    From: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: uszkodzona przesyłka
    Date: Thu, 11 Jun 2009 18:48:18 +0200

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:18f3dajbskhbf.dlg@kapselek.net...

    > A tak hipotetycznie - załóżmy że klient otrzymał taki uszkodzony towar i
    > zamiast reklamować u przewoźnika odsyła go w ciągu 10 dni sprzedawcy.
    > Teoretycznie ponosi wtedy tylko koszty przesyłki, natomiast ma spokój z
    > reklamacją, bo wiadomo że u nas to zawsze są z tym problemy i zabiera to
    > często dużo czasu.

    Nie zgodzę się z tym twierdzeniem. Słowo "zawsze" to nadużycie. Zdarzyło mi
    się kilka razy reklamować uszkodzone przesyłki i nie było z tym żadnych
    problemów.

    > Tym sposobem sprzedawca może też rościć od przewoźnika rekompensaty, a
    > jemu
    > jako instytucji może być łatwiej to logistycznie opanować.
    > Problem tylko w odpowiednim opakowaniu towaru, żeby nie było od razu widać
    > wgniecenia ;]

    Chyba najgłupszy pomysł, na jaki mogłeś wpaść... Zwrot przez konsumenta bez
    podania przyczyny w ciągu 10 dni w przypadku zakupów na odległość, działa
    tylko jeżeli odeślesz _nieuszkodzony_ towar. Sprzedawca pieniądze odsyła po
    sprawdzeniu przesyłki. Jeżeli zapakujesz go tak, że z zewnątrz nie będzie
    widać uszkodzenia, to jak udowodnisz, że to Ty dostałeś uszkodzony towar, a
    nie sam go uszkodziłeś i takiego nie zapakowałeś? Jeżeli już koniecznie
    chciałbyś zagrać w taki sposób, to należałoby go tak zapakować, żeby pudełko
    było uszkodzone (lub samo się uszkodziło) w tym miejscu gdzie jest
    uszkodzenie towaru, ale wtedy Ci zarzucą, że opakowanie było źle dobrane
    (lub sam kurier nie przyjmie takiej przesyłki).

    Pozdrawiam
    Czabu