  • 21. Data: 2011-11-24 16:15:54
    Temat: Re: umowa przedwstępna - zakup mieszkania
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Haha wrote:

    > Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Aha. Czyli równie dobrze mogę zostawić jak jest. Gwarancja ta sama a
    > taniej o 500 zł.

    Dla notariusza taka umowa to chleb powszedni, żadne wyzwanie.

    Coś jak z operacją wyrostka: niby w internecie przeczytasz opisy, nawet
    na youtube znajdziesz filmy instruktażowe, ale jak przyjdzie co do
    czego to raczej pójdziesz do lekarza, a nie sam będziesz operował, nie?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 22. Data: 2011-11-24 16:35:40
    Od: "Haha" <e...@g...com>

    Użytkownik "Haha" <e...@g...com> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > Chcemy kupić mieszkanie z obciążoną hipoteką. Plan jest taki że sprawdzamy
    > w banku wysokość zadłużenia a potem część pieniędzy przekazujemy
    > bankowi na spłatę długu a reszta dla sprzedających. Odpowiednie zapisy
    > umieściliśmy w umowie przedwstępnej.
    >
    > Informacja znaleźliśmy w internecie. Czy to ma sens ? Czy możemy się
    > spodziewać jakichś pułapek ? Jest pełno informacji na ten temat i w sumie
    > już sam nie wiem co o tym myśleć.

    Poszliśmy do jakiegoś PODOBNO DOBREGO (za to na pewno
    obleganego) notariusza i się okazało, że taka umowa przedwstępna
    kosztuje 1000. W końcu znajomy prawnik zrobił to za darmo. Twierdzi, że
    ma doświadczenie z takimi umowami więc może jakoś to będzie.

  • 23. Data: 2011-11-24 17:27:48
    Temat: Re: umowa przedwstepna - zakup mieszkania
    Od: "Proste Prawo" <p...@o...pl>

    Dnia 20-11-2011 o 18:43:15 Haha <e...@g...com> napisał(a):

    > Chcemy kupiae mieszkanie z obci??on? hipotek?. Plan jest taki ?e
    > sprawdzamy
    > w banku wysoko?ae zad?u?enia a potem cze?ae pieniedzy przekazujemy
    > bankowi na sp?ate d?ugu a reszta dla sprzedaj?cych. Odpowiednie zapisy
    > umie?cili?my w umowie przedwstepnej.
    >
    > Informacja znale 1/4 li?my w internecie. Czy to ma sens ? Czy mo?emy sie
    > spodziewaae jakich? pu?apek ? Jest pe?no informacji na ten temat i w sumie
    > ju? sam nie wiem co o tym my?leae.

    Ma to sens. Taka transakcja nie jest odosobniona, bardzo często właśnie
    tak się kupuje nieruchomości.

    W umowie przedwstępnej powinno znaleźć się nie tylko to, że część ceny
    będzie przelana na konto kredytowe, ale też to, że przed zawarciem umowy
    przyrzeczonej sprzedający uzyska z Banku zaświadczenie o wysokości
    środków, które muszą wpłynąć, aby Bank wydał "kwit mazalny" i przedłożenie
    tego dokumentu powinno być warunkiem zawarcia umowy przenoszącej własność.

    Jeśli nie planujecie jakiegoś dużego zadatku, to umowa może mieć formę
    zwykłą pisemną. Przy kwotach, które boisz się ryzykować lepiej pójść do
    notariusza. Tym bardziej, że - jeśli się nie mylę, jeśli umowa
    przyrzeczona będzie zawierana u tego samego notariusza, to w ramach jednej
    opłaty liczonej od umowy sprzedaży notariusz zrobi tez przedwstępną umowę
    (negocjuj, żeby tak było).

    Jeśli nie zdecydujesz się na przedwstępną w formie aktu notarialnego, to
    koniecznie zwróć uwagę na to, czy uzyskanie przez sprzedającego
    zaświadczenia z banku jest WARUNKIEM zawarcia umowy przyrzeczonej.

    > Druga rzecz:
    >
    > http://brak-tu-sensu.pl/upload/umowa_przedwstepna_1.
    pdf

    > Móg?by kto? w wolnej chwili zerkn?ae i powiedzieae czego jeszcze
    > mo?e brakowaae albo co jest 1/4 le ?

    Nie mogę pobrać.

    > Planujemy ?e to nie bedzie umowa notarialna chocia? wiem ?e
    > lepiej gdyby by?a.

    Gdyby była, byłoby dużo, dużo lepiej.

    --
    pozdrawiam
    http://prosteprawo.blogspot.com

  • 24. Data: 2011-11-28 11:08:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 20 Nov 2011, MZ wrote:

    > To gniot. W zasadzie nawet mega gniot.

    Nie podważasz słów krytyki co do zasady, ale pozwolę sobie
    na wyjątek:

    > włączenie do umowy strychu i piwnicy, które to na 99% nie są zapisane w KW,

    No to znam 4 przypadki które są w tym 1% ;), a że aktów notarialnych
    notorycznie nie czytuję, mam spore odchylenie od Twojej statystyki ;)

    > Idź Ty lepiej do notariusza, bo naprawdę sobie krzywdę zrobisz.

    A to da Capo.

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2011-12-04 15:59:24
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    No niekoniecznie, bo notariusz jest obowiązkowo ubezpieczony zapewne na kilka
    baniek, a Ty na jakieś drobne.

    -----