  • 171. Data: 2003-10-10 12:19:40
    Temat: Re: stluczka pod geantem, troche zakrecone
    Od: "MaciejP" <m...@p...onet.pl.earth>

    Witam

    Użytkownik Leszek <l...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bm62vn$258$...@t...icpnet.pl...

    > niego

    > napisałem tylko, że zostanie potrącony - co nie oznacza, że śmiertelnie - to
    > jak w tym przypadku będzie?
    >
    > A jak myślisz?

    nie chodzi o to jak ja myślę, tylko o to co myśli Jacek "Plumpi"

    >Po co zadajesz głupie pytania?

    a jak myślisz?

    --
    MaciejP

  • 172. Data: 2003-10-10 12:34:30
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "MaciejP" <m...@p...onet.pl.earth> napisał w wiadomości

    > A jak myślisz?
    nie chodzi o to jak ja myślę, tylko o to co myśli Jacek "Plumpi"

    Ale zadając tak proste i oczywiste pytanie obrażasz go i zniechęcasz do
    dyskusji.

    >Po co zadajesz głupie pytania?
    a jak myślisz?

    Myślę że masz mylne wyobrażenie o otaczającym cię świecie.
    Uwierz mi, nie jesteś "jedynym inteligentnym" w morzu tumanów.Podejmując
    dyskusję na grupach dyskusyjnych załóż sobie że jest wprost odwrotnie;))

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 173. Data: 2003-10-10 12:43:24
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    wina;

    > napisałem tylko, że zostanie potrącony - co nie oznacza, że śmiertelnie -
    > jak w tym przypadku będzie?

    A jak to udowodnisz ?
    Jeżeli chodzi o odpowiedzialność to pieszy odpowiada za wypadek, jeżeli
    przechodzi on w miejscu, które nie jest do tego wyznaczone. W przypadku
    uderzenia takiego przechodnia jest on zmuszony do pokrycia szkody
    wyrządzonej kierowcy samochodu. Wyjątkami są natomiast: niewidomy
    poruszający się z białą laską oraz kolumna pieszych poruszających się drogą
    lub też pieszy pchający drogą wózek.
    Oczywiście, teoretycznie może się zdarzyć, że kierowca celowo potrąci
    pieszego. W takiej sytuacji musi być przeprowadzone śledztwo, poparte
    dowodami lub zeznaniami świadków. Chyba, że sam bierze winę na siebie, czego
    nie można przyrównywać do sytuacji, która przytrafiła się ojcu SzerszeN-ia,
    ponieważ dziadek nie wziął winy na siebie, a wręcz odwrotnie oczekiwał tego
    od ojca kolegi. Stwierdził jedynie, że "nie zatrzymał się, ponieważ nie
    musiał, gdyż miał pierwszeństwo". Zgodnie z obecnym prawem drogowym masz
    zupełne prawo domniemywać, że osoba poruszająca się pojazdem w miejscu
    publicznym posiada odpowiednie uprawnienia i znajomość przepisów oraz, że
    podporządkuje się nim. Dlatego też dziadek miał prawo kontynuować jazdę
    licząc na to, że tamten się zatrzyma i ustąpi pierwszeństwa. Jeżeli zaś nasz
    kolega twierdzi, że jest inaczej, próbując obciążyć winą dziadka to albo
    jest (przepraszam za stwierdzenie) niedorozwiniętym, który nie myśli
    logicznie, albo tworzy teorie "Kalego" na własne potrzeby *.

    (-: * - niepotrzebne skreślić :-)

    Pozdrawiam
    Jacek "Plumpi"

  • 174. Data: 2003-10-10 13:25:21
    Od: "MaciejP" <m...@p...onet.pl.earth>

    Witam

    Użytkownik Jacek "Plumpi" <p...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bm69mb$eik$...@a...news.tpi.pl...
    > niego niedozwolonym,
    > możliwość uniknia potrącenia)
    > wina;

    > A jak to udowodnisz ?

    zaraz - ja pytam, jaką wg Ciebie decyzję podejmie sąd na podstawie przedstawionej
    wyżej wiedzy - tj. sąd już wie, że kierowca auta miał możliwość uniknięcia wypadku
    ale tego nie zrobił (np. "należycie nie obserwował drogi" - jak to sąd często
    "mówi", czy też doskonale zdawał sobie z tego sprawę, że pieszy go nie widzi
    ponieważ widoczność ograniczał pieszemu parasol)???

