  • 11. Data: 2005-10-23 12:54:42
    Temat: Re: trzecia tura wyborow
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Czytaj wasc watek ze zrozumieniem. Nawiazywalem do tego, co napisal
    > Tiger, wedle ktorego jest to unik. Dlatego napisalem kontprzyklad.

    Mowimy o klasycznym etycznym dylemacie. Masz taka sytuacje:

    a) jestes jedna z pieciu osob, znajdujacych sie na srodku morza na starej
    szalupie;
    b) zbliza sie burza, szalupa ma "udzwig" czterech ludzi;
    c) czworo sposrod Was, to silni ludzie, ktorzy moga pomoc w walce z burza,
    jedna osoba, to zniedolezaly staruszek, ktory dosc wazy, zeby lodz
    niechybnie utonela podczas burzy.

    Dylemat jest taki: wyrzucic staruszka, wyrzucic kogos innego, czy nikogo nie
    wyrzucac i czekac na zgube? Zalozeniem jest, ze lodz na pewno zatonie,
    jezeli bedzie na niej 5 osob. Caly dylemat polega na tym, ze jest to srodek
    morza, na lodzi nie ma niczego poza deskami, zadnej nie mozna oderwac, woda
    ma temperature 3 stopni, a czasu jest niewiele. Nie mozesz majstrowac przy
    zadnym rozwiazaniu... logika podpowiada, ze i tak wyleci staruszek ;-) Tak
    wiec... ktorego "staruszka" wykopiemy?

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 12. Data: 2005-10-23 13:07:37
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Tiger wrote:

    > Dylemat jest taki: wyrzucic staruszka, wyrzucic kogos innego, czy nikogo nie
    > wiec... ktorego "staruszka" wykopiemy?

    A moze nie zabierajmy tego miesniaka, co najglosniej krzyczy? Gotow
    jeszcze pozabijac towarzyszy na tej szalupie i ich zjesc :]

    --
    Plan Lotu (Flight Plan, 2005, Jodie Foster) .... http://tiny.pl/qbt1
    Kodeks 46 (Code 46) ............................ http://tiny.pl/qsr7

  • 13. Data: 2005-10-23 13:12:19
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > A moze nie zabierajmy tego miesniaka, co najglosniej krzyczy? Gotow
    > jeszcze pozabijac towarzyszy na tej szalupie i ich zjesc :]

    Jest jeszcze jedno wyjscie - poswiecenie sie jednego z czterech mlodych :-)
    Musialby sam wyskoczyc za burte... No, ale ja z powodu dylematu Tusk /
    Kaczynski nie mam zamiaru uciekac z kraju, tudziez topic sie w Wisle. ;-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 14. Data: 2005-10-23 14:20:54
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Dnia Sun, 23 Oct 2005 11:06:40 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

    > Ja idę - oddać głos nieważny. ;)))

    Hmm 10 lat temu zrobiłem dokładnie tak samo - tj. dopisałem do listy mojego
    kandydata (IMHO to był ten sam kandydat, na którego Ty głosowałeś 2
    tygodnie temu).
    Szczerze mówiąc już mi przeszła taka bezkompromisowość. Jednak widzę
    różnicę pomiędzy kandydatami i chociaż potrafię docenić to, że przeżyłem w
    miarę bezstresowo dwie kadencje Aleksandra K., wolę mieć jednak wpływ na to
    kto zamieszka w Pałacu Namiestnikowskim.

    --
    Olgierd
    ||| gsm: +48502DEFUNK ||| JID: o...@p...pl |||

  • 15. Data: 2005-10-23 14:22:48
    Od: He(R)Sk <s...@p...pl>

    On Sun, 23 Oct 2005 11:06:40 +0000 (UTC), Samotnik
    <s...@W...samotnik.art.pl> wrote:

    > Ja idę - oddać głos nieważny. ;)))

    wolodia sie ucieszy...

    --
    HeSk

  • 16. Data: 2005-10-23 14:40:43
    Od: zdzis <z...@g...pl>

    > To wybierasz gwalt oralny czy analany?
    >
    > Pamietaj - brak wyboru jest unikiem!
    >
    > ;)

    Przyklad mial sprowadzic problem do absurdu, ale nie sprowadzil. Pamietaj,
    ze prezydent tak czy inaczej bedzie wybrany, wiec problem wyboru pozostaje
    aktualny i powazny.

    To tak jak gdybys mial do wyboru gwalt oralny lub analny z zalozeniem, ze NA
    PEWNO bedziesz zgwalcony. Usmiechniecie sie z wyzszoscia i pojscie dalej
    nie wchodziloby w gre - musialbys wybrac, albo zrobic unik, ktory w zaden
    sposob nie zmienilby twojej sytuacji.

    zdzisiek

  • 17. Data: 2005-10-23 14:54:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Uzytkownik "zdzis" <z...@g...pl> napisal w wiadomosci

    | Przyklad mial sprowadzic problem do absurdu, ale nie sprowadzil. Pamietaj,
    | ze prezydent tak czy inaczej bedzie wybrany,

    Moze i absurd, ale:

    1. A jakie mamy prawdopodobienstwo, ze zaglosuje
    parzysta ilosc wyborców i obaj kandydaci uzyskaja
    równa liczbe glosów?
    2. Co przewiduje ordynacja w tym wypadku?
    Trzecia ture?

  • 18. Data: 2005-10-23 15:22:05
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    cef napisał(a):

    > 2. Co przewiduje ordynacja w tym wypadku?

    Nic. Nie przewidziano takiej sytuacji

    M.