    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: swoboda umów
    Date: Thu, 18 Jan 2007 06:58:34 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    Dnia 17.01.2007 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał w wiadomości
    > Moim zdaniem odpowiedź na to pytanie jednoznacznie daje art. 16 Prawa
    > Autorskiego. Prawa autorskie nie podlegają zrzeczeniu się lub zbyciu. tak więc

    Ale tu nie ma miejsca ani zbycie ani zrzeczenie...

    Art 16 daje prawo autorowi do oznaczenia utworu nazwiskiem. To prawo
    (autora) a nie obowiązek. Zwróć uwagę na pełne brzmienie u.2 "oznaczenia
    utworu swoim nazwiskiem lub pseudonimem albo do udostępniania go
    ANONIMOWO,".
    Natomiast zastanawia mnie art. 115 u.2 "Tej samej karze podlega, kto
    rozpowszechnia bez podania nazwiska lub pseudonimu twórcy cudzy utwór w
    wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, artystyczne wykonanie albo
    publicznie zniekształca taki utwór, artystyczne wykonanie, fonogram,
    wideogram lub nadanie."
    Tu już mamy obowiązek oznaczenia cudzego utworu. Wydaje się to stać w
    lekkiej sprzeczności z art 16.

    --
    Marcin