  • 1. Data: 2003-05-30 10:41:47
    Temat: Urlop okolicznościowy-ślub siostry
    Od: "Ari" <a...@N...gazeta.pl>

    Czy przysługuje mi dzień wolny od pracy (piątek) z okazji slubu mojej
    siostry. Nie jestem pewna, czy ten jeden dzień o którym mowa w Kodeksie
    Pracy dotyczy własnie takiego przypadku?

    Dzieki za odpowiedź

    Ari

  • 2. Data: 2003-06-01 07:07:35
    Temat: Re: Urlop okolicznościowy-ślub siostry
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Ari" <a...@N...gazeta.pl> wrote in message
    > Czy przysługuje mi dzień wolny od pracy (piątek) z okazji slubu mojej
    > siostry. Nie jestem pewna, czy ten jeden dzień o którym mowa w Kodeksie
    > Pracy dotyczy własnie takiego przypadku?

    chyba nie do końca
    zobacz
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ z dnia 15 maja 1996 r. w
    sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania
    pracownikom zwolnień od pracy
    Ministerstwo Pracy i Polityki Socjalnej
    Dziennik Ustaw nr 60 z 1996 r. poz. 281 (30.05.1996)

    § 15. [ Zwolnienie pracownika w razie ślubu, urodzenia się dziecka albo
    zgonu ]

    Pracodawca jest obowiązany zwolnić od pracy pracownika na czas obejmujący:

    1) 2 dni - w razie ślubu pracownika lub urodzenia się jego dziecka albo
    zgonu i pogrzebu małżonka pracownika lub jego dziecka, ojca, matki, ojczyma
    lub macochy,

    2) 1 dzień - w razie ślubu dziecka pracownika albo zgonu i pogrzebu jego
    siostry, brata, teściowej, teścia, babki, dziadka, a także innej osoby
    pozostającej na utrzymaniu pracownika lub pod jego bezpośrednią opieką.

    --
    pozdrawiam
    plusz