  • 31. Data: 2003-01-20 23:04:03
    Temat: Odp: wezwanie małoletniej do sądu
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcyś <m...@n...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b0hu6n$b9o$...@n...tpi.pl...

    > Czyli jestem pomylony.
    > Ale ze mną wiele innych osób. Przesłuchałem setki
    > małoletnich świadków - zarówno w obecności rodziców,
    > jeśli to nie kolidowało z tokiem postępowania, jak i w
    > obecności psychologów, ale również bez niczyjej
    > obecności.
    > Jakoś do tej pory nikt mi nie zwrócił uwagi,
    > że małoletni nie może być świadkiem.
    > Wszyscy się mylą?

    nie powiedziałam ,ze nie może :-) prosze uważnie przeczytać

    Sandra hm

  • 32. Data: 2003-01-21 23:12:57
    Temat: Re: wezwanie małoletniej do sądu
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    > nie powiedziałam ,ze nie może :-) prosze uważnie przeczytać

    Czytam uważnie i w poście z 19 stycznia wyczytałem:

  • 33. Data: 2003-01-21 23:36:25
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcyś <m...@n...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b0kk72$cps$...@n...tpi.pl...

    > Czytam uważnie i w poście z 19 stycznia wyczytałem:

    > on

    wszystko wyjaśniłam później myśle ,ze temat jest skończony

    Sandra

  • 34. Data: 2003-01-23 13:08:28
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Sandra" <d...@w...pl> wrote in message

    > nie powiedziałam ,ze nie może :-) prosze uważnie przeczytać

    Jesli Marcyc mówi, ze moze, a Ty mówisz, ze on sie myli to mówiac to chyba
    móiwsz, ze nie moze, prawda? Czy tez nieuwaznie czytam?

    Depi.

  • 35. Data: 2003-01-23 13:22:37
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Marcin Olender <d...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b0op73$80i$...@n...tpi.pl...

    > "Sandra" <d...@w...pl> wrote in message

    > Jesli Marcyc mówi, ze moze, a Ty mówisz, ze on sie myli to mówiac to chyba
    > móiwsz, ze nie moze, prawda? Czy tez nieuwaznie czytam?

    myśle,że z Panem Marcys sobie wyjasnilismy juz tą sprawe...

    Sandra

  • 36. Data: 2003-01-24 22:29:52
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):
    > świadków nieletnich pouczyć należy o treści przepisów ustawy o postępowaniu
    > w sprawach nieletnich tak wiec wobec nieletniego świadka zastosowanie ma upn

    Chyba zamieniłaś wniosek z przesłanką...
    Dlaczego uważasz, że trzeba pouczyć? Z czego wynika taki obowiązek? Co
    znaczy, że ma zastosowanie upn?

    KG

  • 37. Data: 2003-01-24 22:31:28
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):

    > każdy sedzia mający na sali małolata posłuży się dodatkowymi środkami
    > dostępu

    czym???
    Nie jest to odpowiedź na pytanie...

    KG

  • 38. Data: 2003-01-24 22:35:39
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):

    > upn

    to nie jest odpowiedź

    > A co z
    > A co z dzieckiem
    >
    > upn

    a dokładniej?

    > Czy na
    >
    > na rodziców...

    dlaczego nie na małoletniego?

    > Kiedy - zawsze?
    > na rodziców zawsze jeśli utrudnią sądowi wysłuchanie nieletniego...
    >
    > jak skończy 17?
    >
    > zgodnie z upn tak...

    co zgodnie z upn? a na podstawie kpk?

    > tak ...nieletniego nigdy nie wzywa sie bez opiekuna ewentualnie psycholog
    > ,wychowawca itp.
    > wszystko masz w upn...

    upn nie stosuje się do przesłuchiwania nieletniego świadka w
    postępowaniu karnym Jeśli twierdzisz, że jest inaczej to przepis proszę.

    wobec kogo?
    Nie odpowiadasz na pytania...

    KG

  • 39. Data: 2003-01-24 22:40:09
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):
    > zaczynając sprawę karną a nastepnie wysłuchując nieletniego w danej sprawie
    > jest ważna treść czyli nie biore przyrzeczenia ale zgodnie z k.r.o wzywam
    > sobie takiego świadka z opiekunem /art.93§1 k.r.o/
    > odegra dużą rolę w takim wysłuchaniu umiejętność dotarcia do psychiki
    > dziecka przez samego sedziego lub psychologa,którego sędzia z uwagi na wiek
    > dziecka również może wezwać i zastosowuje to w praktyce ...

    Ta dyskusja nie dotyczy sposobu prowadzenia przesłuchania, bo do to tak
    naprawdę nie jest uregulowane w przepisach, a rzeczywiście jest kwestią
    podejścia przesłuchującego do świadka oraz jego umiejętności
    (przesłuchującego). Mowa była o wymaganym sposobie wezwania, sankcjach
    itp. rzeczach.

    > polecam wyrok SN z 1980r. IIIKR 428/79 ; z 1988 VKRN 237/88

    Jeśli mi go przyślesz to poczytam, na razie nie chce mi się szukać :)

    KF

  • 40. Data: 2003-01-24 23:55:19
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
    > Sandra napisa_(a):
    >
    > Chyba zamieniłaś wniosek z przesłanką...
    > Dlaczego uważasz, że trzeba pouczyć?
    tzn. zle sie wyraziłam przytoczyć można niektóre w zależności od zachowan
    świadka nieletniego a tym samym pytanie dla Ciebie hm czy w drodze
    wysłuchania nieletnie świadka może sie okazać ,że nieletni mial jakis
    związek z czynem dorosłego?
    może tak być czy nie? nie jestem karnistą mogę się mylić ...
    Z czego wynika taki obowiązek?

    z przeprowadzonego postępowania karnego i analizy faktów i dowodów w
    sprawie...

    Co
    > znaczy, że ma zastosowanie upn?

    j.w.