  • 21. Data: 2012-08-15 15:22:46
    Temat: Re: towar którego nie ma
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Aug 2012, Krystek wrote:

    > Dzięki za odpowiedź. Tak, tak właśnie wynika z procedury zwrotu i biorę to
    > pod uwagę. Z korespondencji wnioskuję, że sprzedawca rozsądkiem nie grzeszy i
    > zastanawiam się, czy prawnie nie ma takiej możliwości odstąpienia od zakupu
    > jeśli nie może być zrealizowany w całości?

    A masz na "wsparcie" jakieś elementy, wymieniane już w wątku, które
    pozwalałyby taką transakcję traktować łącznie?

    Mogłyby to być:
    - zapewnienia sprzedawcy na stronie "o mnie" (nie wiem dlaczego pytanie
    o regulamin spotkało się z oporami ;))
    - zapewnienia złożone przed wyklikaniem aukcji drogą mailową

    Jak nie, to postaw się w roli sprzedawcy np. sklepu budowlanego:
    kupuje klient gips, pyta "a kreda po ile?"
    I idzie.
    Przychodzi kolejny raz i mówi "nie ma kredy? - to ja chcę odać
    gips, bo w takim razie mi niepotrzebny".
    Trudna sprawa :[

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2012-08-15 16:22:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Widzę tu jeden problem. Skoro to był zakup na ALLEGRO, to nie był to
    > jedno podzielne świadczenie, tylko szereg niepodzielnych. W każdym razie
    > sprzedający może się w ten sposób bronić i trudno mi jednoznacznie
    > powiedzieć, na ile miałby szanse.

    czy to bylo jedno czy wiele to jest akurat malo istotne.
    jak to bylo od jednego sprzedawcy to istotne bedzie czy wiedzial, ze
    kupujacy bierze albo wszystko albo nic.

  • 23. Data: 2012-08-15 18:14:20
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > A masz na "wsparcie" jakieś elementy, wymieniane już w wątku, które
    > pozwalałyby taką transakcję traktować łącznie?

    Na upartego miałbym, ale tylko w dwóch aukcjach na 3 zawarte. Jeśli
    zamawiam 1000 zielonych w rozmiarze XXL (aukcja X) i 2000 czerwonych w
    rozmiarze L (aukcja Y) a sprzedawca ma 500 zielonych XXL i 1000
    fioletowych L i 1000 czarnych L to nie ma dla mnie sensu kupowanie tylko
    500 zielonych bo nie o takie zamówienie mi chodziło.

    Poza tym, jak wnioskuję z dyskusji, mogę po prostu zrezygnować z każdej
    transakcji zawartej na odległość nie traktując ich łącznie. Po prostu
    odstępuję od każdej z nich.

    Krystian

  • 24. Data: 2012-08-15 20:59:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > czy to bylo jedno czy wiele to jest akurat malo istotne.
    > jak to bylo od jednego sprzedawcy to istotne bedzie czy wiedzial, ze
    > kupujacy bierze albo wszystko albo nic.

    W wypadku wielu aukcji na ALLEGRO nie jest to takie oczywiste.

  • 25. Data: 2012-08-15 21:04:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > W wypadku wielu aukcji na ALLEGRO nie jest to takie oczywiste.
    oczywiste nie jest co nie wyklucza ze sie wczesniej nie pytal czy ma
    takie i takiej bo zalezy mu na komplecie.

  • 26. Data: 2012-08-15 21:08:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krystek" <k...@u...pl> napisał w wiadomości
    .com...

> [...]
    >
    > Poza tym, jak wnioskuję z dyskusji, mogę po prostu zrezygnować z każdej
    > transakcji zawartej na odległość nie traktując ich łącznie. Po prostu

    O ile jesteś konsumentem, a przy zakupie 1000 przedmiotów jednakowego
    rodzaju nie jest to oczywiste, choć nie wykluczone.

  • 27. Data: 2012-08-16 21:28:04
    Temat: Re: towar którego nie ma: finał
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    Krystek wrote:
    > Zakupiłem kilka rzeczy u jednego sprzedawcy na różnych aukcjach. Okazuje
    > się, że sprzedawca nie jest w stanie dostarczyć 60% zamówienia. Czy w
    > takim wypadku mogę odstąpić od całego całego zamówienia czy też trzeba
    > kupić te 40% i zgodnie z procedurą zwrócić do 10 dni?
    >
    > Krystian

    Dzięki za odpowiedzi, wszystko zadziałało. Wysłałem pisemne odstąpienie
    i poinformowałem o tym sprzedawcę elektronicznie. 6h później miałem
    zwrot na koncie za wszystkie aukcje.

    Krystian