    From: "Astario" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: strona www a ochrona danych osobowych
    Date: 23 Nov 2003 22:22:11 +0100

    > "Jarek" <t...@W...pl> wrote in message
    > Dobrze wiesz, nie może, bo byłoby to przekroczenie celu, w jakim zbierał
    > dane.  No chyba że jesteś pracownikiem do spraw kontaktów zewnętrznych

    Ta ustawa jest strasznie bezmyślnie napisana, ale dla mnie taka lista na
    stronie WWW nie musi być w sprzeczności w ustawą o ochronie d.o. - zależy, co
    będzie zawierać. Jeśli jest to lista: imię, nazwisko, komórka organizacyjna, nr
    telefonu, to wg mnie nie. Nie są to cechy wyliczone w ustawie, natomiast są one
    związane z wykonywaniem pracy na rzecz pracodawcy. Gdyby to było wykształcenie,
    data urodzenia - to co innego. Pracodawca przenosi pracownika do innego działu
    i zmienia telefon - i te dane już uległy zmianie. Natomiast danych osobowych,
    które są twoimi cechami, nie jest w stanie ci zmienić np. daty urodzenia. Tzn.
    może zmienić wykształcenie - na wyższe, jeśli wyśle cię na studia na własny
    koszt, ale nie o to chodzi. Te ustawowe "wszelkie dane" dotyczące
    zidentyfikowanej osoby mają być właśnie danymi związanymi z jej cechami. Czy
    np. w firmie, gdy dyrektor departamentu informatyki zażyczy sobie listy
    pracowników i liczby komputerów (służbowych) posiadanych przez poszczególne
    osoby (załóżmy, że doszło do niekontrolowanego pobierania komputrów z magazynu
    i część osób ma po 2, 3 albo i 4 na stanie) - jeśli w takim zestawieniu przy
    twoim nazwisku pojawi się cyfra "2", to jest to dana osobowa? Absurd - dla
    mnie, czy dla GIODO też- mam nadzieję, ale kto wie ....

    Pozdrawiam

    Astario