  • 1. Data: 2006-04-04 15:58:26
    Temat: świat ksiazki wypowiedzenie umowy-niezgodne z prawem
    Od: " elais_23" <e...@g...pl>

    jestem czlonkiem swiata ksiazki od 5 mcy ,chce wypowiedziec umowe a mila pani
    mi przeslala odpowiedz:
    "Przystępując do Klubu Świat Książki na zasadach określonych regulaminem
    przyjęła Pani na siebie pewne zobowiązania wynikające właśnie z tego
    regulaminu. Jednym z nich jest fakt, że obowiązkowy okres członkostwa w Klubie
    wynosi rok i w tym czasie Klubowicz jest zobowiązany do dokonywania
    regularnych zakupów. Jeżeli chce Pani zrezygnować ze współpracy już teraz,
    czyli zaraz po skorzystaniu z oferty promocyjnej to zmuszeni jesteśmy prosić
    Panią o zwrot zakupionych w ofercie promocyjnej książek. Oferta ta była
    skierowana tylko do osób, które chcą być naszymi członkami. Książki wraz z
    paragonem fiskalnym prosimy odesłać na adres naszego magazynu w Komornikach a
    my dokonamy zwrotu należności za nie. Po uregulowaniu powyższych formalności
    anulujemy naszą współpracę."Napewno fakt zmuszania mnie do dokywania
    przymusowych zakupow jest niezgodny z KC (to juz kiedys tu ustalilismy ,jak
    nie zamowie oni wysylaja ksiazke a ja mam za nia zaplacic).Ja w zamiarze
    chcialam byc czlonkiem klubu ale mi sie odwidzialo,co z tym odsylaniem
    ksiazek? zwlaszacza ze nie wiem czy odszukam paragon, po drugie czy moze byc
    obowiazkowy okres czlonkostwa na rok w przypadku takiej umowy jak zakup ksiazek?

  • 2. Data: 2006-04-04 16:27:10
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    elais_23 napisał(a):
> [...]
    > paragonem fiskalnym prosimy odesłać na adres naszego magazynu w Komornikach a
    Hehe, to jest fajne, nie mogą żądać zwrotu paragonu, bo przecież masz
    prawo mieć dowód zakupu, nie ? A tak, co ? Wyślesz im wszystko, oni nic
    ci nie oddadzą, ty się zapytasz kiedy przyślą ci kasę, a oni na to: jaką
    kasę, a ma pan dowód, że coś pan kupił?

  • 3. Data: 2006-04-04 17:26:32
    Od: "astoja" <a...@n...pl>

    elais_23 napisał(a):

    >Jeżeli chce Pani zrezygnować ze współpracy już teraz,
    > czyli zaraz po skorzystaniu z oferty promocyjnej to zmuszeni jesteśmy
    > prosić
    > Panią o zwrot zakupionych w ofercie promocyjnej książek.

    Troche z innej beczki, dostalem nie zamowione ksiazki wraz z fakt.vat na ok.
    250zł.
    Nigdy ich nie odeslalem, dostalem z 10 monitow do uregulowania naleznosci. W
    koncu zadzwonili z pytaniem co? dlaczego?
    I pytanie dlaczego nie odeslalem.
    Moja odpowiedz nie mam zamiaru chodzic na poczte, jezeli chca to prosze
    przyjsc i ja zabrac.
    Mam pytanie co zrobili z fakt. vat????
    Zaznaczam byl obowiazek podpisywania fakt.

  • 4. Data: 2006-04-04 20:34:25
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    astoja napisał(a):

> [...]
    > przyjsc i ja zabrac.
    > Mam pytanie co zrobili z fakt. vat????
    > Zaznaczam byl obowiazek podpisywania fakt.

    ale z tego co wiem o ŚK to podpisujesz regulamin, że chcesz wybrać sobie
    co jakiś tam czas książkę z ich katalogu, a jak tego nie zrobisz to
    zgadzasz się że oni coś wybiorą, a ty to kupisz.

