  • 21. Data: 2011-11-24 15:52:04
    Temat: Re: uzasadnienie wyroku
    Od: Roman Rumpel <r...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-11-24 09:28, Danusia pisze:
    > U?ytkownik "Johnson"<j...@n...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Mozliwa jest kasacja w trzeciej instancji. Je?eli drug? jest SO to trzeci?
    > SA. Kasacja jest trudna do przeprowadzenia ale mo?liwa r?wnie? w Polsce.
    > Moim zdaniem jak to pisa?am, adwokata trzeba mie? koniecznie w drugiej
    > instancji czyli przed SO. To ?e prawo tego nie wymaga, pomaga temu prawu
    > wymierza? niesprawiedliwe wyroki. Bo co mo?esz zrobi? bez adwokata? Uk?oni?
    > sie i powiedzie? dzi?kuj?.
    >
    > pozdr

    Danusiu, proszę Cie , zaufaj Johnsonowi, a jak mu nie ufasz, to zajrzyj
    do konstytucji, tam jest napisane ile instancji przysługuje obywatelowi.

    Kasacja nie jest trzecia instancją i NA PEWNO skargi kasacyjnej nie
    rozpoznaje SA (choć często bada jej formalną dopuszczalność). Resztę
    doczytaj sobie gdzieś

    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez

  • 22. Data: 2011-11-25 08:12:02
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Kasacja nie jest trzecia instancją i NA PEWNO skargi kasacyjnej nie
    > rozpoznaje SA (choć często bada jej formalną dopuszczalność). Resztę

    Tak w Konstytucji pisze ze sądy są dwuinstancyjne, ale to nie oznacza że na
    drugiej instancji jest ostateczny koniec sprawy. Mozna wnieść skargę
    kasacyjną, lub skargę na wydanie wyroku niezgodnego z prawem (to dwie
    zupełnie niezależne instancje). Po oddaleniu przez te instancje mozna
    jeszcze wnieść skargę do Trybunału Sprawiedlliwości w Strasburgu. Dopiero po
    tym droga prawna jest całkowicie zakończona.

    pozdr

  • 23. Data: 2011-11-25 15:28:14
    Od: Roman Rumpel <r...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-11-25 09:12, Danusia pisze:

    > Tak w Konstytucji pisze ze s?dy s? dwuinstancyjne, ale to nie oznacza ?e na
    > drugiej instancji jest ostateczny koniec sprawy. Mozna wnie?? skarg?
    > kasacyjn?, lub skarg? na wydanie wyroku niezgodnego z prawem (to dwie
    > zupe?nie niezale?ne instancje). Po oddaleniu przez te instancje mozna
    > jeszcze wnie?? skarg? do Trybuna?u Sprawiedlliwo?ci w Strasburgu. Dopiero po
    > tym droga prawna jest ca?kowicie zako?czona.
    >
    > pozdr

    Już lepiej. Zatem drążmy temat dalej. Do kogo wnosimy skargę kasacyjną,
    bądź te drugą skargę? Kto je rozpoznaje? Czy to są rzeczywiście dwie
    niezależne instancje? Czy skarga kasacyjna jest zawsze dopuszczalna?
    (Strasburg na razie przemilczę)

  • 24. Data: 2011-11-26 19:41:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    smerf wrote:

    > Wiesz, skoro Sedzia przyznaje racje pozwanemu podczas gdy wszelkie
    > podstawy prawne wskazuja, ze ja mam racje - to co mam zrobic?

    widać nie wg sędziego :)

  • 25. Data: 2011-11-26 22:15:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.11.2011 20:41, Marek Dyjor pisze:

> [...]

    Następnym razem brać adwokata z lepszym wejściem do sądu.

    > widać nie wg sędziego :)

    Sędziowie są elastyczni ;->

  • 26. Data: 2011-11-27 18:30:47
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-11-25 09:12, Danusia pisze:

    > Tak w Konstytucji pisze ze s?dy s? dwuinstancyjne, ale to nie oznacza ?e na
    > drugiej instancji jest ostateczny koniec sprawy. Mozna wnie?ae skarge
    > kasacyjn?, lub skarge na wydanie wyroku niezgodnego z prawem (to dwie
    > zupe?nie niezale?ne instancje). Po oddaleniu przez te instancje mozna
    > jeszcze wnie?ae skarge do Trybuna?u Sprawiedlliwo?ci w Strasburgu. Dopiero po
    > tym droga prawna jest ca?kowicie zakonczona.

    Zapomniałaś jeszcze o najwyżej instancji, czyli Sądzie Bożym ;)

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 27. Data: 2011-11-27 19:09:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.11.2011 19:30, Johnson pisze:

    > Zapomniałaś jeszcze o najwyżej instancji, czyli Sądzie Bożym ;)

    Masz na myśli ordalia? Nielegalne niestety ;->