  • 11. Data: 2012-07-06 00:18:54
    Temat: Re: usunięcie niezameldowanej osoby
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krystek" <k...@u...pl> napisał w wiadomości
    news:4ff5feb1$0$24509$c3e8da3$fb483528@news.astraweb
    .com...

    > Dzięki! A czy jeśli "gość" zaczyna coraz odważniej głosić teorię, że on
    > tu jest aby córka się nim opiekowała na starość to czy to może popsuć
    > sprawę? Sytuacja postawiła córkę w bardzo dziwnej sytuacji i ona sama do
    > końca jeszcze nie wie jak ma na całą sytuację zareagować.

    To już musicie sobie przeprowadzić męską rozmowę i już. Tego raczej przez
    sąd się nie da załatwić.

  • 12. Data: 2012-07-06 08:01:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-07-06 00:18, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Krystek" <k...@u...pl> napisał w wiadomości
    .com...

    > To już musicie sobie przeprowadzić męską rozmowę i już. Tego raczej
    > przez sąd się nie da załatwić.

    Może zgłoszenie na policję? To bardzo popularna metoda na wszystko -
    tutaj ;)

    Zacznijmy od oszustwa - teść wprowadził w błąd co do czasu pobytu, przez
    co doprowadził do niekorzystnego rozporządzenia mieniem właścicielkę
    mieszkania :)

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2012-07-06 09:00:08
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 5 Jul 2012 22:45:16 +0200, kazio napisał(a):

    > Przepraszam że się wtrące. Jak taki ktoś ma się zameldować, skoro zameldować
    > osobę może tylko właściciel lokalu, najemca, osoba posiadająca spółdzielcze
    > prawo do lokalu, itd itp. I jeżeli taka osoba nie życzy sobie jego obecności
    > ani zamieszkiwania w lokalu to jaka siła ma ją zmusić do meldunku delikwenta
    > ?

    Idzie się do dzielnicowego, dzielnicowy przychodzi do właściciela, 500zł
    mandatu za niedopełnienie obowiązku meldunkowego i załatwione.

    Henry

  • 14. Data: 2012-07-06 09:45:53
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-07-06 09:00, Henry(k) pisze:

    > Idzie się do dzielnicowego, dzielnicowy przychodzi do właściciela, 500zł
    > mandatu za niedopełnienie obowiązku meldunkowego i załatwione.

    Hm, a to obowiązek meldunkowy ciąży na właścicielu?

    --
    spp

  • 15. Data: 2012-07-06 12:28:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Jul 2012, spp wrote:

    > Hm, a to obowiązek meldunkowy ciąży na właścicielu?

    Też.
    Ale podstawy do mandatu są dwie, odrębne:
    - uchylenie się od dopełnienia obowiązku potwierdzenia faktu pobytu
    z art.29.1 ustawy meldunkowej
    - niezawiadomienie "organu" o stałym lub czasowym pobycie z następnego
    ustępu.

    Idzie to tak:
    http://www.msw.gov.pl/portal/pl/362/4520/Informacje_
    ogolne.html
    ->
    http://www.mswia.gov.pl/download.php?s=1&id=13017
    +++
    Art. 29. 1.
    Właœciciel lub inny podmiot dysponujšcy tytułem prawnym do lokalu jest
    obowišzany
    potwierdzić fakt pobytu osoby zgłaszajšcej pobyt stały lub czasowy
    trwajšcy ponad 3 miesišce w tym lokalu.
    Potwierdzenia faktu pobytu osoby w lokalu dokonuje się na
    formularzu meldunkowym w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia.
    2. Osoby wymienione w ust. 1 sš obowišzane do zawiadamiania właœciwego
    organu gminy o stałym lub czasowym pobycie innej osoby w ich lokalach
    (pomieszczeniach) oraz o opuszczeniu przez niš tego
    lokalu (pomieszczenia), jeżeli osoba ta nie dopełniła obowišzku
    meldunkowego. Zawiadomienie powinno być dokonane niezwłocznie
    po upływie terminu okreœlonego do wykonania obowišzku meldunkowego.
    Art. 30. 1. Dozorca domu, a jeżeli nie ma dozorcy - administrator domu,
    a jeżeli nie ma administratora - właœciciel domu jest obowišzany zawiadomić właœciwy

    organ wymieniony w art. 11 ust. 1 o niedopełnieniu obowišzku zameldowania
    lub wymeldowania się przez osobę przebywajšcš w tym domu.
    2. Na terenie wsi obowišzek okreœlony w ust. 1 cišży również na sołtysie.
    3. Przepis art. 29 ust. 2 stosuje się odpowiednio.
    ---

    Dla porządku dodać trzeba, że prezydent podobno podpisał ustawę
    znoszącą obowiązek od 1.I.2014.
    Jest więc spora szansa, że za "zanikający" obowiązek nie będzie
    nakładana kara.

    Popatrz na to tak: karany odmawia przyjęcia mandatu.
    Później robi wszystko, żeby sprawa się przeciągała.
    Przy "standardowym" toku procesowania w .pl, zakończenie
    procesu po końcu br. wydaje się rzeczą nienadzwyczajną.
    A wtedy wyciągamy przepis o stosowaniu przepisow "względniejszych
    dla sprawcy" i sąd uchyla postępowanie w całości.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2012-07-06 12:32:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > Zacznijmy od oszustwa - teść wprowadził w błąd co do czasu pobytu, przez
    > co doprowadził do niekorzystnego rozporządzenia mieniem właścicielkę

    I faktycznie rozporządziła tym mieniem?

