  • 1. Data: 2002-03-22 02:34:20
    Temat: Poczta i zakupy
    Od: "Krzysztof Doniczka" <k...@i...pl>

    Nie wiem czy trafilem na odpowiednią grupę z moim pytaniem ale mam nadzieje
    że tak. Chcę zakupić urządzenie elektroniczne (konkretnie GPS) od pewnej
    osoby z Krakowa. Ma wysłać mi go pocztą. Płatne przy odbiorze przesyłki. Czy
    mam prawo przed zapłaceniem otworzyć paczkę i sprawdzić jej zawartość oraz
    włożyć baterie i sprawdzić czy działa i w razie gdyby było coś nie tak
    odmówić odebrania i zapłaty za towar ? Telefonicznie i "mailowo" osoba
    wydaje się być wiarygodna ale takie coś czasami bywa złudne. Proszę o
    odpowiedź na nurtujące mnie pytania.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Doniczka

  • 2. Data: 2002-03-22 13:11:30
    Temat: Re: Poczta i zakupy
    Od: "Kinga" <k...@i...pl>

    Czy
> [...]
    > odmówić odebrania i zapłaty za towar ? Telefonicznie i "mailowo" osoba
    > wydaje się być wiarygodna ale takie coś czasami bywa złudne. Proszę o

    Jasne. masz prawo. Powinienes poprosic kierownika poczty i t w jego
    obecnosci rozpakowac paczke. jak wezmiesz do domu i znajdziesz cegle
    (aukcje, aukcje), to juz przepadlo.
    Co prawda na poczcie moga o tym nie wiedziec - czesto nie wiedza- i
    kierownik moze ci odmowic.
    Wtedy musisz zawalczyc. Niestety nie wiem, jaki to przepis, ale na bank tak
    jest
    Powodzenia
    kinga

  • 3. Data: 2002-03-22 16:20:29
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 22 Mar 2002, Krzysztof Doniczka wrote:

    > osoby z Krakowa. Ma wysłać mi go pocztą. Płatne przy odbiorze przesyłki. Czy
    > mam prawo przed zapłaceniem otworzyć paczkę i sprawdzić jej zawartość oraz

    Komisyjnie na poczcie.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 4. Data: 2002-03-22 18:02:47
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Fri, 22 Mar 2002 17:20:29 +0100, "Gwidon S. Naskrent"
    <n...@s...pl> napisałbył:

    >Komisyjnie na poczcie.

    Nie sądzę. Poczta dostarcza przesyłki. Nie posiada komisji. Co
    najwyżej można potem wołać na świadków panie z okienka, ale założę
    sie, że nie pozwolą otworzyć przed zapłatą. Bo i niby na jakiej
    podstawie? Czy one są rzeczoznawcą? One mają dostarczyć paczkę i
    szlus...

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 5. Data: 2002-03-22 23:26:03
    Od: "Adam F." <p...@s...com>

    "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > sie, że nie pozwolą otworzyć przed zapłatą. Bo i niby na jakiej
    > podstawie? Czy one są rzeczoznawcą? One mają dostarczyć paczkę i

    No właśnie, też jestem ciekaw podstawy prawnej. Tym bardziej, że odmówiono
    mi ostatnio na poczcie komisyjnego sprawdzenia zawartości przesyłki (nie
    pierwszy raz zresztą).

    Pozdrawiam
    Adam