  • 1. Data: 2011-11-19 09:39:45
    Temat: Straż gminna + zdjęcie z wakacji
    Od: "Kriss" <k...@o...pl>

    Walczyć czy odpuścić?

    24.08 w jakiejś wsi oddalonej o 350 km od mojego miejsca zamieszkania
    zostałem sfotografowany przez misiów ze straży gminnej. Wczoraj przyszedł
    mandat. Auto jest ciotki, więc wskazała mnie jako sprawcę. Zapewne na dniach
    przyjdzie do mnie pisemko z mandatem.

    Do ciotki nie przysłali kopii homologacji radaru. Do mnie też pewno nie
    wyślą. Podobno muszą to zrobić.

    Czytam sobie artykuł
    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/507647,straz_m
    iejska_nie_moze_uzyc_fotoradaru.html

    Nie było znaku że jest kontrola. Tyle że kto ma to udowodnić. Kontrola ma
    być uzgodniona z Policją. Ciekawe czy była.

    Jak podejść do sprawy? Niby 200 zł ale dla studenta to spory wydatek
    niestety. Czasu i sił na jazdę po sądach rejonowych odległych o 350 km nie
    mam. Z drugiej strony działania strażników gminnych są naganne bo łamią
    prawo, a te dziady wyłącznie licza na to, że człowiek sobie odpuści bo nie
    będzie chciał się kopać z koniem i to na drugim końcu Polski. Stąd też chęć
    'nieodpuszczenia'. Co radzicie?

  • 2. Data: 2011-11-19 09:51:34
    Temat: Re: Straż gminna + zdjęcie z wakacji
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-11-19 10:39, Kriss pisze:

    <Ciach płacz>

    Co radzicie?

    Zapłacić i przestać robić z siebie ofiarę?

    --
    spp

  • 3. Data: 2011-11-19 10:52:03
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-11-19 10:51, Użytkownik spp napisał:
    > W dniu 2011-11-19 10:39, Kriss pisze:
    >
    > <Ciach płacz>
    >
    > Co radzicie?
    >
    > Zapłacić i przestać robić z siebie ofiarę?

    Można oczywiście zapłacić.
    Można też pokopać sie z koniem czyli posprawdzać im
    homologację sprzętu.
    A najprościej będzie sprawdzić czy osoba za kółkiem
    jest rozpoznawalna i jeśli nie to nie przyznać się
    do prowadzenia.
    Na właściciela pojazdu mieli bata pod postacią mandatu
    za niewskazanie osoby dysponującej pojazdem.
    Tobie nic nie mogą zrobić, pod warunkiem że mądrze to
    rozegrasz.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-11-19 11:08:36
    Od: Andy Niwiński <a...@i...pl>

    "Kriss" <k...@o...pl> schrieb im Newsbeitrag
    > Walczyć czy odpuścić?

    A może by tak byc dorosłym i zapłacić za to co się zrobiło? Zapierdalałeś w
    miejscu gdzie nie powinienieś, to teraz ponieś konsekwencję swoich
    ŚWIADOMYCH decyzji. Czy może jakiś strażnik Cię do tego zmusił?

  • 5. Data: 2011-11-19 11:25:04
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-11-19 11:52, RadoslawF pisze:

> [...]
    > homologację sprzętu.
    > A najprościej będzie sprawdzić czy osoba za kółkiem
    > jest rozpoznawalna i jeśli nie to nie przyznać się

    Czyli skłamać.

    --
    spp

  • 6. Data: 2011-11-19 12:51:03
    Od: bzdreg <b...@n...com>

    W dniu 2011-11-19 12:25, spp pisze:

    > Czyli skłamać.

    Nie dać się obrabować jest chwalebne, nawet uciekając się do kłamstwa. A
    kłamać - niekoniecznie. "Nie pamiętam, nie jestem pewien czy to ja" -
    wcale nie musi być kłamstwem.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

  • 7. Data: 2011-11-19 12:52:02
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-11-19 13:51, bzdreg pisze:

    > Nie dać się obrabować jest chwalebne,

    A gdzie tu kradzież? Autor postu nie zaprzecza że popełnił wykroczenie,
    chce tylko uniknąć za nie kary.

    > nawet uciekając się do kłamstwa. A
    > kłamać - niekoniecznie. "Nie pamiętam, nie jestem pewien czy to ja" -
    > wcale nie musi być kłamstwem.

    Dobre.
    Szkoda że to kłamstwo w omawianym tutaj przypadku.

    --
    spp

  • 8. Data: 2011-11-19 13:58:13
    Od: "Kriss" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Andy Niwiński" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w miejscu gdzie nie powinienieś, to teraz ponieś konsekwencję swoich
    > ŚWIADOMYCH decyzji. Czy może jakiś strażnik Cię do tego zmusił?

    Wujku Dobra Rada. Idealnie nadajesz się na moralizatora społecznego. Szkoda
    tylko, że z tego pieniędzy nie ma. Oczywiście moja wina. Twierdzisz że cyt.
    "zapierdalałem". Pomijając, że taki moralny do bólu cżłek przeklina
    publicznie (co jest też karalne) to muszę Cię drogi Moralisto wyprowadzić z
    błędu. Przekroczyłem prędkość o 20 km/h. Było 60 km/h przy ograniczeniu do
    40 km/h. Przywalili mi maksymalne widełki. No cóż. Ale nie o prędkości
    mowa. Mowa o nielegalnym, niezgodnym z prawem działaniem straży gminnej. Oni
    liczą na to, że 90% ludzi DLA ŚWIĘTEGO SPOKOJU zapłaci. O to mi chodzi panie
    Moralny przez duże eM.

  • 9. Data: 2011-11-19 14:33:47
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 19 Nov 2011 14:58:13 +0100, Kriss napisał(a):

    > Było 60 km/h przy ograniczeniu do
    > 40 km/h. Przywalili mi maksymalne widełki

    Piszesz o 200 zł, a maksymalny mandat przy takim przekroczeniu to 100.
    Zdecyduj się może :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138