    > Jeżeli chodzi o odpowiedzialność to pieszy odpowiada za wypadek, jeżeli
    > przechodzi on w miejscu, które nie jest do tego wyznaczone.

    proszę pogrzebać w wyrokach sądu, a przekonasz się że nie jest to reguła

    [...]
    >Chyba, że sam bierze winę na siebie, czego
    > nie można przyrównywać do sytuacji, która przytrafiła się ojcu SzerszeN-ia,

    nie musi brać - często wytarczy kilka dobrze zadanych pytań ze strony
    przesłuchującego, aby było wiadomo, że mógł uniknąć kolizji, ale mu się nie chciało

    > ponieważ dziadek nie wziął winy na siebie, a wręcz odwrotnie oczekiwał tego
    > od ojca kolegi. Stwierdził jedynie, że "nie zatrzymał się, ponieważ nie
    > musiał, gdyż miał pierwszeństwo".

    a jakby tak powyższe "dziadek" wypowiedział przed sądem - to jak oceniasz jego
    szanse???

> [...]
    > podporządkuje się nim.
    > Dlatego też dziadek miał prawo kontynuować jazdę
    > licząc na to, że tamten się zatrzyma i ustąpi pierwszeństwa.

    zapominasz o art. 4

    widział, że kierowca cofającego auta nie korzysta w pomocy osób trzecich aby
    bezpiecznie wykonać manewr cołania(?) - powinien widzieć; widział, że kierowca jest
    zasłąniety przez "budę"(?) - powinien widzieć; to na jakiej podstawie sądził, że
    ustąpi mu pierwszeństwa? IMO nie miał prawa tak sądzić zgodnie z ww. art. PoRD

    intencje SzerszeN-ia były zupełnie inne

    --
    MaciejP

  • 175. Data: 2003-10-10 13:35:20
    Od: "MaciejP" <m...@p...onet.pl.earth>

    Witam

    Użytkownik Leszek <l...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bm6909$6t3$...@t...icpnet.pl...

> [...]
    > nie chodzi o to jak ja myślę, tylko o to co myśli Jacek "Plumpi"
    >
    > Ale zadając tak proste i oczywiste pytanie obrażasz go i zniechęcasz do

    zapomniałeś dodać: "moim skromnym zdaniem"

    a co do obrażania - to nie wydaje Ci się, że obraziłeś już wszystkie osoby piszące na
    tę grupę (łącznie ze mną) - tak wiec daruj sobie komentarze o obrażaniu

    > a jak myślisz?
    >
    > Myślę że masz mylne wyobrażenie o otaczającym cię świecie.
    > Uwierz mi, nie jesteś "jedynym inteligentnym"

    wcale tak nie uważam, nawet nie uważam, że jestem w ogóle inteligentny ... oceny
    mojej osoby zawsze postawiam innym

    --
    MaciejP

  • 176. Data: 2003-10-10 14:32:46
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]

    piszące na tę grupę (łącznie ze mną) - tak wiec daruj sobie komentarze o

    Bez przesady Panowie ! :-)))
    Jestem daleki od obrażania się.

    Jacek "Plumpi"

    ---

  • 177. Data: 2003-10-10 17:16:36
    Od: "tco" <s...@p...pl>

    Podobnie w

    > Daleko cię ta "logika" zaprowadzi.
    > Ty jadąc na zielonym świetle walisz mnie który wjeżdża bezpośrednio
    pod
    > ciebie na czerwonym.
    > No i Twoja wina ;)
    > To się nazywa logika;)

    Logika, to co innego. W tej niby-analogii widze brak logiki. :-|

  • 178. Data: 2003-10-10 17:47:42
    Temat: stluczka pod geantem, troche zakrecone
    Od: Artur <a...@j...net>

    No to dosc ciekawe stwierdzenie. Ja znalazlbym co najmniej kilka zarowno
    z wlasnego doswiadczenia, jak i z obserwacji zachowan innych 'macho'
    drogowych oraz 'dziadkow' ktorym sie wydaje, ze chamstwo na drodze
    wyrowna koszty remontu blach.

