  • 11. Data: 2002-03-23 00:04:03
    Temat: Re: tajemnica korespondencji
    Od: "Balus" <m...@p...onet.pl>

    > dostalam list od chlopaka o bardzo intymnej i osobistej tresci. moja
    matka
    > go przeczytala i zaczela mnie wyzywac od kurw, w ogole jakim prawem chodze
    > do komunii. Z kim jest tu cos nie tak? z nia czy ze mna????

    Z matka. Tylko co z tego? Chcesz wystapic przeciw matce na droge sadowa?
    Najlepszy jest dialog, porozumienie i zaufanie...
    Proponuje zalozyc sobie skrytke pocztowa i tam kierowac korespondencje.

    B.

  • 12. Data: 2002-03-23 09:24:03
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Balus" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości >
    Proponuje zalozyc sobie skrytke pocztowa i tam kierowac
    korespondencje.

    I zachowywac sie tak aby matka nie musiala uzywac takich wyzwisk.

    Leszek

  • 13. Data: 2002-03-23 09:24:39
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:Pine.LNX.4.44.0203222041010.1631-100000@localho
    st...

    > Po pierwsze nie prawa rodzicielskie, tylko władza rodzicielska -

    Czepianie sie;))

  • 14. Data: 2002-03-23 12:46:21
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sat, 23 Mar 2002, Balus wrote:

    > Proponuje zalozyc sobie skrytke pocztowa i tam kierowac korespondencje.

    Nieletni może?

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 15. Data: 2002-03-23 12:47:49
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sat, 23 Mar 2002, Leszek wrote:

    > Czepianie sie;))

    Może i czepianie, ale chciałem ci uświadomić że władza rodzicielska to nie
    tylko same prawa.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 16. Data: 2002-03-23 18:03:04
    Od: "Buker" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...

    > Jasne - problem tylko z granicami tego posłuszeństwa, im dziecko starsze
    > tym z natury są one szersze.
    >
    > Klapsy klapsami, ale co do tej korespondencji nie mogę się zgodzić -
    > stawiasz sprawę tak jakby dzieci nie miały dóbr osobistych.

    Naruszenie dóbr osobistych musi być bezprawne. Jeżeli chodzi o rodziców
    musieli by oni zatem przekroczyć granice władzy rodzicielskiej. Jeżeli ich
    działania mają cele wychowawcze i w sposób rażący nie naruszają godności
    osobistej dziecka to nie ma problemu z prawnego punktu widzenia. W przypadku
    wglądu korespondencję, uważam, że jedynie gdyby takie działania rodziców
    miały na celu wyłącznie poniżenie czy "zaszczucie" dziecka to możliwa jest
    ingerencja organów państwa. Jeżeli jednak działania takie mają na celu
    właściwe wychowanie i rozwój dziecka to nie ma problemu. Ciężko mówić tu o
    ogólnych zasadach.
    W Konstytucji czytamy:

    Art. 47.
    Każdy ma prawo do ochrony prawnej życia prywatnego, rodzinnego, czci i
    dobrego imienia oraz do decydowania o swoim życiu osobistym.

    Art. 48.
    1. Rodzice mają prawo do wychowania dzieci zgodnie z własnymi przekonaniami.
    Wychowanie to powinno uwzględniać stopień dojrzałości dziecka, a także
    wolność jego sumienia i wyznania oraz jego przekonania.

    Zaś w Konwencji o Prawach Dziecka przyjętej przez Zgromadzenie Ogólne
    Narodów Zjednoczonych
    dnia 20 listopada 1989 r czytamy:
    Art. 16.
    1. Żadne dziecko nie będzie podlegało arbitralnej lub bezprawnej ingerencji
    w sferę jego życia prywatnego, rodzinnego lub domowego czy w korespondencję
    ani bezprawnym zamachom na jego honor i reputację.

    2. Dziecko ma prawo do ochrony prawnej przeciwko tego rodzaju ingerencji lub
    zamachom.

    Mowa tu jednak o ingerencji bezprawnej, a poza tyym Konwencja w wielu
    miejscach potwierdza prawa rodziców do wychowania dzieci.