  • 1. Data: 2002-06-28 09:15:59
    Temat: umowa zlecenie jak to jest
    Od: "Flashmaster" <f...@w...pl>

    Witam.
    Czy w kodeksie pracy nie jest zapisane ze trzecia umowa zlecenie przechodzi
    automatycznie w umowe o prace? moze sie myle.. cos takiego zaslyszalem
    Moja dziewczyna pracuje dla znanego banku bedac zatrudniana miesiac w
    miesiac przez firme Adecco... czy to legalne ona pracuje juz 8 misiac
    podpisujac ciagle umowy zlecenie.. nie ma zadnych praw do urlopu itp...
    itd..

    pozdr. Marcin

  • 2. Data: 2002-06-28 09:19:41
    Temat: Re: umowa zlecenie jak to jest
    Od: "SapeR" <s...@e...com>

    "Flashmaster" <f...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > miesiac przez firme Adecco... czy to legalne ona pracuje juz 8 misiac
    > podpisujac ciagle umowy zlecenie.. nie ma zadnych praw do urlopu itp...

    Na pewno nie ma takiego automatyzmu w zwiazku z umową zlecenia.
    Ewentualnie można wystąpić do sądu (na podstawie 189 k.p.c. chyba),
    z żądaniem , aby sąd ustalił , że mimo iż jest zatrudniona na umowę
    zlecenie,
    to tak naprawdę jej stosunek jest stosunkiem pracy (o ile wykaże, iż spełnia
    ku temu warunki przewidziane w kodeksie pracy - czyli praca pod wskazówkami
    zlecającego, w określonych godzinach i miejscu pracy mniej więcej).
    Niemniej wtedy zapewne będzie mogła się pożegnać z pracą, bo pewnie
    po takiej akcji będzie persona non grata w firmie swojej !:)
    A automatyzm jest w stosunku do umów o pracę zawieranych na czas określony,
    co przejawia się tym, że można zawrzeć dwie pod rząd umowy na czas
    określony,
    a następna - nawet jak zostanie zawarta na czas określony, to uważa się ją
    za zawartą na czas nieokreślony - tak stanowi kodeks pracy.

    Pozdrawiam

    sap

  • 3. Data: 2002-06-28 09:40:19
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Fri, 28 Jun 2002 11:19:41 +0200, SapeR napisał/napisała:
> [...]
    > a następna - nawet jak zostanie zawarta na czas określony, to uważa się ją
    > za zawartą na czas nieokreślony - tak stanowi kodeks pracy.

    Hmm czyli jak mam umowe-zlecenie od 01-2002 do 06-2002 to jest umowa na czas
    okreslony ?

    --
    Motto: * Byle do 21 października ! * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 4. Data: 2002-06-28 09:57:02
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Na pewno NIE - um.zlecenie nie jest podstawą dla powstania stosunku pracy, w
    przeciwieństwie do terminowej umowy o pracę, powinienes to rozróżnić. Jesli
    warunki pracy jaka wykonujesz w ramach zawartej przez Ciebie umowy zlecenie sa
    adekwatne do warunkow jakie, odpowiadaja swiadczeniu pracy w ramach stosunku
    pracy przysluguje Ci roszczenie o ustalenie stosunku rpacy... moj przedmowca o
    tym wspomina.

    ALe ta zasada automatyzmu nie moze byc rozumiana w ten sposob iz um-alec
    zawarta na okreslony czas - to terminowa umowa o prace

    Pozdrawiam i...@h...pl

  • 5. Data: 2002-06-28 18:17:26
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia 28 Jun 2002 11:57:02 +0200, <p...@p...onet.pl> napisał/napisała:
    > Na pewno NIE - um.zlecenie nie jest podstawą dla powstania stosunku pracy, w
    > przeciwieństwie do terminowej umowy o pracę, powinienes to rozróżnić. Jesli

    Rozumiem.

    > ALe ta zasada automatyzmu nie moze byc rozumiana w ten sposob iz um-alec
    > zawarta na okreslony czas - to terminowa umowa o prace

    Tez rozumiem.. Mam ostatnie pytanie. Zalozmy,ze po uplywie 1,5 roku pracy u
    takiego pracodawcy, chce wystapic do sadu pracy o ustalenie stosunku pracy
    (zakladajac,ze wszystkie ku temu warunki sa spelnione), jakie konsekwencje
    groza pracopdawcy, jesli :
    1) zwolni mnie za ten "wystepek"
    2) wygram sprawe w sadzie pracy a pracodawca zdecyduje sie mnie NIE zwalniac
    :)

    Mam nadzieje,ze nie zamotalem..

  • 6. Data: 2002-06-28 23:18:48
    Od: "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl>

> [...]
    > miesiac przez firme Adecco... czy to legalne ona pracuje juz 8 misiac
    > podpisujac ciagle umowy zlecenie.. nie ma zadnych praw do urlopu itp...

    W takim przypadku:
    1. Skladasz zawiadomienie do PIPu
    2. Skladasz pozew do sadu pracy o ustalenie istnienia stosunku pracy i
    sprawe wygrywasz !

    W zasadzie nie chodzi tu i ilosc umow lecz
    o specyfike wykonywanej pracy
    Jezeli specyfika jest taka ze dzien
    w dzien musiosz przychodzic i cos robic
    to sad na pewno przychyli sie i