  • 11. Data: 2004-03-22 04:50:00
    Temat: Re: świadome nieudzielenie pomocy
    Od: "salton" <s...@t...pl>

    > Wreszcie ktos rozsadnie myslacy :-) Dziekuje :-)

    SZCZERZE UBOLEWAM ALE NIE ZAUWAZYLEM ZE WSZYSCY PISZACY WCZESNIEJ NIE SA
    LUDZMI ROZSADNIE MYSLACYMI!
    podziekowan pewnie nie oczekuja

    salto

  • 12. Data: 2004-03-22 08:08:12
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    LaPassione wrote:

    > Trzeba sie najpierw znalezc w takiej sytuacji, a potem pisac o
    > psychologach, telefonach czy innych madrych rzeczach. Owszem, trzeba
    > sie udac. Ta osoba udala sie do kogos, kogo uwazala na najblizszego
    > przyjaciela.

    To że ktoś mnie uważa za swojego najlepszego przyjaciela prawnie do
    niczego mnie nie zobowiązuje...
    Oczywiście, można tu mówić o jakiejś moralności, etyce itp. Z tym że to
    nie przełożenia na odpowiedzialność karną.
    Naciągasz tak, że nikt rozsądnie myślący na to nie nabierze.
    Jeśli było tak jak piszesz, to jedyne co można stwierdzić, to że osoba
    nie okazała się być godną miana przyjaciela.
    A to karalne nie jest.
    Sorry, no bonus.
    Próby samobójcze, o których się uprzedza, ZAWSZE ma ją na celu
    zwrócenie na siebie uwagi. Perfidna metoda. Szantaż to najczęściej
    dobre określenie.
    Pozdro
    Massai

  • 13. Data: 2004-03-22 08:50:42
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik " LaPassione" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

    > kto oferowal wczesniej taka wlasnie pomoc, a potem w najtrudniejszej
    chwili
    > zafundowal stek bzdur i klamstw i odwrocil sie plecami

    Nie bycie przyjacielem nie jest karalne. Do przyjażni, podobnie jak do
    miłości nikogo zmusić się nie da. nawet strasząc kodeksem karnym.

    > Ta osoba
    > udala sie do kogos, kogo uwazala na najblizszego przyjaciela.

    Bycie najlepszym przyjacielem jest efektywne pod warunkiem, że wzajemne. Ja
    mogę za swego najlepszego przyjaciela uważać Toma Cruise'a ale wątpię aby
    ten przejął się tym, że chcę się zabić. Powtarzam - jak boli ząb idzie się
    do dentysty, jak się ma problemy ze sobą idzie się do psychologa.

    > Powiedza Ci, gdy zaczniesz prace ;-)

    Gdyby tak było to studiowanie prawa mijałoby się z celem.

    HaNkA

  • 14. Data: 2004-03-22 18:13:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " LaPassione" <l...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c3l648$ieq$1@inews.gazeta.pl...

    > Nieumysle spowodowanie smierci, gdyby zamiar sie powiodl i udalo sie
    > udowodnic, ze dana osoba mogla temu zapobiec, jak rozumiem? Zatem...czy
    ja
    > moglabym poprosic o taki artykulik? :-) O nieumyslnym spowodowaniu
    smierci
    > jest cos w okolicach art.150 KK, z tego co pamietam. Ale czy jest moze
    gdzies
    > sprecyzowane co to dokladnie jest to 'nieumyslne'?

    Może chodzi Ci o to?

    Art. 151. Kto namową lub przez udzielenie pomocy doprowadza człowieka do
    targnięcia się na własne życie, podlega karze pozbawienia wolności od 3
    miesięcy do lat 5.

    No ale tutaj trzeba udowodnić celowość działania.

  • 15. Data: 2004-03-23 10:44:36
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

> [...]
    > miesięcy do lat 5.
    >
    > No ale tutaj trzeba udowodnić celowość działania.

    Ten artykuł nie ma nic wspólnego z tym przypadkiem, ponieważ dotyczy on
    celowego działania w celu nakłonienia osoby do targnięcia się na własne
    życie. Zaś w tym przypadku chodzi o nieudzielenie pomycy przez osobę, która
    jest szantażowania próbą samobójstwa. W sumie to się zastanawiam, czy w tej
    sytuacji nie znalazł by się odpowiedni paragraf, na mocy którego można by
    było niedoszłego samobójcę pociągnąć do odpowiedzialności karnej za szantaż
    ? Prawdopodobnie dobry prawnik coś by wymyślił.

    Jacek "Plumpi"

  • 16. Data: 2004-03-23 18:28:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Plumpi" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ten artykuł nie ma nic wspólnego z tym przypadkiem, ponieważ dotyczy on
    > celowego działania w celu nakłonienia osoby do targnięcia się na własne
    > życie.

    Ja doskonale sobie zdaje sprawę, że ten artykół jest od rzeczy. Ale
    pytający upiera się przy okolicy 150 art. i samobójstwie. No to mu
    zacytowałem, by sam zobaczył, że nie pasuje.

> [...]
    szantaż
    > ? Prawdopodobnie dobry prawnik coś by wymyślił.

    Bo ja wiem. Dobrym prawnikiem nie jestem, ale pomysłu nie mam.