  • 1. Data: 2003-08-20 06:40:39
    Temat: wezwanie do sądu-ile dni terminu
    Od: "idi" <m...@i...pl>

    czy wezwanie do sądu musi być dostarczone do pozwanego na 7 dni przed
    rozprawą

    proszę o jakieś info

  • 2. Data: 2003-08-20 08:05:45
    Temat: Re: wezwanie do s?du-ile dni terminu
    Od: "kac" <k...@g...pl>

    idi wrote:
    > czy wezwanie do s?du musi być dostarczone do pozwanego na 7 dni
    przed
    > rozpraw?
    >
    > proszę o jakie? info

    nie jest chyba określone z jakim wyprzedzeniem sąd ma powidamiać
    pozwanego (czy też świadka / powoda) o rozprawie. Teoretycznie może to
    zrobić nawet dzień przed, niestety.

  • 3. Data: 2003-08-20 09:36:25
    Temat: Re: wezwanie do sądu-ile dni terminu
    Od: Dredd<...@...pl>

    Na szczęście nie jest tak źle jak prorokuje kac:

    Reguluje to kodeks postępowania cywilnego:
    Art. 148. § 1. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej,
    posiedzenia sądowe są jawne, a sąd orzekający rozpoznaje sprawy na
    rozprawie.
    § 2. Sąd może skierować sprawę na posiedzenie jawne i wyznaczyć
    rozprawę także wówczas, gdy sprawa podlega rozpoznaniu na
    posiedzeniu niejawnym.

    Art. 149. § 1. Posiedzenia sądowe wyznacza przewodniczący z urzędu,
    ilekroć wymaga tego stan sprawy.
    § 2. O posiedzeniach jawnych zawiadamia się strony i osoby
    zainteresowane przez wezwanie lub ogłoszenie podczas posiedzenia.
    Stronie nieobecnej na posiedzeniu jawnym należy zawsze doręczyć
    wezwanie na następne posiedzenie. Wezwanie powinno być doręczone
    co najmniej na tydzień przed posiedzeniem. W wypadkach pilnych
    termin ten może być skrócony do trzech dni.

    Na marginesie:
    1) rozprawa to szczególna forma jawnego posiedzenia Sądu
    2) od tego co w art. 148 istnieją wyjątki:

    z tego co pamiętam to np. w sprawach z zakresu prawa pracy i
    ubezpieczeń społ.

    art. 472. § 1. Sąd może wzywać strony, świadków, biegłych lub inne
    osoby w sposób, który uzna za najbardziej celowy, nawet z
    pominięciem sposobów przewidzianych przez przepisy ogólne, jeżeli
    uzna to za niezbędne do przyspieszenia rozpoznania sprawy. Dotyczy
    to również doręczeń oraz zarządzeń mających na celu przygotowanie
    rozprawy, zwłaszcza zaś żądania przedstawienia niezbędnych do
    rozstrzygnięcia sprawy akt osobowych i innych dokumentów.
    § 2. Wezwanie i doręczenie dokonane w powyższy sposób wywołuje
    skutki przewidziane w kodeksie, jeżeli jest niewątpliwe, że doszło ono
    do wiadomości adresata.

    i w postępowaniu uproszczonym:

    Art. 505(6). § 1. Sąd może dokonywać wezwań stosując odpowiednio
    przepis art. 472.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2003-08-20 09:41:19
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...nospam.pl>

    Witam

    "idi" <m...@i...pl> napisał:

    > czy wezwanie do sądu musi być dostarczone do pozwanego
    > na 7 dni przed rozprawą

    Reguluje to kpc. Wezwanie powinno byc doreczone co najmniej
    tydzien przed posiedzeniem, a w wypadkach pilnych na 3 dni
    przed (art. 148 § 2 kpc).

    (mrk)

    ---
    Marcin R. Kiepas
    m...@i...pl
    **********************

  • 6. Data: 2003-08-20 09:48:09
    Od: "kac" <k...@t...pl>

    Dredd wrote:
    > Na szczęście nie jest tak źle jak prorokuje kac:

    Wezwanie powinno być doręczone
    > co najmniej na tydzień przed posiedzeniem. W wypadkach pilnych
    > termin ten może być skrócony do trzech dni.

    Dzięki za wyjaśnienie. O tym paragrafie nie wiedziałem, a sam kiedyś
    dostałem wezwanie na dwa dni przed rozprawą i nikt sie nie przejmował
    że miałem zaplanowany wyjazd :-(
    Teraz już będę wiedział ;-)