  • 1. Data: 2023-02-06 11:45:47
    Temat: w Radomiu
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Samochód osobowy włączał się do ruchu i wjechał w autobus. Drogówka uznała,
    że winny jest kierowca autobusu. ten zdębiał i nie przyjął mandatu, a
    sprawa została nagłośniona (ach te pismaki!) i przeniesiono ją na inny
    kulsonariat w Przysusze. Ci uznali, że winne są obie strony, a kierowca
    autobusu dalej odmawiał przyjęcia mandatu.
    Sąd w trybie nakazowym nałożył grzywnę po 700 zł na obie strony zdarzenia.
    Kierowca autobusu wniesie sprzeciw.

    Szczegóły wraz z filmem; akurat kamera działała, no cud:
    https://www.brd24.pl/spoleczenstwo/kolizja-z-zona-za
    stepcy-komendanta-policji-z-radomia-sad-wydal-wyrok/

    Aha, osobówka kierowała żona lokalnego wiceoberkulsona.

    *******************

    I jeszcze takie coś na końcu podlinkowanego artykułu:
    "Dwa tygodnie temu pierwszy zastępca komendanta policji miejskiej w Radomiu
    - nadkom. Piotr Banaszkiewicz, swoim prywatnym BMW wyprzedzał inny pojazd
    na drodze i wjechał w pieszego. Wypadek miał miejsce poza obszarem
    zabudowanym a pieszy - według relacji policji - nie miał elementów
    odblaskowych. Po wypadku policjanci nie zatrzymali uprawnień do kierowania
    nadkomisarzowi. "

    Niedawno był wątek o kuriozalnej opinii biegłego w sprawie potrącenia
    70-latka na pasach przez BMW. Auto jechało 80 km/h i wyprzedziło przed
    pasami autobus. Mimo to ziobrotura ukręciła łeb sprawie.
    Sporo się zgadza; może ktoś rozkmini, czy to ten sam wypadek.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2023-02-06 16:19:19
    Temat: Re: w Radomiu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 Feb 2023 11:45:47 +0100, Olin wrote:
> [...]
    stepcy-komendanta-policji-z-radomia-sad-wydal-wyrok/

    > Aha, osobówka kierowała żona lokalnego wiceoberkulsona.

    Sad nie wiem czy zwrocil na to uwage - moze nawet wniosku mu sie
    czytac nie chcialo.

    Trzeba tez zauwazyc, ze autobus tak jakby zmienial pas.

> [...]
    > zabudowanym a pieszy - według relacji policji - nie miał elementów
    > odblaskowych. Po wypadku policjanci nie zatrzymali uprawnień do kierowania

    Nie maja obowiazku zatrzymywac.
    W swietle ostatnich ustalen TK - moze nawet nie maja prawa ...

> [...]
    > pasami autobus. Mimo to ziobrotura ukręciła łeb sprawie.
    > Sporo się zgadza; może ktoś rozkmini, czy to ten sam wypadek.

    Tylko ze powyzej nic nie ma, ze "na pasach".

    J.

  • 3. Data: 2023-02-06 19:20:17
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 06.02.2023 o 16:19, J.F pisze:

    > Trzeba tez zauwazyc, ze autobus tak jakby zmienial pas.

    Nawet na tym gównianym filmiku widać, że miał włączony prawy
    kierunkowskaz, a osobówka, jakby nie patrzeć, włączała się do ruchu.

    > Nie maja obowiazku zatrzymywac.
    > W swietle ostatnich ustalen TK - moze nawet nie maja prawa ...

    A o jakie ustalenia chodzi?

  • 4. Data: 2023-02-07 05:09:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-06, nadir <n...@h...org> wrote:

    > Nawet na tym gównianym filmiku widać, że miał włączony prawy
    > kierunkowskaz, a osobówka, jakby nie patrzeć, włączała się do ruchu.

    No ale musiał, a przynajmniej powinienen widziec, że się włączała do ruchu,
    a parł jakby jej nie było.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2023-02-07 12:36:01
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 07 Feb 2023 04:09:39 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > No ale musiał, a przynajmniej powinienen widziec, że się włączała do ruchu,
    > a parł jakby jej nie było.

