej
    brak kłopotów przy ewentualnej kontroli.

    pozdrav
    maHo
    --
    lukasz shift-2 mach.com.pl,http://www.lukasz.mach.com.pl
    gg://1612670 jabber://m...@j...org jabber://m...@j...org

  • 17. Data: 2003-06-02 10:31:55
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2003-06-02 12:05, Łukasz Mach napisał:
    > tak, ale ciągle się powołujesz na wyrok sądu Niemieckiego.
    > co ma niewielkie zastosowanie w Polsce. ponadto nawet jakby

    Sąd w sposób obiektywny i bezstronny rozpatrzył DOKŁADNIE TAKĄ
    sprawę i M$ przegrał ją z kretesem.
    Nieważne, że to sąd niemiecki, a nie polski.
    Nieważne, że nie ma to BEZPOŚREDNIEGO przełożenia na Polskę.
    Nieważne, że polskie i niemieckie prawo jest to samo, więc wyrok
    polskiego sądu nie powinien być inny.
    Nieważne, że programy wprowadzone do obrotu w Niemczech są legalne i w Polsce,
    tak więc OEMy tam legalne MUSZĄ być i legalne u nas.

    Ważne i liczące się teraz jest to, że to samo co ja mówię potwierdziła
    niezależna instytucja, którą ją dogłębnie rozpatrzyła i na pewno
    korzystając z biegłych dobrze znających się na prawie autorskim.
    Nie możesz gadać, że moja interpretacja prawa autorskiego jest ekscentryczna,
    albo z Wenus lub Księżyca.

    > to był wyrok sądu Polskiego, to też nic nie wiadomo, bo
    > o ile się nie mylę niestety nie mamy w Polsce sądzenia
    > na podstawie precedensów.

    Ano nie mamy. Mamy za to zwyczaj, że leci "automat" na podstawie spraw
    rozpatrzonych przez SN. Obawiam się jednak, że do takiej rozprawy nigdy
    w Polsce nie dojdzie bo nie pozwoli sobie na nią M$ by nie stracić straszaka.

    > poza tym jak już zaznaczyłem wcześniej, mniej jest dla
    > mnie interesujące czy wygram w sądzie(kilka lat po

    Ale tak sam M$ jak i prawnicy prowadzący sprawy BSA jednoznacznie mówią,
    że w żadnym wypadku NIE BĘDĄ ścigać użytkowników OEM. Nawet jak mają
    te programy bez sprzętu.
    Więc co - chcesz być bardziej papieski niż papież ???

    > zaistnieniu ewentualnego problemu), za to bardziej
    > brak kłopotów przy ewentualnej kontroli.

    I właśnie na ludzkim TCHÓRZOSTWIE na wyrost i STRACHU opierają swoją
    siłę wszelkie zniewolenia, bandytyzmy i inne -izmy :((
    Niestety by być wolnym i nie dawać się zniewalać trzeba się postawić,
    a nie dawać się jeszcze dobrowolonie zniewalać :(

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 18. Data: 2003-06-02 11:35:30
    Od: "Jan" <s...@p...fm>

    > Ale tak sam M$ jak i prawnicy prowadzący sprawy BSA jednoznacznie mówią,
    > że w żadnym wypadku NIE BĘDĄ ścigać użytkowników OEM. Nawet jak mają
    > te programy bez sprzętu.

    Czy w takim razie mógłbyś podać nazwisko lub choćby numer telefonu do
    prawnika BSA który mówi to co napisałeś powyżej?

    Pozdr. Jan

  • 19. Data: 2003-06-02 11:41:29
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2003-06-02 13:35, Jan napisał:
    > Czy w takim razie mógłbyś podać nazwisko lub choćby numer telefonu do
    > prawnika BSA który mówi to co napisałeś powyżej?

    W M$ mówił to Krzystof Janiszewski, co do BSA to był to prawnik
    z firmy Sołtysiński Kawecki & Szlęzak zajmujący się sprawami M$.
    Nazwiska już nie pamiętam, powinieneś znaleźć w archiwum tej grupy,
    bo kiedyś o tym już była mowa.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 20. Data: 2003-06-02 12:45:02
    Od: "Jan" <s...@p...fm>

> [...]
    > z firmy Sołtysiński Kawecki & Szlęzak zajmujący się sprawami M$.
    > Nazwiska już nie pamiętam, powinieneś znaleźć w archiwum tej grupy,

    Niestety nie znalazłem w archiwum nazwiska prawnika BSA, który twierdzi
    że BSA nie ściga takich przypadków. Pozwoliłem sobie w związku z tym zadzwonić
    właśnie do koncelarii S K & S, i uzyskałem informację zupełnie inną niż tę którą
    podałeś.
    Można to sprawdzić dzwoniąc do tej kancelarii na nr 022 608 70 00
    Podobnie informacje w sprawie OEM podaje infolinia BSA. 022 4343434

    Pozdr. Jan