  • Data: 2023-02-07 15:54:11
    Temat: Re: w Radomiu
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.02.2023 o 12:36, Olin pisze:
    > W artykule, który podlinkowałem stoi:
    > "Jak relacjonował kierowca autobusu, tuż po kolizji mąż kierującej autem
    > osobowym chciał spisać oświadczenie, w którym kobieta przyznawałaby się do
    > winy. Jednak dyrekcja nakazała kierowcy autobusu tę sprawę rozwiązać przy
    > oficjalnym udziale policji."
    > Wygląda na to, że zastępca komendanta nawet w porządku, za to podwładni
    > koniecznie chcieli się wykazać.

    Komendantowi było po prostu wstyd i chciał to załatwić z OC i AC. Było
    to rozsądne, choć niekoniecznie ścisłe, albowiem kierujący autobusem
    jest współwinny.

    A co do winy, zacznijmy od tego, że autobus jechał lewym pasem za linią
    przerywaną. Kierująca rzuciła okiem w lusterko i stwierdziwszy, że prawy
    pas jest wolny wyjechała. Gdyby autobus kontynuował jazdę "swoim" pasem
    nic by się nie wydarzyło. Ale autobus zaczął zmieniać pas. Zauważ, że
    uderzył swoim tyłem w bok pojazdu. Czyli kierujący autobusem nie upewnił
    się, czy wjeżdża na pusty pas. A pas nie był pusty, bowiem już
    dojeżdżając do wyjeżdżającego samochodu musiał go widzieć.

    Kierując nie upewniła się, że może się włączyć do ruchu, a kierujący
    autobusem, że może zmienić pas. Nie wiem, co zrobi sąd przy odwołaniu,
    ale sprawa nie jest oczywista i nie podzielam tu osobiście stanowiska
    przywołanego w artykule eksperta. Pomijam on - moim zdaniem - istotną
    kwestię, że kolizja została spowodowana poprzez zmianę pasa ruchu przez
    autobus.
    --
    Robert Tomasik