    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: w Radomiu
    Date: Mon, 6 Feb 2023 16:19:19 +0100

    On Mon, 6 Feb 2023 11:45:47 +0100, Olin wrote:
    > Samochód osobowy włączał się do ruchu i wjechał w autobus. Drogówka uznała,
    > że winny jest kierowca autobusu. ten zdębiał i nie przyjął mandatu, a
    > sprawa została nagłośniona (ach te pismaki!) i przeniesiono ją na inny
    > kulsonariat w Przysusze. Ci uznali, że winne są obie strony, a kierowca
    > autobusu dalej odmawiał przyjęcia mandatu.
    > Sąd w trybie nakazowym nałożył grzywnę po 700 zł na obie strony zdarzenia.
    > Kierowca autobusu wniesie sprzeciw.
    >
    > Szczegóły wraz z filmem; akurat kamera działała, no cud:
    > https://www.brd24.pl/spoleczenstwo/kolizja-z-zona-za
    stepcy-komendanta-policji-z-radomia-sad-wydal-wyrok/

    > Aha, osobówka kierowała żona lokalnego wiceoberkulsona.

    Sad nie wiem czy zwrocil na to uwage - moze nawet wniosku mu sie
    czytac nie chcialo.

    Trzeba tez zauwazyc, ze autobus tak jakby zmienial pas.

    > *******************
    >
    > I jeszcze takie coś na końcu podlinkowanego artykułu:
    > "Dwa tygodnie temu pierwszy zastępca komendanta policji miejskiej w Radomiu
    > - nadkom. Piotr Banaszkiewicz, swoim prywatnym BMW wyprzedzał inny pojazd
    > na drodze i wjechał w pieszego. Wypadek miał miejsce poza obszarem
    > zabudowanym a pieszy - według relacji policji - nie miał elementów
    > odblaskowych. Po wypadku policjanci nie zatrzymali uprawnień do kierowania
    > nadkomisarzowi. "

    Nie maja obowiazku zatrzymywac.
    W swietle ostatnich ustalen TK - moze nawet nie maja prawa ...

    > Niedawno był wątek o kuriozalnej opinii biegłego w sprawie potrącenia
    > 70-latka na pasach przez BMW. Auto jechało 80 km/h i wyprzedziło przed
    > pasami autobus. Mimo to ziobrotura ukręciła łeb sprawie.
    > Sporo się zgadza; może ktoś rozkmini, czy to ten sam wypadek.

    Tylko ze powyzej nic nie ma, ze "na pasach".

    J.