  • 1. Data: 2003-07-31 22:14:13
    Temat: testament
    Od: "Aneta Janiszewska" <a...@p...onet.pl>

    Chciałam się zapytać jak to jest z tymi testamentami.Mam odręczny
    testament , w którym na wypadek śmierci mój konkubent zapisuje mi
    mieszkanie. Posiada on także inny majatek ale twierdzi że na razie nie
    chce tym dysponować.Wczoraj dowiedziałam się że ten dokument, który
    posiadam nie daje mi nic oprócz lepszego samopoczucia, bo testament musi
    być sporządzony na całość majątku, a dokument który posiadam jest
    nieważny.Czy naprawdę tak jest i jak w takim wypadku zabezpieczyć sobie
    dach nad głową, przecież nie mogę na niego wywierać wpływu aby rozdzielił
    już cały majątek.Tak naprawdę to bardzo go kocham i chcę aby żył jak
    najdłużej tyko ze wypadki chodzą po ludziach i różnie to bywa.Małżeństwo
    na razie nie wchodzi w grę.

  • 2. Data: 2003-08-01 12:56:06
    Temat: Re: testament
    Od: "Jo" <jole.ro(usuń)@wp.pl>

    Użytkownik "Aneta Janiszewska" <a...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bgc4bm$pm6$1@news.onet.pl...
> [...]
    > już cały majątek.Tak naprawdę to bardzo go kocham i chcę aby żył jak
    > najdłużej tyko ze wypadki chodzą po ludziach i różnie to bywa.Małżeństwo

    Nic mi nie wiadomo jakoby spadkodawca miał obowiązek rozdysponować w
    testamencie cały majątek. To czego nie opisał w testamencie będzie podlegało
    dziedziczeniu ustawowemu.
    Dlaczego uważasz że testament jest nieważny?
    przypadki nieważności t. określa kodeks cywilny i nie rozdysponowania
    całości majątku tam nie ma
    Ale pamiętaj, że istnieje coś takiego jak prawo do zachowku i to , że masz w
    testamencie zapisane mieszkanie nie znaczy że ustawowi spadkobiercy nie mają
    do tego mieszkania żadnych praw
    JO

  • 3. Data: 2003-08-01 14:26:36
    Od: "onsok" <onsok1@wp_.pl>

    Aneta Janiszewska wrote:
    > musi być sporządzony na całość majątku, a dokument który posiadam jest
    > nieważny.

    Mozna rozrzadzic na wypadek smierci czescia majatku w testamencie.
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 4. Data: 2003-08-08 09:55:52
    Od: "Adam" <a...@w...nospam.op.pl>

    Witam,
    Użytkownik "Aneta Janiszewska" <a...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bgc4bm$pm6$1@news.onet.pl...

    Przyłączę się do wątku ze swoim pytaniem....
    Jakie są orientacyjne koszta sporządzenia notarialnie testamentu...

    Pozdrawiam
    Adam

  • 5. Data: 2003-08-08 11:21:26
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > mieszkanie. Posiada on także inny majatek ale twierdzi że na razie nie
    > chce tym dysponować.Wczoraj dowiedziałam się że ten dokument, który

    Generalnie testament może być ważny, ale nie byłbym tego taki pewien.
    Wystarczy, że konkubent sporządzi drugi testament, z nowszą datą, da go np.
    drugiej konkubinie i już Twój testament jest nieważny.

    Pozdrawiam.
    Lech
    l...@i...pl
    www.liwiusz.republika.pl

  • 6. Data: 2003-08-08 13:06:42
    Od: "Sekret" <s...@b...pl>

    Użytkownik "Adam" <a...@w...nospam.op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Przyłączę się do wątku ze swoim pytaniem....
    > Jakie są orientacyjne koszta sporządzenia notarialnie testamentu...

    na początku lipca otrzymalam informację z kancelarii notarialnej, że
    kosztuje to 50 zł. i nie ma na to wpływu wartość spisywanego majątku.

    M. :-)

  • 7. Data: 2003-08-09 13:59:50
    Od: Dredd<...@...pl>

    "Wystarczy, że konkubent sporządzi drugi testament, z nowszą datą,
    da go np.
    drugiej konkubinie i już Twój testament jest nieważny"

    Nieprecyzyjne.
    Wg Art. 947 kodeksu cywilnego: Jeżeli spadkodawca sporządził nowy
    testament nie zaznaczając w nim, że poprzedni odwołuje, ulegają
    odwołaniu tylko te postanowienia poprzedniego testamentu, których
    nie można pogodzić z treścią nowego testamentu.

    A w kwestii poruszonej na początku wątku zastanowiłbym się czy
    sporządzony przez konkubenta dokument nie ma jedynie charakteru
    zapisu. Ale to tak prima vista, bez zaglądania w przepisy i
    orzecznictwo, więc moge się mylić.

    -> http://usenet.pomocprawna.info