  • 1. Data: 2003-01-09 01:46:49
    Temat: tajemnica korespondencji
    Od: w...@p...onet.pl

    Szanowni grupowicze!

    Sytuacja wygląda tak:

    W e-mailu nadawca umieścił oświadczenie:

    "Nie wyrazam zgody na powielanie, rozpowszechnianie, druk, publikacje
    i inne formy wykorzystania lub dystrybucji mojej wypowiedzi w calosci
    lub fragmentach."

    Czy/jakie roszczenie przysługuje nadawcy listu, gdy adresat
    wbrew jego woli opublikował list na stronie WWW?

    Jak ma się do tego art. 23. i art. 24. KC
    oraz
    art. 82 i art. 84 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych?

    Pozdrawiam,
    Bart

    ---

    ***************r-e-k-l-a-m-a**************

    Chcesz oszczędzić na kosztach obsługi bankowej ?
    mBIZNES - konto dla firm
    http://epieniadze.onet.pl/mbiznes

  • 2. Data: 2003-01-09 11:28:42
    Temat: Re: tajemnica korespondencji
    Od: "[sis]" <s...@b...usun.pl>

> [...]
    > lub fragmentach."
    >
    > Czy/jakie roszczenie przysługuje nadawcy listu, gdy adresat
    > wbrew jego woli opublikował list na stronie WWW?

    co do praw autorskich, to trudno mi cokolwiek wiecej powiedziec, jesli nie
    wiem, co znajduje sie w tresci tego listu.

    roszczenia? czytaj odznaczone gwiazdkami:

    Art. 24. § 1. Ten, czyje dobro osobiste zostaje zagrożone cudzym działaniem,
    może żądać zaniechania tego działania, chyba że nie jest ono bezprawne. W
    razie dokonanego naruszenia może on także żądać, ażeby osoba, która
    dopuściła się naruszenia, dopełniła czynności potrzebnych do usunięcia jego
    skutków, w szczególności ażeby złożyła oświadczenie odpowiedniej treści i w
    odpowiedniej formie. *** Na zasadach przewidzianych w kodeksie może on
    również żądać zadośćuczynienia pieniężnego lub zapłaty odpowiedniej sumy
    pieniężnej na wskazany cel społeczny. ***

    jednak - jak mowilem wczesniej - nie znajac tresci / materialow ktore
    zostaly wyslane listem nie moge niestety nic wiecej Ci podpowiedziec.

    pozdrawiam,
    Kamil
    --
    kiss me! i'm polish / http://board.pl/?show=list

  • 3. Data: 2003-01-09 19:52:24
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "[sis]" <s...@b...usun.pl> napisał w wiadomości

    > co do praw autorskich, to trudno mi cokolwiek wiecej powiedziec, jesli nie
    > wiem, co znajduje sie w tresci tego listu.

    Ale tutaj w grę wchodzi chyba tajemnica korespondencji, a nie ochrona praw
    autorskich...

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 4. Data: 2003-01-09 21:07:38
    Od: "[sis]" <s...@u...board.usun.pl>

    > Ale tutaj w grę wchodzi chyba tajemnica korespondencji, a nie ochrona praw
    > autorskich...

    tajemnica korespondencji - oczywiscie, a prawo autorskie swoja droga - bo
    wlasnie tego nie mozemy stwierdzic - np. w korespondencji mogl byc wiersz,
    prawda? ;)

    pozdrawiam,
    Kamil
    --
    kiss me! i'm polish / Jestesmy najlepsi (17):
    12. Jedna na 100 Polek przyznaje sie, ze uderzyla meza. I to wielokronie!

  • 5. Data: 2003-01-09 21:56:16
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "[sis]" <s...@u...board.usun.pl> napisał w wiadomości
    ..

> [...]
    > wlasnie tego nie mozemy stwierdzic - np. w korespondencji mogl byc wiersz,

    Tak, albo dane osobowe - wówczas ustawa o ochronie danych osobowych, albo
    wezwanie do popełnienia przestepstwa - wówczas kodeks karny ;-). Zresztą
    list sam w sobie też może być utworem. Za mało danych :-(.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 6. Data: 2003-01-15 14:03:31
    Od: "Krzysztof" <k...@p...gazeta.pl>

    "[sis]"
    > tajemnica korespondencji - oczywiscie

    Tajemnica odnosi sie do ingerencji nieuprawnionych osob trzecich. Jezeli
    adresat lub nadawca zdecyduje sie pokazac komus taki list, to osobista
    sprawa kazdego z nich. Czesto spotykany przyklad z internetu: ktos naubliza
    komus na priva i liczy na bezkarnosc,a potem tamten ktos, komu naublizano,
    ujawni te obelgi np na liscie dyskusyjnej. Nawet jezeli takie ujawnienie nie
    jest zgodne z netykieta, nie jest zlamaniem tajemnicy korespondencji.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 7. Data: 2003-01-15 20:34:01
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Tajemnica odnosi sie do ingerencji nieuprawnionych osob trzecich. Jezeli
    > adresat lub nadawca zdecyduje sie pokazac komus taki list, to osobista

    A czy nie jest tak, że zgodę muszą wyrazic obie strony?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 8. Data: 2003-01-17 01:50:39
    Od: "Krzysztof" <k...@p...gazeta.pl>

    "BaLab" napisal:

    > A czy nie jest tak, że zgodę muszą wyrazic obie strony?

    Co do zasady nie, przynajmniej nie to oznacza tajemnica korespondencji.
    Tajemnica korespondencji odnosi sie do tego, o czym np mowa w kodeksie
    karnym w artykule 267. Zauwaz takze ze artykul 82 prawa autorskiego, ktory
    odnosi sie do publikacji korespondencji po smierci _adresata_ taka wlasnie
    zasade w odniesieniu do tajemnicy korespondencji tak naprawde stosuje.

    Pozdrawiam
    Krzysztof