  • 1. Data: 2004-03-21 00:46:15
    Temat: rejestracja rozmów telefonicznych
    Od: "HooK" <N...@p...onet.pl>

    Czy wedle polskiego prawa nagranie kazdej rozmowy przychodzącej do firmy (za
    zgodą pracownika/ów oczywiście) jest zgodna w 100% z prawem polskim i może
    być użyta jako dowód w sprawie przeciwko klientowi czy nie ?

    Mam taki dylemat i byłbym wdzięczny za pomoc ponieważ rózne osoby mają rózne
    zdanie w tej kwesti - ciekaw jestem kto ma racje.

  • 2. Data: 2004-03-21 10:15:56
    Temat: Re: rejestracja rozmów telefonicznych
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "HooK" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    rózne
    > zdanie w tej kwesti - ciekaw jestem kto ma racje.

    Nie ma przepisu zabraniającego. Jeśli chcesz tego użyć za dowód, to lepiej
    nagrać na analogowym nośniku.

  • 3. Data: 2004-03-21 11:14:13
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Sun, 21 Mar 2004 01:46:15 +0100, na pl.soc.prawo, HooK napisal(a):

    > Czy wedle polskiego prawa nagranie kazdej rozmowy przychodzącej do firmy (za
    > zgodą pracownika/ów oczywiście) jest zgodna w 100% z prawem polskim i może
    > być użyta jako dowód w sprawie przeciwko klientowi czy nie ?

    Nie, chyba że klient zostanie uprzedzony o tym fakcie i wyrazi nan zgode.
    Dlatego coraz czesciej dzwoniac na jakas infolinie mozna uslyszec formulke
    w stylu "Uprzejmie informujemy iz rozmowa telefoniczna moze byc
    monitorowana lub rejestrowana celem stalego ulepszania jakosci swiadczonych
    przez nas uslug". No i klient w grucie rzeczy jest w kropce bo jak sie nie
    zgadza to powinien sie rozlaczyc, jak sie nie rozlacza znaczy sie przyjal
    do wiadomosci i sie zgodzil (tyle ze jest to zgoda dorozumiana a nie
    wyrazona wprost przez klienta co dalej budzi watpliwosci, bo powiedzmy ze
    powiedzial "nie zgadzam sie" a rozmowa trwa dalej i jest rejestrowana).

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 4. Data: 2004-03-21 12:16:41
    Od: "KALKOL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Kyniu" <k...@U...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyrazona wprost przez klienta co dalej budzi watpliwosci, bo powiedzmy ze
    > powiedzial "nie zgadzam sie" a rozmowa trwa dalej i jest rejestrowana).

    dlatego zaraz po tej zapowiedzi wstawiasz formułke" jesli nie zgadzaja się
    państwo na nagrywanie to proszę się rozłączyć" przykład infolinia mBank

  • 5. Data: 2004-03-21 19:13:00
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik HooK napisał:
    > Czy wedle polskiego prawa nagranie kazdej rozmowy przychodzącej do firmy (za
    > zgodą pracownika/ów oczywiście) jest zgodna w 100% z prawem polskim i może
    > być użyta jako dowód w sprawie przeciwko klientowi czy nie ?

    Tak i klient nawet nie musi być o tym ostrzeżony lub poinformowany.
    Nielegalny jest tylko podsłuch.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 6. Data: 2004-03-21 19:13:39
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Nie ma przepisu zabraniającego. Jeśli chcesz tego użyć za dowód, to lepiej
    > nagrać na analogowym nośniku.

    Nie ma znaczenia. Cyfrowy jest tak samo traktowany jak analogowy.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 7. Data: 2004-03-21 19:15:05
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...pl.pl>

    Witam

    "Kyniu" <k...@U...poczta.gazeta.pl> napisał:

    > Nie, chyba że klient zostanie uprzedzony o tym fakcie i wyrazi nan zgode.
    > Dlatego...

    Jakas podstawa prawna?

    (mrk)

  • 8. Data: 2004-03-21 19:16:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie ma znaczenia. Cyfrowy jest tak samo traktowany jak analogowy.

    Czasem wybrzydzają. Nie twierdzę, że mają rację!

  • 9. Data: 2004-03-22 08:26:05
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Kyniu napisał:
    > Nie, chyba że klient zostanie uprzedzony o tym fakcie i wyrazi nan zgode.

    Bzdura.

    Nie potrzeba żadnej zgody i uprzedzenia klienta. Wystarczy, że pracownik
    wie,że rozmowa jest nagrywana lub sam ją nagrywa.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net