    From: "Ajgor" <n...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: tajne dane osobowe opiekunki MOPS
    Date: Fri, 27 Jul 2012 21:35:29 +0200

    Użytkownik "ajaj" napisał w wiadomości news:jutjc1$950$1@inews.gazeta.pl...

    > To jesli jest identyfikator i jesli MOPS wysyla ta pania na okreslone
    > godziny i potwierdza, ze pracuje, to nie bylbym chyba az tak drobiazgowy i
    > nie domagal sie koniecznie dowodu. Raczej male prawdopodobienstwo by ktos
    > podrobil taki identyfikator i akurat pojawial sie u babci w umowionych
    > godzinach.

    Chyba bardzo sie mylisz. Jakis czas temu glosne byly sprawy w calej Polsce
    kradziezy "na opieke spoleczna".
    Przychodzily dwie panie niby z opieki spolecznej robic wywiad srodowiskowy,
    czy inne tym podobne...
    Jedna przeprowadzala wywiad, a druga pladrowala mieszkanie.

    > Swoja droga zawsze mnie zastanawialo dlaczego w PL ludzie tak bardzo boja
    > sie o swoja tozsamosc, np. sprobujcie zadzwonic do urzedu w jakiejs
    > sprawie i zapytajcie z kim rozmawialem na koncu. W 50% przypadkow
    > uslyszycie, po co to panu, w jakim celu, albo w najlepszym przypadku z
    > pania Basia, ale jak nazwisko? po co nazwisko ja tu jestem jedyna pania
    > Basia, uppsp ;P (choc nie przecze to powoli sie zmienia i coraz wiecej
    > urzednikow sie przedstawia)

    I tu mala porada :) Najlepiej o nazwisko pytac na poczatku rozmowy, a nie na
    koncu. Jak urzednik wie, ze masz jego nazwisko,
    rozmowa czesto przebiega zupelnie inaczej. Mialem kazje przekonac sie o tym,
    jak mojemu synowi kiedys nieslusznie naliczono
    mandat za jazde pociagiem bez biletu, i trzeba bylo to odkrecic.
    NIC nie dalo sie zrobic, dopoki z urzedniczkami rozmiawialismy incognito. A
    w momwncie, jak zapytalem o nazwisko i oswiadczylem, ze je zapisuje,
    i ze w ewentualnym odwolaniu je wymienie, NATYCHMIAST sprawa okazala sie
    prosta do zalatwienia w trakcie jednego telefonu :)
    Podobnie zreszta dziala, jak wchodzisz do urzedu, polozysz przed soba
    komorke, i poinformujesz, ze nagrywasz rozmowe. Nagle wiele spraw okazuje
    sie proste w zalatwieniu :)