  • 17. Data: 2012-07-06 12:33:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:n5lhx20ke1rd.5xoedxcezaio.dlg@40tude.net...

    > Idzie się do dzielnicowego, dzielnicowy przychodzi do właściciela, 500zł
    > mandatu za niedopełnienie obowiązku meldunkowego i załatwione.
    >
    > Henry

    O ile przyjmiemy, ze ta osoba tam mieszka.

  • 18. Data: 2012-07-06 13:02:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Najpierw streszczenie dla niecierpliwych:

    IMO nie ma podstaw do "atakowania gościa".
    Gość zachowuje się zgodnie z prawem, korzysta z możliwości
    danej mu przez legalnego posiadacza lokalu.
    IMO, gość nie narusza "miru".

    IMO tym kogo należy "zaatakować" jest najemca!
    To on narusza uprawnienia z umowy najmu.

    Jedziemy ze szczegółami:

    On Thu, 5 Jul 2012, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Krystek" <k...@u...pl> napisał
    >
    > Można, ale nie jest to takie proste. Zamledowanie nie ma tu tak naprawdę za
    > wiele do rzeczy.

    W tym się zgadzamy.

    > Jesli jego pobyt nie nabrał jeszcze znamion "zamieszkania",
    > to można po prostu wezwać go do opuszczenia mieszkania, a po odmowie wezwać
    > Policję i zarzucić mu naruszenie miru domowego.

    Hm... w jaki sposób?
    Przecież on jest gościem najemców, i mir mógłby naruszyć na ich
    szkodę.
    Z większości opisów przebijają tezy, wskazujące że skoro właściciel
    wynajął lokal, to posiadanie "przekazał w całości".

    Przykładowo:
    http://prawo-karne.wieszjak.pl/pokrzywdzony/289383,N
    aruszenie-miru-domowego.html
    +++
    Jak podkreœlił Sšd Najwyższy, właœciciel lokalu, wynajmujšc go osobie
    trzeciej, zrzeka się na jej rzecz niektórych praw do tej nieruchomoœci.
    Najemca w wyniku podpisania umowy zyskuje nie tylko prawo korzystania
    z lokalu, ale również wszelkie inne uprawnienia z tym zwišzane,
    choćby prawo do ochrony nietykalnoœci mieszkania jako dobra osobistego.
    [...]
    Sšd Najwyższy, w postanowieniu z 21 lipca 2011 roku, wskazał, że wraz z
    zawarciem umowy najmu czy oddania mieszkania w dożywotnie użytkowanie,
    lokal staje się dla właœciciela miejscem „cudzym”
    ---

    Co do eksmisji wypada się zgodzić.
    Prawdę powiedziawszy, już napisałem ze "trzeba mieć dokąd" ale
    skreśliłem - bo ochrona lokatorów jest skuteczna dla najemców,
    korzystający aż takiej ochronie (jak najemca) nie podlega.
    Niemniej czy to jest proste - nie wiem.

    No i na mój gust wydaje się, że uzasadnione będzie "atakowanie"
    nie gościa, ale właśnie (współ)najemcę, za naruszenie w sposób
    sprzeczny z "porządkiem domowym", umową najmu czy czymkolwiek
    z czego wynika prawo do mieszkania *tylko* określonych osób.

    To najemca nie ma prawa "zamieszkiwać" gości, a nie goście
    korzystać z zaproszenia, oni (IMHO) mogą!

    Przykład takiej tezy:
    http://prawo.wieszjak.pl/forum/thread/167306,obca-os
    oba-na-noc-w-mieszkaniu.htm
    (oraz objaśnienie, że interwencja na komisariacie skierowana
    przeciw "gościom" nie odnosi skutku).

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2012-07-06 13:08:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-07-06 12:32, Robert Tomasik pisze:

    > I faktycznie rozporządziła tym mieniem?

    A nie? Dała mieszkać na tydzień, a tu już trzeci miesiąc teść siedzi i
    pierdzi w wersalkę ;)

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2012-07-06 13:14:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Jul 2012, Krystek wrote:

    > Sytuacja postawiła córkę w bardzo dziwnej sytuacji i ona sama do końca
    > jeszcze nie wie jak ma na całą sytuację zareagować.

    Ale IMO to ona właśnie jest osobą, do której Ty, jako właściciel
    lokalu, możesz mieć roszczenia.
    Rzuć okiem na mój post do Roberta, stawiam tezę że gość w żaden
    sposób nie narusza prawa.
    W szczególności nie narusza miru domowego, który przez okres umowy
    najmu jest "dobrem osobistym" najemcy.
    Dobrem związanym z lokalem, ale przekazywanym najemcy.
    I to tak skutecznie przekazywanym, że sam właściciel może to
    dobro (przekazane najemcy) naruszyć! (na szkodę najemcy rzecz
    jasna)
    Temu ostatniemu nikt nie zaprzecza (bo były wyroki SN),
    więc fakt "przekazania" IMO wypada uznać za oczywisty.
    Takie "przekazanie w pakiecie", z mocy prawa, razem z zawarciem
    umowy najmu, ewentualne wyłączenia trzeba zawrzeć w umowie
    (i to się robi - "właściciel ma prawo raz na kwartał
    sprawdzić prawidłowość użytkowania lokalu oraz stan
    okien, drzwi i wszystkich instalacji" na przykład)

    Natomiast umowa najmu nie daje prawa do samowolnego dawania
    w podnajem, użyczania itede, na to wszystko najemca potrzebuje
    zgody właściciela i to on (najemca) jest stroną "naruszenia",
    nie gość!

    pzdr, Gotfryd