  • Data: 2007-01-18 16:02:49
    Temat: Re: swoboda umów
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd wrote:
    > Powiedział(a) *Piotr Kubiak* na tej grupie:

    > Odszkodowanie.

    Nie wiem czy dobrze rozumiem, bo co by było gdyby sytuacja wyglądała
    trochę inaczej, a mianowicie że pracodawca przed rozpowszechnieniem
    takiego utworu usunie oznaczenie autora, a pracownik pozwie go do sądu.
    Czy sąd może nakazać pracodawcy przywrócić oznaczenie (zgodnie z art 16
    i 115 PA), jednocześnie przyznając mu odszkodowanie?
    A tak właściwie to czy odszkodowanie nie będzie polegać m.in. na
    przywróceniu stanu sprzed szkody, czyli rozpowszechnianiu utworu bez
    nazwiska autora, co prowadzi do sprzeczności?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak