  • 1. Data: 2003-11-11 20:16:03
    Temat: umowa przedwstepna kupna nieruchomosci - prosze o porade
    Od: "TOMAS" <t...@p...onet.pl>

    Chce kupic mieszkanie z rynku wtornego. Posiadam 50% wkladu wlasnego, reszta
    wkladu w formie

    kredytu hipotecznego.

    Mam nastepujace pytanie:

    - Bank wymaga umowy przedwstepnej do przyznania kredytu i wypisu z ksiegi
    wieczystej.

    Jak nalezy zawrzec umowe, gdy w razie odrzucenia wniosku przez bank, nie
    ponosic wobec zbywcy nieruchomosci dodatkowych kosztow? (chcialbym w umowie
    przedwstepnej nie placic zadatku ani zaliczki) Jakis moze wzor umowy.

    Pozdrawiam i dziekuje z gory za pomoc

  • 2. Data: 2003-11-11 20:30:19
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "TOMAS" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    umowie
    > przedwstepnej nie placic zadatku ani zaliczki) Jakis moze wzor umowy.

    Po prostu zawrzyj umowe zobowiazujaca do przeniesienia wlasnosci
    nieruchomosci po warunkiem uzyskania kredytu od banku.

  • 3. Data: 2003-11-11 23:11:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ponieważ i tak umowę tę musisz zawrzeć przed notariuszem, więc myślę, że
    notariusz będzie wiedział jak to zrobić. Najlepiej po prostu napisać
    wprost o co chodzi, to znaczy, że umowa zostanie zawarta, jeśli bank
    udzieli kredytu, a jak nie, to sprzedający nie będzie wnosił pretensji.

  • 4. Data: 2003-11-12 09:33:09
    Od: serwan <s...@s...il.pw.edu.pl>

    On Tue, 11 Nov 2003 21:16:03 +0100, "TOMAS"
    <t...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >ponosic wobec zbywcy nieruchomosci dodatkowych kosztow? (chcialbym w umowie
    >przedwstepnej nie placic zadatku ani zaliczki) Jakis moze wzor umowy.

    witam,
    kilka dni temu przerabialem to samo - bank odsylal mnie do developera,
    developer do banku (bank nie da kredytu bez umowy, ja umowy nie
    podpisze (bo zaliczka) dopoki nie bede mial pewnosci ze uzyskam
    kredyt).
    mozliwe sa dwa scenariusze:
    - ubiegasz sie o promese a nie o kredyt (z reguly wydanie promesy jest
    platne), i do dopiero po uzyskaniu promesy podpisujesz umowe
    - naciskasz developera zeby do umowy dolaczono aneks, mowiacy ze
    jezeli w terminie .. nie uzyskasz kredytu, developer zwraca wszystkie
    kwoty wplacone mu w formie zaliczek (ja tak mam); zapomnij o umowie
    bez wplaty zadnej zaliczki developerowi :)
    pozdrawiam
    serwan