    From: "Proste Prawo" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: umowa przedwstepna - zakup mieszkania
    Date: Thu, 24 Nov 2011 18:27:48 +0100

    Dnia 20-11-2011 o 18:43:15 Haha <e...@g...com> napisał(a):

    > Chcemy kupiae mieszkanie z obci??on? hipotek?. Plan jest taki ?e
    > sprawdzamy
    > w banku wysoko?ae zad?u?enia a potem cze?ae pieniedzy przekazujemy
    > bankowi na sp?ate d?ugu a reszta dla sprzedaj?cych. Odpowiednie zapisy
    > umie?cili?my w umowie przedwstepnej.
    >
    > Informacja znale 1/4 li?my w internecie. Czy to ma sens ? Czy mo?emy sie
    > spodziewaae jakich? pu?apek ? Jest pe?no informacji na ten temat i w sumie
    > ju? sam nie wiem co o tym my?leae.

    Ma to sens. Taka transakcja nie jest odosobniona, bardzo często właśnie
    tak się kupuje nieruchomości.

    W umowie przedwstępnej powinno znaleźć się nie tylko to, że część ceny
    będzie przelana na konto kredytowe, ale też to, że przed zawarciem umowy
    przyrzeczonej sprzedający uzyska z Banku zaświadczenie o wysokości
    środków, które muszą wpłynąć, aby Bank wydał "kwit mazalny" i przedłożenie
    tego dokumentu powinno być warunkiem zawarcia umowy przenoszącej własność.

    Jeśli nie planujecie jakiegoś dużego zadatku, to umowa może mieć formę
    zwykłą pisemną. Przy kwotach, które boisz się ryzykować lepiej pójść do
    notariusza. Tym bardziej, że - jeśli się nie mylę, jeśli umowa
    przyrzeczona będzie zawierana u tego samego notariusza, to w ramach jednej
    opłaty liczonej od umowy sprzedaży notariusz zrobi tez przedwstępną umowę
    (negocjuj, żeby tak było).

    Jeśli nie zdecydujesz się na przedwstępną w formie aktu notarialnego, to
    koniecznie zwróć uwagę na to, czy uzyskanie przez sprzedającego
    zaświadczenia z banku jest WARUNKIEM zawarcia umowy przyrzeczonej.

    > Druga rzecz:
    >
    > http://brak-tu-sensu.pl/upload/umowa_przedwstepna_1.
    pdf

    > Móg?by kto? w wolnej chwili zerkn?ae i powiedzieae czego jeszcze
    > mo?e brakowaae albo co jest 1/4 le ?

    Nie mogę pobrać.

    > Planujemy ?e to nie bedzie umowa notarialna chocia? wiem ?e
    > lepiej gdyby by?a.

    Gdyby była, byłoby dużo, dużo lepiej.

    --
    pozdrawiam