    W artykule, który podlinkowałem stoi:
    "Jak relacjonował kierowca autobusu, tuż po kolizji mąż kierującej autem
    osobowym chciał spisać oświadczenie, w którym kobieta przyznawałaby się do
    winy. Jednak dyrekcja nakazała kierowcy autobusu tę sprawę rozwiązać przy
    oficjalnym udziale policji."

    Wygląda na to, że zastępca komendanta nawet w porządku, za to podwładni
    koniecznie chcieli się wykazać.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 6. Data: 2023-02-07 15:54:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.02.2023 o 12:36, Olin pisze:
> [...]
    > oficjalnym udziale policji."
    > Wygląda na to, że zastępca komendanta nawet w porządku, za to podwładni

    Komendantowi było po prostu wstyd i chciał to załatwić z OC i AC. Było
    to rozsądne, choć niekoniecznie ścisłe, albowiem kierujący autobusem
    jest współwinny.

    A co do winy, zacznijmy od tego, że autobus jechał lewym pasem za linią
    przerywaną. Kierująca rzuciła okiem w lusterko i stwierdziwszy, że prawy
    pas jest wolny wyjechała. Gdyby autobus kontynuował jazdę "swoim" pasem
    nic by się nie wydarzyło. Ale autobus zaczął zmieniać pas. Zauważ, że
    uderzył swoim tyłem w bok pojazdu. Czyli kierujący autobusem nie upewnił
    się, czy wjeżdża na pusty pas. A pas nie był pusty, bowiem już
    dojeżdżając do wyjeżdżającego samochodu musiał go widzieć.

    Kierując nie upewniła się, że może się włączyć do ruchu, a kierujący
    autobusem, że może zmienić pas. Nie wiem, co zrobi sąd przy odwołaniu,
    ale sprawa nie jest oczywista i nie podzielam tu osobiście stanowiska
    przywołanego w artykule eksperta. Pomijam on - moim zdaniem - istotną
    kwestię, że kolizja została spowodowana poprzez zmianę pasa ruchu przez
    autobus.
    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2023-02-07 16:29:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 Feb 2023 19:20:17 +0100, nadir wrote:

    > Nawet na tym gównianym filmiku widać, że miał włączony prawy
    > kierunkowskaz,

    No wlasnie nie bardzo widac.

    >a osobówka, jakby nie patrzeć, włączała się do ruchu.

    Nie wiadomo kiedy włączy, o ile w ogole właczyl,
    a osobowka miala pas zapasu ...

    > A o jakie ustalenia chodzi?

    ze przepisy o zatrzymaniu PJ przez policje za przekroczenie predkosci
    o ponad 50km/h w terenie zabudowanym sa niekonstytucyjne.

    J.

  • 8. Data: 2023-02-07 17:01:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > przywołanego w artykule eksperta. Pomijam on  - moim zdaniem - istotną
    > kwestię, że kolizja została spowodowana poprzez zmianę pasa ruchu przez

    Świat się kończy... drugi raz zgadzam się z robertem. Znaczy "kodeksowo"
    to winna laska, ale "sądowo" to raczej współwina będzie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 9. Data: 2023-02-07 17:01:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.02.2023 o 16:29, J.F pisze:

    > ze przepisy o zatrzymaniu PJ przez policje za przekroczenie predkosci
    > o ponad 50km/h w terenie zabudowanym sa niekonstytucyjne.

    Przy czym policja wydała oświadczenie że ma to w dupie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 10. Data: 2023-02-07 18:01:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Feb 2023 17:01:54 +0100, Shrek wrote:

    > Przy czym policja wydała oświadczenie że ma to w dupie.

    Bo z tego co czytam dalej ... to TK chyba podwazył procedure u
    starostow.
    W ustawie zapis o zatrzymaniu PJ przez policje nadal jest ... podwazyl
    ten artykul TK, czy nie?

    Patrzac natomiast szerzej ... pijakom tez nie będą zatrzymywac PJ?
    Bo sytuacja prawna chyba podobna :-)

    J.