  • 1. Data: 2009-12-20 18:37:17
    Temat: sprzet uzywany i instrukcja obslugi
    Od: "Pab_lo" <n...@p...pl>

    witam

    Czy sprzedajac jakas rzecz uzywana mam obowiazek dolaczyc instrukcje obslugi
    w jezyku polskim?
    Albo inaczej, czy np jesli kupie cos np w GB i bede chcial to sprzedac na
    allegro w PL, to czy mam obowiazek przetlumaczyc instrukcje na jezyk polski?

    Picasso

  • 2. Data: 2009-12-20 18:51:54
    Temat: Re: sprzet uzywany i instrukcja obslugi
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Pab_lo pisze:
> [...]
    > allegro w PL, to czy mam obowiazek przetlumaczyc instrukcje na jezyk polski?

    A jesteś działającym importerem tego towaru, czy tylko kimś, kto sobie
    kupił a teraz chce się tego pozbyć?

    Bo jeśli to drugie, to oczywiście, że nie.

  • 3. Data: 2009-12-20 23:56:34
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Pab_lo pisze:
> [...]
    > allegro w PL, to czy mam obowiazek przetlumaczyc instrukcje na jezyk polski?

    Raczej nie. Dajesz tylko informację, że instrukcja w języku angielskim.
    Widziałam takie ogłoszenia na Allegro.

    --
    animka

  • 4. Data: 2009-12-23 23:04:59
    Od: "Pab_lo" <n...@p...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    Raczej nie. Dajesz tylko informację, że instrukcja w języku angielskim.
    Widziałam takie ogłoszenia na Allegro.

    Ja widzialem wiele ogloszen na allegro :)
    Co wcale nie oznacza, ze nie dostane mandatu jak trafie na jakiegos
    nadgorliwego.

    Picasso

  • 5. Data: 2009-12-23 23:13:23
    Od: "Pab_lo" <n...@p...pl>

    wiadomości news:4b2e724a$1@news.home.net.pl...

    > A jesteś działającym importerem tego towaru, czy tylko kimś, kto sobie
    > kupił a teraz chce się tego pozbyć?
    >
    > Bo jeśli to drugie, to oczywiście, że nie.

    Kupilem kilkadziesiat szt sprzetu ktory nie byl dystrybuowany przez
    producenta na terenie Polski i dlatego nie ma instrukcji po Polsku. Sprawa
    sie juz rozwiazala bo pieniacz chcial mnie podac do UOKiK a tam mandacik
    miedzy 2 a 5 tys. Przerobiona "na kolanie" instrukcja od podobnego sprzetu
    innego producenta wystarczyla. Na przyszlosc nie chce takich niespodzianek
    i zastanawiam sie jak to obejsc. Kiedy sprowadzisz kontener czy dwa, to nie
    ma problemu z przetlumaczeniem a nawet napisaniem od zera. Jednak jesli
    sprowadzasz szegos kilkadziesiat szt, to juz nie jest takie oczywiste. Tym
    bardziej jesli ten sprzet to np odkurzacz z 1 wlacznikiem i pokretlem
    mocy... ludzie naprawde juz nie maja czego sie czepiac.

    Picasso

  • 6. Data: 2009-12-23 23:24:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Pab_lo pisze:

    > Kupilem kilkadziesiat szt sprzetu ktory nie byl dystrybuowany przez
    > producenta na terenie Polski i dlatego nie ma instrukcji po Polsku. Sprawa

    No to poniekąd jesteś importerem.

    > sie juz rozwiazala bo pieniacz chcial mnie podac do UOKiK a tam mandacik
    > miedzy 2 a 5 tys. Przerobiona "na kolanie" instrukcja od podobnego sprzetu

    Mam nadzieję, że działalność przynajmniej masz zarejestrowaną? Bo
    inaczej ten mandacik to pikuś ;)

> [...]
    > bardziej jesli ten sprzet to np odkurzacz z 1 wlacznikiem i pokretlem
    > mocy... ludzie naprawde juz nie maja czego sie czepiac.

    Możesz zamówić tłumaczenie, jeśli chcesz mieć porządne i zrobić tym
    dobre wrażenie na klientach, a możesz też załączyć bełkot wyprodukowany
    przez automatycznego tłumacza - ustawa nie mówi, że tłumaczenie ma być
    rzetelne :-P - tylko że może to zniechęcić klientów do dalszych zakupów.

  • 7. Data: 2009-12-24 01:26:34
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Pab_lo pisze:
> [...]
    >

    > Ja widzialem wiele ogloszen na allegro :)
    > Co wcale nie oznacza, ze nie dostane mandatu jak trafie na jakiegos

    To teraz będę wiedziała, żeby być nadgorliwą jak coś kupie na Allegro ;-)

    --
    animka

  • 8. Data: 2009-12-26 00:34:43
    Od: "Pab_lo" <n...@p...pl>

    wiadomości news:4b32a6a7$1@news.home.net.pl...

    > Mam nadzieję, że działalność przynajmniej masz zarejestrowaną? Bo
    > inaczej ten mandacik to pikuś ;)

    Oczywiscie :)
    Z detalem do niedawna mialem malo doswiadczen.
    Pytanie zadalem tak a nie inaczej, bo nikt nigdy nie odpowie na pytanie w
    stylu "jak sie wykrecic od odpowiedzilnosci" ;)

    Picasso