  • 21. Data: 2012-07-27 21:35:29
    Temat: Re: tajne dane osobowe opiekunki MOPS
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "ajaj" napisał w wiadomości news:jutjc1$950$1@inews.gazeta.pl...

    > To jesli jest identyfikator i jesli MOPS wysyla ta pania na okreslone
    > godziny i potwierdza, ze pracuje, to nie bylbym chyba az tak drobiazgowy i
    > nie domagal sie koniecznie dowodu. Raczej male prawdopodobienstwo by ktos
    > podrobil taki identyfikator i akurat pojawial sie u babci w umowionych
    > godzinach.

    Chyba bardzo sie mylisz. Jakis czas temu glosne byly sprawy w calej Polsce
    kradziezy "na opieke spoleczna".
    Przychodzily dwie panie niby z opieki spolecznej robic wywiad srodowiskowy,
    czy inne tym podobne...
    Jedna przeprowadzala wywiad, a druga pladrowala mieszkanie.

    > Swoja droga zawsze mnie zastanawialo dlaczego w PL ludzie tak bardzo boja
    > sie o swoja tozsamosc, np. sprobujcie zadzwonic do urzedu w jakiejs
    > sprawie i zapytajcie z kim rozmawialem na koncu. W 50% przypadkow
    > uslyszycie, po co to panu, w jakim celu, albo w najlepszym przypadku z
    > pania Basia, ale jak nazwisko? po co nazwisko ja tu jestem jedyna pania
    > Basia, uppsp ;P (choc nie przecze to powoli sie zmienia i coraz wiecej
    > urzednikow sie przedstawia)

    I tu mala porada :) Najlepiej o nazwisko pytac na poczatku rozmowy, a nie na
    koncu. Jak urzednik wie, ze masz jego nazwisko,
    rozmowa czesto przebiega zupelnie inaczej. Mialem kazje przekonac sie o tym,
    jak mojemu synowi kiedys nieslusznie naliczono
    mandat za jazde pociagiem bez biletu, i trzeba bylo to odkrecic.
    NIC nie dalo sie zrobic, dopoki z urzedniczkami rozmiawialismy incognito. A
    w momwncie, jak zapytalem o nazwisko i oswiadczylem, ze je zapisuje,
    i ze w ewentualnym odwolaniu je wymienie, NATYCHMIAST sprawa okazala sie
    prosta do zalatwienia w trakcie jednego telefonu :)
    Podobnie zreszta dziala, jak wchodzisz do urzedu, polozysz przed soba
    komorke, i poinformujesz, ze nagrywasz rozmowe. Nagle wiele spraw okazuje
    sie proste w zalatwieniu :)

  • 22. Data: 2012-07-27 21:36:23
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" napisał w wiadomości
    > No właśnie. To brzmi tak, że jak okaże dowód tożsamości to pięć lat w
    > zawiasach dostanie ;)
    >
    > Podopieczne i podopieczni potrafią (nie wszyscy ale jakiś pewnie znaczący
    > procent) znając nr. tel do opiekunki uprzykrzyć im życie w czasie nie
    > objętym opieką. Dla tego MOPS zaleca nieudostępnianie adresu i nr. tel.
    > Ale mało kto to praktykuje.

    Adres i telefon jak najbardziej. Ale wylegitymowa sie chyba powinna (podac
    nazwisko).

  • 23. Data: 2012-08-06 17:13:03
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-07-27 21:29, Ajgor pisze:
    > Prawo to chyba. Ma. Co najwyzej nie ma obowiazku.
    Oczywiście obowiązku.
    > Ale nawet, jesli jest pracownikiem MOPS, to pracuje na terenie czyjegos
    > prywatnego mieszkania, prawda?
    Prawda.
    > I nie musi sie wylegitymowac wchodzac do tego mieszkania jego mieszkancom?
    > Ja bym nie wpuscil.
    Oczywiście opiekunka bardzo często przedstawia się, a nawet okazuje
    dokument tożsamości bo jest uczciwa i che pracować, i mieć bdb kontakt z
    podopieczną/m a swoją pracę wykonać sumiennie. Ale są i takie opiekunki
    co sprawiają problemy tz. sa konfliktowe.

    A co do nie wpuszczenia. To podopieczny oczekuje pomocy MOPSu a nie
    opiekunka. Podopieczny/a ma prawo nie wpuścić i tak też się czasami zdarza.
    To chory układ, ale to tak działa w tym kraju.
    --
    Krzysiek