    From: "rockbiter" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: wiadomości zawierające porno galerie
    Date: Thu, 15 May 2003 21:20:22 +0200

    Mam następujący problem. Zostałem poinformowany, że spod mojego konta
    pocztowego wysłane zostały jakiś porno galerie. Problem polega jednak na
    tym, że ja nic o tym nie wiedziałem. Ponieważ otrzymałem wiele e-maili ze
    skargami jak również zapewnieniami, że sprawa zostanie skierowana do
    prokuratury, postanowiłem sprawdzić co się dzieje.

    Okazało się, że na moim komputerze zagnieździł się jakiś robak, który
    przechwytywał wszystkie adresy e-mail zawarte w poczcie przychodzącej i
    wysyłał pod nie obsceniczne obrazki (dokładnie jeden obrazek). Problem
    polega jednak na tym, że sam otrzymałem niechcianą korespondencję (mówiąc
    potocznie spam), która zawierała setki adresów jako kopie jawne. Jak się
    później okazało, te porno zdjęcia zostały wysłane również pod te adresy. Gdy
    tylko się zorientowałem co się dzieje, natychmiast przeinstalowałem system
    (program antywirusowy nic nie wykrywał) i wysłałem oficjalne przeprosiny do
    wszystkich osób, których adresy znalazłem w otrzymanej poczcie, co do której
    zachodziło podejrzenie, że mogła zostać przeskanowana.

    Sam również otrzymałem te wiadomości. Nagłówki wskazują na to, że wszystkie
    wiadomości zostały wysłane spod programu pocztowego (OE) i wygląda to tak
    jakbym to ja był nadawcą tych wiadomości i wysłał je sam do siebie. Niestety
    nie wszystkie osoby przyjęły moje przeprosiny i zapowiadają skierowanie
    sprawy do prokuratury. Ja nigdy żadnej korespondencji o podobnej tematyce
    nie wysyłałem i jestem przekonany, że nikt nie otrzymał ode mnie żadnej
    niechcianej korespondencji więcej niż raz. Problem polega właśnie na tym, że
    otrzymałem spam, adresowany do wielu osób, których ja nie znam, a którzy
    otrzymali owo zdjęcie i wszystko wygląda tak jak gdybym to ja był nadawcą
    wiadomości. Dodam, że feralnego dnia korzystałem z domowego modemu łącząc
    się przy pomocy numeru TP SA.

    Jak to wygląda od strony prawnej? Nadmieniam, że taka rzecz zdarzyła mi się
    po raz pierwszy i nigdy nie rozsyłałem nikomu żadnej niechcianej
    korespondencji. Czy jeden taki przypadek może spowodować jakieś konsekwencje
    prawne?