  • 5. Data: 2006-04-04 21:17:27
    Od: " " <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    sg <a...@s...org.pl_WITHOUT> napisał(a):

    > astoja napisa=B3(a):

    > ale z tego co wiem o =A6K to podpisujesz regulamin, =BFe chcesz wybra=E6 =
    > sobie=20
    > co jaki=B6 tam czas ksi=B1=BFk=EA z ich katalogu, a jak tego nie zrobisz =
    > to=20
    > zgadzasz si=EA =BFe oni co=B6 wybior=B1, a ty to kupisz.

    Nie szkodzi ze podpisuje sie regulamin ,bowiem przepis tego regulaminu o
    konbiecznosci zaikupu ksiazek jest klauzula niedozwolona ,bo zmusza do
    zawierania takich umow w przyszlosci .Tak wiec jak wysylaja ksiazki ktorych
    ktos nie wybral licza ze nie znaja prawa i wysla pieniadze :)

  • 6. Data: 2006-04-04 21:49:22
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    e...@g...SKASUJ-TO.pl napisał(a):

> [...]
    > zawierania takich umow w przyszlosci .Tak wiec jak wysylaja ksiazki ktorych
    > ktos nie wybral licza ze nie znaja prawa i wysla pieniadze :)

    tak... ale tak się zastanawiam czy aby nie... czy aby nie dałoby się
    tutaj podciągnąć tego pod umowę taką jak w przypadku świadczeń takich
    jak dostawa prądu, przecież w tym przypadku podpisuję umowę, że chcę
    żeby oni mi okresowo, co miesiąc przysyłali książki i chcę za to płacić.
    Ale to tylko takie moje gdybanie

    sg

  • 7. Data: 2006-04-04 22:42:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 04.04.2006 elais_23 <e...@g...pl> napisał/a:
    > jestem czlonkiem swiata ksiazki od 5 mcy ,chce wypowiedziec umowe a mila pani
    > mi przeslala odpowiedz:
    [..]
> [...]
    > ksiazek? zwlaszacza ze nie wiem czy odszukam paragon, po drugie czy moze byc

    A co mówi umowa?

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2006-04-05 06:46:15
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    e...@g...SKASUJ-TO.pl napisał(a):
> [...]
    > zawierania takich umow w przyszlosci .Tak wiec jak wysylaja ksiazki ktorych
    > ktos nie wybral licza ze nie znaja prawa i wysla pieniadze :)

    Tyle że można na to spojrzeć z innej strony - to nie jest zobowiązanie
    do zawarcia umowy w przyszłości, tylko już zawarta umowa określająca
    jedynie termin świadczenia na później.
    Poza tym oceniając czy jest to klauzula niedozwolona bierze się pod
    uwagę konkretną umowę, to że postanowienie odpowiada temu z listy
    znajdującej się w kodeksie cywilnym stwarza tylko domniemanie - które
    można obalić. Biorąc pod uwagę promocję może to być całkiem łatwe... Bo
    gdzie tu rażące naruszenie interesów konsumenta i sprzeczność z dobrymi
    obyczajami?

    KG

  • 9. Data: 2006-04-05 07:01:57
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-04-04, <e...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    > Nie szkodzi ze podpisuje sie regulamin ,bowiem przepis tego regulaminu o
    > konbiecznosci zaikupu ksiazek jest klauzula niedozwolona ,bo zmusza do
    > zawierania takich umow w przyszlosci .

    http://tinyurl.com/gtucl

    "" Przeprowadzona przez Delegaturę UOKiK w Warszawie analiza treści
    "Regulaminu Klubu Świat Książki" wykazała, iż regulamin ten nie
    zawiera
    zapisów stanowiących niedozwolone postanowienia umowne w rozumieniu
    art.
    3851 § 1 Kodeksu cywilnego (dalej: kc).
    (...)"

    Renata

  • 10. Data: 2006-04-05 08:16:00
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik " elais_23" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie zamowie oni wysylaja ksiazke a ja mam za nia zaplacic).Ja w zamiarze
    > chcialam byc czlonkiem klubu ale mi sie odwidzialo,co z tym odsylaniem

    Podobno dobrym sposobem jest zarzadanie aby przestali przetwarzac Twoje dane
    osobowe :)
    Ja sam nie probowalem ale czytalem ze to dziala :)

    Jacek