  • 1. Data: 2006-04-04 14:10:30
    Temat: prosba o porade - "Odpowiedzialnosc sprzedawcy"
    Od: r...@e...pl

    Witam,

    Póltora roku temu zakupilem sprzet elektroniczny ( stacjonarna
    nagrywarka DVD ) w jednym z marketów duzej sieci handlowej. W czasie
    trwania gwarancji ( która wynosila 1 rok ) sprzet zepsul sie i
    zgodnie z warunkami w/w gwarancji zostal przez autoryzowany serwis
    naprawiony. Niestety po uplywie gwarancji nagrywarka znów sie
    zepsula - tym razem jednak serwis odmówil naprawy pogwarancyjnej
    pisemnie uzasadniajac, ze z powodu braku mozliwosci sprowadzenia
    czesci sprzet nie nadaje sie do naprawy. Równiez sklep umywa
    rece informujac, ze minal juz okres gwarancyjny.
    Czy w tym przypadku ma zastosowanie przepis o "Odpowiedzialnosci
    sprzedawcy " ?? Przegladajac grupe natknalem sie na informacje,
    ze taka odpowiedzialnosc trwa 2 lata. Sprzedawca nie poinformowal w
    momencie sprzedazy, ze jeden z elementów nagrywarki nie podlega
    naprawie i w chwili usterki tego elementu sprzet staje sie
    bezuzyteczny... Czy mozna zatem uznac, ze sprzet jest niezgodny z
    umowa ?

    Dodam tylko, ze nagrywarka kupiona jest na firme a nie na osobe
    fizyczna..

    za wszelka pomoc bede wielce zobowiazany

    pozdrawiam,RM

  • 2. Data: 2006-04-04 14:54:46
    Temat: Re: prosba o porade - "Odpowiedzialnosc sprzedawcy"
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    r...@e...pl napisał(a):
    > Dodam tylko, ze nagrywarka kupiona jest na firme a nie na osobe
    > fizyczna..

    co powoduje, że obowiązywała rękojmia, a nie zasady wynikające z ustawy
    o szczególnych warunkach sprzedaży _konsumenckiej_ - przez rok od chwili
    wydania towaru

    KG

  • 3. Data: 2006-04-05 06:23:26
    Od: r...@e...pl

    czy to oznacza, ze firma nie jest konsumentem a osoba fizyczna jest ???

  • 4. Data: 2006-04-05 06:52:15
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    r...@e...pl napisał(a):
    > czy to oznacza, ze firma nie jest konsumentem a osoba fizyczna jest ???

    dla potrzeb ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej -
    tak, art.1 ust.1
    ogólnie zresztą też - art.22[1] kodeksu cywilnego
    konsumentem jest osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej bez związku
    z prowadzoną gospodarczą lub zawodową, przy czym umowa ta powinna być
    raczej zawierana z przedsiębiorcą (choć to obecnie wprost z przepisu nie
    wynika)

    KG

  • 5. Data: 2006-04-05 11:17:43
    Od: r...@e...pl

    mam jeszcze jedno pytanie w w/w temacie... Okazalo sie, ze czesc
    która sie zepsula to ta sama czesc która zostala wymieniona w
    trakcie trwania gwarancji... Czy na taka czesc nie powinna
    obowiazywac odrebna gwarancja ??? Naprawa miala miejsce w maju 2005
    a po uplywie 7 miesiecy modul znów kwalifikuje sie do wymiany...
    Serwis odmówil naprawy poniewaz nie jest w stanie sprowadzic nowej
    a model niestety jest juz wycofany ze sprzedazy....