  • 1. Data: 2003-01-21 22:28:44
    Temat: urlop proporcjonalny
    Od: "krezuskaxx" <k...@p...onet.pl>

    Czesc
    Czy spotkaliscie sie juz w z problemem udzielania urlopu dla osob
    zatrudnionych w systemie pracy ciaglej (czterobrygadowce lub podobnej). Jak
    to jest z ta proporcjonalnoscia urlopu?? Sledze codziennie Gazete Prawna i
    nie ma nic. Jesli np. pracownik zgodnie z harmonogramem ma isc do pracy w
    poniedzialek, srode, czwartek, sobote i niedziele, a chce urlop od
    poniedzzialku do srody, albo od poniedzialku do czwartku?? Ile mu zdjac dni
    urlopu? Moze ktos poda mi linki na ten temat?? Dziekuje. Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-01-22 09:49:23
    Temat: Re: urlop proporcjonalny
    Od: "kapitan NEMO" <b...@w...pl>

    > Czy spotkaliscie sie juz w z problemem udzielania urlopu dla osob
    > zatrudnionych w systemie pracy ciaglej (czterobrygadowce lub podobnej).
    Jak
    > to jest z ta proporcjonalnoscia urlopu??

    W systemie równoważnych norm czasu pracy, czyli tam, gdzie pracownicy w
    ramach stosowanych okresów rozliczeniowych mogą korzystać z dodatkowych dni
    wolnych od pracy (poza świętami, niedzielami i dniami wolnymi wynikającymi
    z rozkładu pracy), należy przy udzielaniu urlopów zachować proporcje między
    dniami pracy i dniami wolnymi taką, w jakiej dni pracy i dni wolne (te
    dodatkowe) występują w czasie wykonywania pracy zgodnie z obowiązującym
    pracownika rozkładem czasu pracy. Miarodajny dla tego celu jest okres
    rozliczeniowy, w którym przypada urlop pracownika.
    Czyli, Kresuska, powinnaś liczyć urlop analogicznie, jak przy wyliczaniu
    urlopu dla pracownika zatrudnionego na część etatu. Np. jeśli pracownik jest
    zatrudniony na 2/5 (pracuje dwa dni w tygodniu), to przykładowo, jeśli jego
    urlop wynosi 20 dni roboczych, powinien on obejmować 8 dni przypadających do
    przepracowania i 12 dni będących dla niego dniami wolnymi od pracy (poza
    niedzielami, świętami itd.)

    pozdr.
    nemo