  • 1. Data: 2003-05-15 19:20:22
    Temat: wiadomości zawierające porno galerie
    Od: "rockbiter" <r...@p...onet.pl>

    Mam następujący problem. Zostałem poinformowany, że spod mojego konta
    pocztowego wysłane zostały jakiś porno galerie. Problem polega jednak na
    tym, że ja nic o tym nie wiedziałem. Ponieważ otrzymałem wiele e-maili ze
    skargami jak również zapewnieniami, że sprawa zostanie skierowana do
    prokuratury, postanowiłem sprawdzić co się dzieje.

    Okazało się, że na moim komputerze zagnieździł się jakiś robak, który
    przechwytywał wszystkie adresy e-mail zawarte w poczcie przychodzącej i
    wysyłał pod nie obsceniczne obrazki (dokładnie jeden obrazek). Problem
    polega jednak na tym, że sam otrzymałem niechcianą korespondencję (mówiąc
    potocznie spam), która zawierała setki adresów jako kopie jawne. Jak się
    później okazało, te porno zdjęcia zostały wysłane również pod te adresy. Gdy
    tylko się zorientowałem co się dzieje, natychmiast przeinstalowałem system
    (program antywirusowy nic nie wykrywał) i wysłałem oficjalne przeprosiny do
    wszystkich osób, których adresy znalazłem w otrzymanej poczcie, co do której
    zachodziło podejrzenie, że mogła zostać przeskanowana.

    Sam również otrzymałem te wiadomości. Nagłówki wskazują na to, że wszystkie
    wiadomości zostały wysłane spod programu pocztowego (OE) i wygląda to tak
    jakbym to ja był nadawcą tych wiadomości i wysłał je sam do siebie. Niestety
    nie wszystkie osoby przyjęły moje przeprosiny i zapowiadają skierowanie
    sprawy do prokuratury. Ja nigdy żadnej korespondencji o podobnej tematyce
    nie wysyłałem i jestem przekonany, że nikt nie otrzymał ode mnie żadnej
    niechcianej korespondencji więcej niż raz. Problem polega właśnie na tym, że
    otrzymałem spam, adresowany do wielu osób, których ja nie znam, a którzy
    otrzymali owo zdjęcie i wszystko wygląda tak jak gdybym to ja był nadawcą
    wiadomości. Dodam, że feralnego dnia korzystałem z domowego modemu łącząc
    się przy pomocy numeru TP SA.

    Jak to wygląda od strony prawnej? Nadmieniam, że taka rzecz zdarzyła mi się
    po raz pierwszy i nigdy nie rozsyłałem nikomu żadnej niechcianej
    korespondencji. Czy jeden taki przypadek może spowodować jakieś konsekwencje
    prawne?

  • 2. Data: 2003-05-16 06:44:32
    Temat: Re: wiadomości zawierające porno galerie
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    rockbiter wrote:

> [...]
    > mi się po raz pierwszy i nigdy nie rozsyłałem nikomu żadnej
    > niechcianej korespondencji. Czy jeden taki przypadek może spowodować

    Tak naprawdę to prawo w kwestiach odpowiedzialności właściciela
    komputera za działania wirusów i trojanów jest bardzo niejasne i
    wątpliwe. Trzeba chyba czekać na zakończenie pierwszych spraw sądowych,
    które przejdą przez całą procedurę odwoławczą, a nie zostaną umorzone
    ze względu na znikomą szkodkiwość społeczną.

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 3. Data: 2003-05-16 07:20:04
    Od: "g a v r o n" <i...@H...data.pl>

    Użytkownik "rockbiter" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > korespondencji. Czy jeden taki przypadek może spowodować jakieś
    konsekwencje
    > prawne?

    Zapomij o tym po prostu. Nic Ci nie zrobią. Swoją drogą trzeba być niezłym
    ćwokiem by upierać się ze skierowaniem takiej sprawy do prokuratury nawet po
    przeprosinach.

    g a v r o n

    g a v r o n

  • 4. Data: 2003-05-16 08:58:12
    Od: "Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl>

> [...]
    > skargami jak również zapewnieniami, że sprawa zostanie skierowana do
    > prokuratury, postanowiłem sprawdzić co się dzieje.

    No. Dostalem od Ciebie takiego E-Maila :(

    Fantom

  • 5. Data: 2003-05-16 12:16:16
    Od: "Van Tommy" <t...@p...com>

    Użytkownik "rockbiter" <r...@p...onet.pl> napisał
    >Czy jeden taki przypadek może spowodować jakieś konsekwencje prawne?

    Sądzę, że nie. Moim zdaniem Twoja sytuacja podpada pod regulację art. 1
    par.3 kodeksu karnego (Nie popełnia przestępstwa sprawca czynu zabronionego,
    jeżeli nie można mu przypisać winy w czasie czynu).
    Z tego, co czytam, zdaje się wynikać, że nie mżna przypisać Ci winy za
    zaistniałą sytuację, więc skoro nie będzie winy, to nie popełniłeś
    przestępstwa.
    Karnistą bynajmniej nie jestem, ale sądzę jak wyżej.

  • 6. Data: 2003-05-16 21:07:16
    Od: "krzys_iek" <krzys-iek@_spam-no_wp.pl>

    rockbiter wrote:
> [...]
    > e-maili ze skargami jak również zapewnieniami, że sprawa zostanie
    > skierowana do prokuratury, postanowiłem sprawdzić co się dzieje.

    zaisntaluj the bat jak nie potrafisz polatac OE, w jednym z czasopism za
    10zl byla PEŁNA WERSJA, nic nie rusza the bata i gowniane wirusy nie beda ci
    wiecej takich rzeczy robic, olej ich imho tez.