  • 41. Data: 2003-01-25 06:12:54
    Temat: Odp: wezwanie małoletniej do sądu
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
    > Jeśli mi go przyślesz to poczytam, na razie nie chce mi się szukać :)

    prześle jak będę miała czas :-)

    Sandra

  • 42. Data: 2003-01-25 14:02:17
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
    > Sandra napisa_(a):

    > to nie jest odpowiedź

    pewnie,że nie odpowiedz jednak upn w przesłuchaniu jak należy to robić w
    stosunku do nieletniego wielu młodym sędziom jest pomocny

    nie odbieraniu przyrzeczenia od dzieci poniżej 17 lat a tym samym wynika z
    niego ,że młodsi mogą być wezwani ...

    > dlaczego nie na małoletniego?

    bo tą kwestią sąd może obarczyć tylko opiekunów dziecka chyba,że nieletni
    jest pracownikiem młodocianym wtedy można i z nieletniego sciągnąć pewne
    należności a o tym mówie równiez upn odn. środków wykonawczych ...

    > co zgodnie z upn? a na podstawie kpk?

    wiesz ,ze w postępowaniu karnym czy też cywilnym można stosować przepisy w
    uzupełnieniu?

    > upn nie stosuje się do przesłuchiwania nieletniego świadka w
    > postępowaniu karnym Jeśli twierdzisz, że jest inaczej to przepis proszę.

    stosuje sie art.k.p.k ale z upn można skorzystać jak ma wygladac takie
    przesłuchanie...

    Nałożyć

    zgadza się mój bład ... już w oparciu o k.p.c powinno być 274 i równiez
    wezwanie i nakaz adresowany do dziecka wraz z opiekunem/rodzicem ...nigdy
    nie zdarzyło się sądowi inaczej wezwać lub zlecic doprowadzenia ,

    > wobec kogo?
    a jak uważasz,że policja dostająca zlecenie doprowadzenia do sądu
    nieletniego będzie miala na nakazie imie i nazwisko nieletniego? a nie wraz
    z rodzicami / opiekunem ?
    a swoją myśle, że k.p.c :k.p.k. :u.p.n a za dziecko odpowiadają rodzice lub
    opiekunowie...a tez może się okazać,że świadek będzie współwinny
    popelnionego czyny czy brał udział np. i wtedy pan sędzia może wyłaczyć
    sprawe odn.nieletniego i przekazać go zgodnie z właściwością ...

    Sandra

  • 43. Data: 2003-01-25 23:44:25
    Temat: Re: wezwanie małoletniej do sądu
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    A teraz z innej beczki.
    Co zrobi sąd (karny) gdy 15-letni świadek
    stawi się na rozprawę pijany ?
    Na dorosłych nakładają przeważnie karę
    aresztu lub co najmniej grzywnę.

  • 44. Data: 2003-01-27 00:25:03
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcyś <m...@n...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b0v7lg$ouk$...@n...tpi.pl...
    > A teraz z innej beczki.
    > Co zrobi sąd (karny) gdy 15-letni świadek
    > stawi się na rozprawę pijany ?
    > Na dorosłych nakładają przeważnie karę
    > aresztu lub co najmniej grzywnę.

    dlaczego tak dobrze znający się na prawie karnym nie odpowiadają na to
    pytanie? chętnie poczytam...

    Sandra

  • 45. Data: 2003-01-27 08:02:18
    Od: "k" <...@...ru>

    > Użytkownik Marcyś <m...@n...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:b0v7lg$ouk$...@n...tpi.pl...
    > Sandra

    Sąd winien zareagować- stosownie do treści Ustawy o postępowaniu w sprawach
    nieletnich - zawiadomić sąd rodzinny i nieletnich wszczynając tym samym
    postępowanie w sprawie (zdemoralizowanego, niedostosowanego) nieletniego

  • 46. Data: 2003-01-27 10:36:26
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 47. Data: 2003-01-27 14:49:44
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcin Surowiec <s...@d...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:007301c2c5ff$c0706940$a740200a@zm...

    dobre :-) to nielaty teraz mają super :-))))

    Sandra

  • 48. Data: 2003-01-27 22:46:43
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    zakończenia
    > okresu odosobnienia po obligatoryjnym wywiadzie środowiskowym.

    Czy dorosły też może się na takie coś załapać ?
    Chyba nie, bo niewielu mieliby trzeźwych świadków.