    Wiele razy bylem w sytuacji takiej, jak opisana wyzej. Wyjazd tylem zza
    kretynsko postawionego smietnika, zza budy, wyjazd przodem zza krzakow,
    ale tez nie widac nic dopoki sie faktycznie nie wyjedzie na droge.
    Wiele razy za kufrem smigaly mi samochody prowadzone przez polglowkow,
    ktorzy pojecie o bezpiecznej jezdzie slyszeli w czasie gdy UFO
    wpuszczalo im powietrze do pustej czaszki, zas o uprzejmosci, gdy
    staruszka dziekowala za to, ze przestali ja kopac.

    > o wyludzenie odszkodowania). Jednak to juz skurwisynstwo totalne.

    Skurwysynstwem totalnym jest fakt jazdy po parkingu z predkoscia
    uniemozliwiajaca zatrzymanie sie pojazdu na odcinku widocznosci. A tak
    prawdopodobnie tym razem bylo.
    Tym samym nie widze powodow do litosci.

    > Nie wiem czym TY sie kierujesz i kieruje sie twoj ojciec -
    > nie przyznajac sie do winy i stwarzajac problemy dziadkowi.

    Jezeli dziadek nie umie dostosowac predkosci do warunkow, to oznacza, ze
    nie powinien prowadzic pojazdow.
    Sam ze swoim Tata rozmawialem o tym kilka dni temu. Jakos nie widzial
    problemow w tym by poddac sie badaniom.
    Poza tym jezdzilem z nim troche i widze, ze nie traktuje siebie jako
    jedynie slusznego Bruce Lee na drodze.

    > Przez takich jak ty ludzie sie boja dostawac oswiadczenia i
    > wzywaja policje do najmniejszej stluczki - wtedy "normalny"
    > czlowiek, co sie zagapil i ktory przyzjnaje sie do winy
    > uczciwie - dostaje punkty i mandat.

    Sorry - wytlumacz to owemu dziadkowi. Zagapienie sie to moim zdaniem cos
    gorszego niz 'jazda na max'a" po parkingu.
    Wcale bym sie nie zmartwil gdyby dziadek zostal skierowany na badania i
    stracil prawko.

    A.

  • 179. Data: 2003-10-10 21:06:03
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    > To także nie zmienia faktu, że twój ojciec jest winnym, a nie dziadek.
    > To, że ktoś nie zareagował w porę nie powoduje, że jest winnym.
    > To tak jak byś się tłumaczył "panie władzo ja wjechałem na skrzyżowanie na
    > czerwonym świetle, ale ten gość jest winny, chociaż jechał na zielonym,
    > ponieważ powinien był się zatrzymać i mnię przepuścić, a nie zrobił tego".
    > Zastanów się dobrze nad tym co opowiadasz.

    nadal nic nie kumasz, prawo nakazuje ci unikac kolizji i nie wazne czy masz
    pierszenstwo czy nie, czy masz zielone swiatlo itd, jesli mozesz zareagowac
    to twoim zasranym obowiazkiem jest zareagowanie i unikniecie kolizji bez
    wzgledu na okolicznosci

    dziadek sie przyznal ze mial czas i mozliwosci jednak tego nie zrowibl wiec
    jest wspolwinnym

    > Ale nie wiń dziadka za tego gościa.
    > Widzę, że ty należysz do tych co to jak są wkurzeni na kogoś to mszczą się
    > na byle kim, byle tylko był słabszy i dał się robić w jajo.

    i znowu blad i brak zrozumienia tekstu, ja nie winie dziadka, to jest
    przyklad na to ze policja nie zaglebia sie w przyczyny zdarzenia tyllko
    idzie po najmniejszej lini oporu i zadko bywa obiektywna

    > Nie pomijam, tylko uważam, że są w tej sprawie bez znaczenia.

    maja znaczenie gdyz jest wspolwinny, wina nie jest jednostronna

  • 180. Data: 2003-10-11 05:35:48
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MaciejP" <m...@p...onet.pl.earth> napisał w wiadomości
    Witam

    a co do obrażania - to nie wydaje Ci się, że obraziłeś już wszystkie osoby
    piszące na tę grupę (łącznie ze mną) - tak wiec daruj sobie komentarze o
    obrażaniu

    przeciez to powszechnie znany troll czego zreszta nawet nie ukrywa :) jest
    jednym z czesciej plonkowanych klientow w polskim necie :)