    From: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: temperatura powietrza na szkoleniu
    Date: Tue, 6 Feb 2007 16:23:36 +0100

    > Czy istnieję jakieś przepisy, które określają minimalną temperaturę na
    > takim szkoleniu (tudzież w pracy)
    > Jeśli można to cieszyłbym się z szybkiej odp. bo to szkolenie ma trwać do
    > piątku.

    Przepisy raczej nie, co do pracy biurowej przyjmuje sie min. 18 stopni, ale
    skoro to szkolenie, to kwestia jest nieco bardziej rozmyta. Jednak jeśliby
    ktoś poniósł z tego powodu szkodę, myslę, że można by było dochodzić
    odszkodowania od pracodawcy.

    > Drugi problem mam taki, że firma daje nam telefony. Koszt takiego telefonu
    > w Nokia Polska to ok 900 zł, a firma każe nam podpisywać umowę wg. której
    > w razie zagubienia lub kradzieży tel. mamy firmie zwrócić kwotę 2350 zł -
    > czy ma do tego prawo ??

    Nie. Ale nie martw się - i tak nie mogą dochodzić więcej niż rzeczywista
    wartość telefonu w momencie wystąpienia szkody, bo odszkodowanie nie może
    wynosić więcej niż wysokość szkody. Poza tym pracownik może się uwolnić od
    odpowiedzialności, jeżeli wykaże, że szkoda powstała z przyczyn od niego
    niezależnych, a w szczególności wskutek niezapewnienia przez pracodawcę
    warunków umożliwiających zabezpieczenie powierzonego mienia. (art. 124 par.
    1 i 3 kodeksu pracy). Do tego nie mogą tego potrącić z wynagrodzenia (art.
    87 par. 1 a contrario).

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl