  • 1. Data: 2007-02-06 14:59:10
    Temat: temperatura powietrza na szkoleniu
    Od: "Armi" <armi3@_wytnij_to_wp.pl>

    Witam

    Grupy przeglądam od jakiegoś czasu. Niestety zdarzyło się tak, że teraz ja
    potrzebuję dość szybkiej pomocy, a mianowicie :
    Od wczoraj jestem na szkoleniu (organizowanym przez firmę, w której
    pracuję). Odbywa się ono w pewnym ośrodku - i tu jest problem- temperatura
    która panuje wewnątrz oscyluje w granicach 8-10 stopni celcjusza. Na
    zajęciach wszyscy siedzą w polarach i rękawiczkach. W nocy bez grubych
    dresów nie da się spać. I stąd moje pytanie : Czy istnieję jakieś przepisy,
    które określają minimalną temperaturę na takim szkoleniu (tudzież w pracy)
    Jeśli można to cieszyłbym się z szybkiej odp. bo to szkolenie ma trwać do
    piątku.
    Drugi problem mam taki, że firma daje nam telefony. Koszt takiego telefonu w
    Nokia Polska to ok 900 zł, a firma każe nam podpisywać umowę wg. której w
    razie zagubienia lub kradzieży tel. mamy firmie zwrócić kwotę 2350 zł - czy
    ma do tego prawo ??

    pozdrawiam
    Armi

  • 2. Data: 2007-02-06 15:23:36
    Temat: Re: temperatura powietrza na szkoleniu
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Czy istnieję jakieś przepisy, które określają minimalną temperaturę na
    > takim szkoleniu (tudzież w pracy)
    > Jeśli można to cieszyłbym się z szybkiej odp. bo to szkolenie ma trwać do
    > piątku.

    Przepisy raczej nie, co do pracy biurowej przyjmuje sie min. 18 stopni, ale
    skoro to szkolenie, to kwestia jest nieco bardziej rozmyta. Jednak jeśliby
    ktoś poniósł z tego powodu szkodę, myslę, że można by było dochodzić
    odszkodowania od pracodawcy.

> [...]
    > w razie zagubienia lub kradzieży tel. mamy firmie zwrócić kwotę 2350 zł -

    Nie. Ale nie martw się - i tak nie mogą dochodzić więcej niż rzeczywista
    wartość telefonu w momencie wystąpienia szkody, bo odszkodowanie nie może
    wynosić więcej niż wysokość szkody. Poza tym pracownik może się uwolnić od
    odpowiedzialności, jeżeli wykaże, że szkoda powstała z przyczyn od niego
    niezależnych, a w szczególności wskutek niezapewnienia przez pracodawcę
    warunków umożliwiających zabezpieczenie powierzonego mienia. (art. 124 par.
    1 i 3 kodeksu pracy). Do tego nie mogą tego potrącić z wynagrodzenia (art.
    87 par. 1 a contrario).

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 3. Data: 2007-02-06 16:21:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Armi" <armi3@_wytnij_to_wp.pl> napisał w wiadomości

    Powiadomić Państwową Inspekcje Pracy. Przyjadą, zbadają i uregulują.

  • 4. Data: 2007-02-06 22:25:18
    Od: animka <a...@n...ma.wp.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Powiadomić Państwową Inspekcje Pracy. Przyjadą, zbadają i uregulują.

    A rządzący się w tej firmie powiedzą chłopakowi: "fora ze dwora".

    --
    animka