  • 1. Data: 2007-02-27 12:52:25
    Temat: teren prywatny... moje prawa
    Od: "piatkos" <p...@g...com>

    Witajcie,

    przed moją firmą znajduje sie parking. Teren ogrodzony i jest naszą
    własnością. Na bramie wjazdowej wielkimi literami mamy znak, ze wjazdy
    tylko dla pojazdow upoważnionych, ze samochody ebz przepustek beda
    odholowywane.Owszem - samo umieszczenie znaku (tabliczki) zmnieszylo
    problem, ale nie rozwiazalo go... ciagle wjezdzaja na teren osoby
    nieuprawnione i parkuja. Zamkniecie nie wchodzi w gre, wiec musimy sie
    meczyc... i tu moje pytanie:
    - czy mamy prawo wezwac policje/ straz miejska do odholowania pojazdu?
    (dyzurny raz wymigal sie od wyslania patrolu zaslaniajac sie terenm
    prywatny)
    - czy mamy prawo sami zlecic komus odholowanie pojazdu na nasz koszt,
    a pozniej dochodzic zwrotu kosztow od wlasciciela?
    - .. do czego innego mamy prawo wzgledem samochodu stojacego NA NASZYM
    PRYWATNYM TERENIE ??

    bede wdzieczny za pomoc

    Wojtek

  • 2. Data: 2007-02-27 12:59:30
    Temat: Re: teren prywatny... moje prawa
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > - .. do czego innego mamy prawo wzgledem samochodu stojacego NA NASZYM
    > PRYWATNYM TERENIE ??

    Wystaw przed bramą informacje:

    Teren prywatny. Parking bezpłatny dla klientów firmy. Dla pozostałych
    osób opłata za godzinę parkowania wynosi 20 zł.

    No i pobieraj ... a jak ktos bedzie chciał wyjechac bez parkowania to
    zamykasz brame i wzywasz policje.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

  • 3. Data: 2007-02-27 13:01:01
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 27 Feb 2007 04:52:25 -0800, piatkos napisał(a):

    > przed moją firmą znajduje sie parking. Teren ogrodzony i jest naszą
    > własnością. (...)
    > bede wdzieczny za pomoc

    Niedawno byl podobny temat, poszukaj w archiwum grupy. Tam dotyczyło to
    wspólnoty mieszkaniowej. W wielkim skrócie: możecie nałożyć jakąś opłatę za
    parkowanie i ew. egzekwować ją na drodze post. cywilnego (jeśli kierowca
    będzie się uchylać od płacenia).

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2007-02-27 13:01:38
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 27 Feb 2007 13:59:30 +0100, KrzysiekPP napisał(a):

    > No i pobieraj ... a jak ktos bedzie chciał wyjechac bez parkowania to
    > zamykasz brame i wzywasz policje.

    I idzie siedzieć za ograniczenie czyjejś wolności? :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2007-02-27 13:02:57
    Od: "GrzegorzG" <grzegorzeg1@_usunto_tlen.pl>

    "KrzysiekPP" <j...@N...ceti.pl> wrote in message

> [...]
    > osób opłata za godzinę parkowania wynosi 20 zł.
    >
    > No i pobieraj ... a jak ktos bedzie chciał wyjechac bez parkowania to

    skoro musi postawic ciecia od bramy, to nie prosciej rozdac przepustki i
    wpuszczac tylko tych, ktorzy je posiadaja?

  • 6. Data: 2007-02-27 13:03:54
    Od: "GrzegorzG" <grzegorzeg1@_usunto_tlen.pl>

    "scream" <n...@p...pl> wrote in message

    > I idzie siedzieć za ograniczenie czyjejś wolności? :)

    o, wlasnie. a gdyby sie brama "zepsula"? :D

  • 7. Data: 2007-02-27 13:06:34
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > I idzie siedzieć za ograniczenie czyjejś wolności? :)

    Alez nie ogranicza wolnosci kierowcy ... przeciez kierowca moze zostawic
    samochod i sobie pojsc - po pieniadze :)

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

  • 8. Data: 2007-02-27 13:07:10
    Od: "piatkos" <p...@g...com>

> [...]
    > parkowanie i ew. egzekwować ją na drodze post. cywilnego (jeśli kierowca

    widzialem ten watek. ale problem w tym, ze podnajmuejmy biura innym
    firmom. kazda ma wyznaczoen swoje miejsca. i ich nie obchodzi to, ze
    za rok im dam 100 zł ze ktos zajal im miejsce. oni chca miec miejsce
    dla siebie i swoich gosi tu i teraz... czy jest jakis sposob na
    odholowanie takich pojazdow zgodnie z prawem? w koncu ten teren to
    nasza wlasnoc i to poniekad wtargniecie :)

    Wojtek

  • 9. Data: 2007-02-27 13:15:36
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 27 Feb 2007 05:07:10 -0800, piatkos napisał(a):

    > czy jest jakis sposob na odholowanie takich pojazdow
    > zgodnie z prawem?

    Wg mnie nie, ale prawnikiem nie jestem. Moze rozwiazaniem bedzie jednak
    brama/szlaban i domofon?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 10. Data: 2007-02-27 13:16:00
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 27 Feb 2007 14:06:34 +0100, KrzysiekPP napisał(a):

    > Alez nie ogranicza wolnosci kierowcy ... przeciez kierowca moze zostawic
    > samochod i sobie pojsc - po pieniadze :)

    Oczywiscie ze ogranicza

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl