    From: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: strona www a ochrona danych osobowych
    Date: Mon, 24 Nov 2003 22:08:50 +0100

    "Astario" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    news:0300.00000cf5.3fc12502@newsgate.onet.pl...
    > Jeśli jest to lista: imię, nazwisko, komórka organizacyjna, nr
    > telefonu, to wg mnie nie. Nie są to cechy wyliczone w ustawie

    Skoro zgodnie z ustawą dane osobowe to
    "wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do
    zidentyfikowania osoby fizycznej" A pkt 2 wymienia tylko możliwości
    identyfikacji pośrednio, żeby zdefiniować rzecz dla wielu osób
    niezrozumiałą.
    >Gdyby to było wykształcenie,
    > data urodzenia - to co innego. Pracodawca przenosi pracownika do innego
    działu
    > i zmienia telefon - i te dane już uległy zmianie. Natomiast danych
    osobowych,
    > które są twoimi cechami, nie jest w stanie ci zmienić np. daty urodzenia.
    Tzn.
    > może zmienić wykształcenie - na wyższe, jeśli wyśle cię na studia na
    własny
    > koszt, ale nie o to chodzi.

    Imienia i nazwiska też Ci zmienić nie może.
    >Te ustawowe "wszelkie dane" dotyczące
    > zidentyfikowanej osoby mają być właśnie danymi związanymi z jej cechami.
    Wszelkie to wszelkie, a nie niektóre.

    >Czy
    > np. w firmie, gdy dyrektor departamentu informatyki zażyczy sobie listy
    > pracowników i liczby komputerów (służbowych) posiadanych przez

    Nie mówimy o wewnętrznym funkcjonowaniu firmy, tylko o udostępnianiu danych
    jej pracowników na zewnątrz. Są osoby, w przypadku których to jest
    uzasadnione, a są takie, w przypadku których nie jest.
    Pozdrawiam,