    From: "Nikodem Nijaki" <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: syndyk a organy spółki handlowej
    Date: Mon, 13 Dec 2004 21:08:10 +0100

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    news:cpkq48$arm$1@news.onet.pl...
    > Dnia Sun, 12 Dec 2004 20:27:21 +0100, Nikodem Nijaki naskrobał(a):

    > obawiam się że błędny - skonfrontuj to z całością ustawy a w szczególności
    > art. 75 §1, 57 §1 i finalnie z art. 144 §1

    art. 57 par 1. faktycznie, jak wydam cała dokumentację ... ale to nie
    znaczy, że nie będe miał do niej dostępu
    art. 75 par. 1. no tak, ale czy np. zwoływanie zgromadzenia to "zarządzanie
    majątkiem" - chyba nie
    art. 144 par 1. ale spółka jako "byt prawny" nie jest masą upadłości ... czy
    spółka może np. wejść w spór sądowy z syndykiem?

    > nie

    to odpowiedź na ostatnie pytanie, czy na oba?

    > z chiwlą ogłoszenia upadłości firmę reprezentuję tylko i wyłącznie syndyk
    > masy upałościowej pod nazorem sędziego komisarza.

    Moje wątpliwości budzą różnice w literalnych sformułowaniach kompetencji
    zarządu w KSH i syndyka w PUiN, gdzie raz się mówi np. o reprezentacji, a w
    drugim przypadku tylko o zarządzaniu, zakładając racjonalność ustawodawcy,
    wnosiłem, że to rozróżnienie było celowe ...

    nn

    ---