  • Data: 2007-01-19 00:23:51
    Temat: Re: swoboda umów
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 18.01.2007 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    > Ale to jest prawo autora, którego zrzec sie nie może. Czyli może oczywiście
    > opublikować utwór anonimowo, ale nie może zawrzeć umwoy, która z góry bedzie go
    > do tego obligowała. I jak w między czasie zmieni zdanie, to ma do tego prawo i
    > zapisem w umowie o pracę tego nie da się zablokować.

    Przecież ta umowa nie obliguje go do zrzeczenia praw osobistych. Ona tylko
    jest w moim odczuciu przyzwoleniem (lub też dyspozycją) autora na
    publikację jego dzieła bez podawania nazwiska i dotyczy to wyłącznie tej
    konkretnej umowy.

    > Przede wszystkim chcącemu nie dzieje się krzywda. I tak na publikację musisz
    > uzyskać zgodę autora. Co za problem przy tej okazji uzgodnić, czy ma być z
    > nazwiskiem, czy bez?

    Problem nie w uzgadnianiu, a w bezwzględnej wymagalaności (pod groźbą
    odpowiedzialności karnej w dodatku) oznaczenia utworu nazwiskiem bądź
    pseudonimem auotora. Czyli de facto autor może wymagać publikacji
    anonimowej a wydawca i tak nie może tego zrobić bo zabrania tego art. 115.

    --
    Marcin