  • 21. Data: 2012-07-06 13:16:35
    Temat: Re: usunięcie niezameldowanej osoby
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:jt6gv2$q92$1@inews.gazeta.pl...

    > A nie? Dała mieszkać na tydzień, a tu już trzeci miesiąc teść siedzi i
    > pierdzi w wersalkę ;)

    No nie całkiem. Zajrzyj - proszę - do ustawy.

  • 22. Data: 2012-07-06 13:20:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Najpierw streszczenie dla niecierpliwych:
    >
    > IMO nie ma podstaw do "atakowania gościa".
    > Gość zachowuje się zgodnie z prawem, korzysta z możliwości
    > danej mu przez legalnego posiadacza lokalu.
    > IMO, gość nie narusza "miru".

    Ale tegoi, to my nie wiemy. Nie wiemy, kto wyraził zgodę. Nie wiemy jakie
    ta osoba ma prawa do mieszkania. Pyta zięć, ale nie wiemy, czy córka jest
    zadowolona z pobytu ojca. Za dużo niewiadomych.

  • 23. Data: 2012-07-06 13:21:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Też.
    > Ale podstawy do mandatu są dwie, odrębne:
    > - uchylenie się od dopełnienia obowiązku potwierdzenia faktu pobytu
    > z art.29.1 ustawy meldunkowej
    > - niezawiadomienie "organu" o stałym lub czasowym pobycie z następnego
    > ustępu.

    Nawet, jeśli ów pobyt jest wbrew woli właściciela lokalu?

  • 24. Data: 2012-07-06 13:39:18
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ale IMO to ona właśnie jest osobą, do której Ty, jako właściciel
    > lokalu, możesz mieć roszczenia.

    Nie wiem czy się dobrze rozumiemy: ja mąż, ona żona a jednocześnie córka
    "gościa-teścia", który przyjechał w odwiedziny i został. Od jakiegoś
    czasu przestaje nam się to podobać. Nie rozumiem tego "najemcy", nikt
    nikomu niczego nie wynajmuje, rodzina się zjechała i nie chce odjechać.

    Krystian

  • 25. Data: 2012-07-06 13:43:39
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > jakie ta osoba ma prawa do mieszkania. Pyta zięć, ale nie wiemy, czy
    > córka jest zadowolona z pobytu ojca. Za dużo niewiadomych.

    Córka raczej nie jest zadowolona, widzi, że nasze relacje się
    pogorszyły, ale ma mętlik w głowie w tej sytuacji, perswazja tatusiowi
    nie przemawia, siłowo na razie niczego nie robiliśmy, bo faktycznie
    trochę schorowany jest, po drugie nie wiemy czy wolno, po trzecie
    liczyliśmy na jego "rozsądek", a po czwarte jak córka ma swojego ojca
    wywalić na bruk? Bo raczej do swoich to on nie wróci.

    A on siedzi. I siedzi. I rozwala nam lekko atmosferę w domu.

    Krystian

  • 26. Data: 2012-07-06 13:53:24
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 06/07/2012 12:43, Krystek wrote:

> [...]
    > wywalić na bruk? Bo raczej do swoich to on nie wróci.
    >
    > A on siedzi. I siedzi. I rozwala nam lekko atmosferę w domu.

    Spakować walizki, zmienić zamek i wyjechać na tydzień urlopu, kiedy
    tatuś wyjdzie po zakupy.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 27. Data: 2012-07-06 14:46:07
    Od: spp <s...@g...pl>

    > Natomiast umowa najmu nie daje prawa do samowolnego dawania
    > w podnajem, użyczania itede, na to wszystko najemca potrzebuje
    > zgody właściciela i to on (najemca) jest stroną "naruszenia",
    > nie gość!

    Nie sądzę aby tutaj miał przypadek najmu. :(

    --
    spp

  • 28. Data: 2012-07-06 16:17:58
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    W dniu 2012-07-06 09:45, spp pisze:

    > Hm, a to obowiązek meldunkowy ciąży na właścicielu?

    Nie tylko. Nawet na cieciu ciąży obowiązek doniesienia o przebywaniu
    osoby niezameldowanej. Lenin wiecznie żywy.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 29. Data: 2012-07-06 21:10:28
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

    Czy teść ma jakieś swoje mieszkanie?
    Czy tam gdzie mieszkał, nie chcą go na podobnych zasadach jak wy?

    t-1

  • 30. Data: 2012-07-06 22:00:04
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    t-1 wrote:
    > Czy teść ma jakieś swoje mieszkanie?
    > Czy tam gdzie mieszkał, nie chcą go na podobnych zasadach jak wy?

    Dobre pytanie. Teść nie ma już swojego mieszkania. Mieszkał i jest
    zameldowany w domu u syna z drugiej matki (nota bene oni mają jakieś
    przynajmniej warunki na ulokowanie go w osobnym segmencie). Nie wiem jak
    tam relacje wyglądały bo nie za bardzo podtrzymujemy kontakty, to on
    opowiada, że go tam nie chcą. Żona dzwoniła kilka razy aby wyjaśnić ale
    rozmowa sprowadzała się do pytania "czego od nich oczekujemy? to koniec
    końców dorosły człowiek, postanowił wyjechać w odwiedziny i oni go siłą
    nie mają zamiaru ściągać." No ale zameldowany na stałe jest u nich.

    Krystian