  • 1. Data: 2006-06-19 16:33:36
    Temat: wdowa z 2 małych dzieci prosi o pomoc
    Od: a...@p...onet.pl

    Bardzo proszę panstwa o pomoc bo nie znalazłam jej jak do tej pory. 2
    tygodnie temu zmarł nagle mój mąż zostawiajac mnie z małymi
    dziecmi zupełnie samą. Mąż prowadził działalośc gosp był
    budowlancem. Budowa która prawie dokonczył została , pieniądze
    inwestor przelał na firmowe konto a ja ie mogę ich podjąć bo nie
    byłam upowazniona. Chodzi tu o kwote rzedu 100 tys która wystarczyła
    by mi na zapłacenie praciwnikom i pociągniecie jej dalej. Nie mam w
    tej chwili ani złotówki a pracowicy męża nękają mnie swoimi
    wizytami. Żyłam jak pączek w masle a teraz zostałam sama jak palec
    - nie wiem jak z tego wybrnąć. Czy jest szansa ze jak pojde do banku
    wyjasnie to wypłacą mi te pieniądze? czy musze czekac na sprawe
    spadkową która ponoc ciagnie sie miesiacami a ci ludzie nie chca tyle
    czekac. Błagam jesli ktos sie a tym zna niech mi pomoze bo nie wiem co
    robic . Boję sie siedziec wieczorami sama z dziecmi nie wiem uciekac?
    walczyć? NIE WIEM SAMA

  • 2. Data: 2006-06-19 17:36:33
    Temat: Re: wdowa z 2 małych dzieci prosi o pomoc
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    a...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > czekac. Błagam jesli ktos sie a tym zna niech mi pomoze bo nie wiem co
    > robic . Boję sie siedziec wieczorami sama z dziecmi nie wiem uciekac?

    Przede wszystkim nie panikowac.
    Usiądź i weź głęboki oddech.
    Bank pieniędzy przed zakonczeniem sprawy spadkowej ci nie wyplaci, bo
    nie ma takiego prawa.
    Podwykonawcy i pracownicy mogą sobie skakać i tupać ale nic więcej nie
    mogą zrobić. Po prostu muszą czekać, a że im się nie podoba to nic im na
    to nie poradzisz. Możesz im najwyżej ziółka uspokajaące podawać na wejście.
    Wytłumacz im prosto z mostu, że to nie od ciebie zależy kiedy wypłacisz
    im pieniądze tylko od sądu kiedy dostaniesz postanowienie o nabyciu
    spadku. I jak dostaniesz to wypłacisz.
    Wytłumacz im, że są w komfortowej sytuacji, bo i tak dostaną swoje tylko
    troche później. Mogliby nic nie dostać.

  • 3. Data: 2006-06-20 08:08:12
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    ps.com...
[...]
    Bank wypłaci kwotę do wysokości kosztów pogrzebu po przedstawieniu
    rachunów. Nie jestem pewna, czy kazdy ale moja znajoma dostała z męża konta
    po jego śmierci.

  • 4. Data: 2006-06-20 10:13:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Majkaa wrote:
    [ciach]

    > Bank wypłaci kwotę do wysokości kosztów pogrzebu po przedstawieniu
    > rachunów. Nie jestem pewna, czy kazdy ale moja znajoma dostała z męża konta
    > po jego śmierci.

    Primo: cytuj po ludzku.
    Secundo: pytającej nie o to chodziło (za równowartość pogrzebu wiele
    pensji się nie wypłaci).

  • 5. Data: 2006-06-20 10:18:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    a...@p...onet.pl wrote:

    > byłam upowazniona. Chodzi tu o kwote rzedu 100 tys która wystarczyła
    > by mi na zapłacenie praciwnikom i pociągniecie jej dalej. Nie mam w
    > tej chwili ani złotówki a pracowicy męża nękają mnie swoimi

    Póki co jedyne wyjście to porozmawiać z wykonawcami, pokazać akt zgonu,
    jeśli palanty nie wierzą, i zaproponować, żeby dokończyli robotę "na
    kredyt" uzgadniając jakieś "ekstra" po zakończeniu sprawy spadkowej i
    jednocześnie informując, że jeśli będą robic problemy, to z przyczyn
    obiektywnych kasę może szlag trafić (jeśli nei dokończą, to klient też
    się może wkurzyć) i będą wtedy poszkodowani.

    Jak mają rozum, to powinni się jakoś dogadać...

    Albo poświecić oczami w bankach i wykombinować jakiś kredyt hipoteczny
    pod zastaw mieszkania/domu.

    Szkoda, że nie masz upoważnienia do konta ani nie jesteś jego
    współposiadaczem - wtedy problemu by nie było.

  • 6. Data: 2006-06-20 11:19:36
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Szkoda, że nie masz upoważnienia do konta ani nie jesteś jego
    > współposiadaczem - wtedy problemu by nie było.

    Upoważnienie (pełnomocnictwo) IMHO nic by nie dało, bo wygasa z chwilą
    śmierci. Natomiast nie znam banku, który pozwoliłby na współposiadanie
    konta firmowego przez żonę prowadzącego działalność (choć także nie
    widzę prawnych przeszkód do tego).

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Smoliński

  • 7. Data: 2006-06-20 12:05:09
    Od: Robert <b...@g...pl>

    a...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > czekac. Błagam jesli ktos sie a tym zna niech mi pomoze bo nie wiem co
    > robic . Boję sie siedziec wieczorami sama z dziecmi nie wiem uciekac?

    To byla dzial gosp. osoby fizycznej czy inna forma?? Bo moze jestes
    prokurentem w firmie czasem??
    Nie ma jakichs innych pracownikow, ksiegowych?
    Obslugi internetowej konta firmowego??

    pzdrR

  • 8. Data: 2006-06-20 12:21:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Beniamin wrote:

    > Upoważnienie (pełnomocnictwo) IMHO nic by nie dało, bo wygasa z chwilą
    > śmierci.

    Tak, ale przy "gardłowej" sprawie można by z niego skorzystać (w końcu
    bank zawiadomienia o zgodnie nie dostanie chyba od razu ;) ) i w razie,
    jakby ktoś potem paragrafami straszył, tłumaczyć się wyższą
    koniecznością (i oczywiście wszystko co do grosza roliczyć).

    > Natomiast nie znam banku, który pozwoliłby na współposiadanie
    > konta firmowego przez żonę prowadzącego działalność (choć także nie
    > widzę prawnych przeszkód do tego).

    Nie znam kompletnej oferty, więc nie wiem :)

  • 9. Data: 2006-06-20 13:45:50
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > jakby ktoś potem paragrafami straszył, tłumaczyć się wyższą
    > koniecznością (i oczywiście wszystko co do grosza roliczyć).

    Taaa.
    Najwyżej dostanie wyrok w zawieszeniu za małą szkodliwość społeczną.

  • 10. Data: 2006-06-20 14:08:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > Najwyżej dostanie wyrok w zawieszeniu za małą szkodliwość społeczną.

    Działanie w stanie wyższej konieczności, brak szkód dla osób trzecich i
    powinno wyjść umorzenie.