  • 1. Data: 2004-02-16 09:57:14
    Temat: tydzien pracy i urlop dla osoby na pol etatu
    Od: "mdr" <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam dwa pytania

    1) osoba zatrudniona na pol etatu (4 godziny dziennie) pracuje
    w 6 dniowym tygodniu pracy (pn - sob). Czy zgodnie z kodeksem pracy
    takze w przypadku pracy na pol etatu musi byc spelniony wymog
    5 - dniowego tygodnia pracy?

    2) czy urlop wypoczynkowy bedzie przyslugiwal w wymiarze polowy urlopu
    standardowego? ( a wiec 26 dni dzielone przez 2 = 13 ) ?

    pozdarwiam
    mdr

  • 2. Data: 2004-02-16 10:07:17
    Temat: Re: tydzien pracy i urlop dla osoby na pol etatu
    Od: "mdr" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > 2) czy urlop wypoczynkowy bedzie przyslugiwal w wymiarze polowy urlopu
    > standardowego? ( a wiec 26 dni dzielone przez 2 = 13 ) ?

    wydaje mi sie ze na 1 pytanie odpowiedz brzmi: powinien byc zachowany 5 dniowy
    tydzien...ale moze jakies komentarze,orzeczenia?

    na 2 natomiast (pracownik przychodzi codziennie do pracy na 4 godziny)
    urlop przysluguje w pelnym wymiarze w tym sensie ze 26 dni urlopu (oczywiscie
    zastepuja one 4 godzinne dni pracy, ale to juz nie ma znaczenia)

    Czekam na opinie ;
    mdr

  • 3. Data: 2004-02-16 10:42:38
    Od: "sMOCZYCA" <s...@g...pl>

> [...]
    (oczywiscie
    > zastepuja one 4 godzinne dni pracy, ale to juz nie ma znaczenia)

    ================= odpowiem na drugie
    licząc 1/2 z wymiaru 26 dni = 13 dni
    13 dni * 8 godzin = 104
    więc osoba pracująca ma wymiar 104h
    i teraz na każdy dzień udziela się mu 4 godzin urlopu bez względu na dzień
    tygodnia - w zależności od grafiku w jakim pracuje. Czyli osoby na pół etatu
    nie będzie tyle samo w pracy co osoby na pełnym etacie ale wymiar w dniach
    wynosi 13 dni.
    Anka

  • 4. Data: 2004-02-16 10:54:25
    Od: "sMOCZYCA" <s...@g...pl>

    ==============
    kodeks reguluje art. 129 paragraf 1

  • 5. Data: 2004-02-16 14:11:40
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "mdr" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > 2) czy urlop wypoczynkowy bedzie przyslugiwal w wymiarze polowy urlopu
    > standardowego? ( a wiec 26 dni dzielone przez 2 = 13 ) ?

    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040216/p
    rawo/prawo_a_6.html

  • 6. Data: 2004-02-17 09:48:46
    Od: bronek <b...@g...pl>

    mdr wrote:
    > Witam,
    >
    > Mam dwa pytania
    >
    > 1) osoba zatrudniona na pol etatu (4 godziny dziennie) pracuje
    > w 6 dniowym tygodniu pracy (pn - sob).
    Pracuje 24 godziny w tygodniu czy 20?

    Bronek