  • 11. Data: 2008-01-17 18:02:24
    Temat: Re: sprzedaż mieszkania bez księgi wieczystej,hipoteki
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Jasek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:478f4a26$1@news.home.net.pl...

    > Nie wiem jak reguluja ta sprawe przepisy, ale nie znam nikogo kto by mial
    > spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu i nie zalozyl by ksiegi
    > wieczystej. Jakby na to nie patrzec, lepiej miec ksiege wieczysta niz jej
    > nie miec...

    Akurat proporcje są dokładnie odwrotne - 95% mieszkań spółdzielczych
    własnościowych w obrocie nieruchomościami, nie ma założonej księgi
    wieczystej. Myślę, że biorąc pod uwagę wszystkie spółdz. wł. prawa do
    lokalu, to mniej niż jedno na sto ma założoną księgę wieczystą.

  • 12. Data: 2008-01-17 18:07:58
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości
    > Marcin Wasilewski pisze:
    >
    > a sprzedaż ekspektatywy własności?

    Ludzie różne rzeczy robią, np. kupują udział w całej nieruchomości i
    określają w akcie sposób użytkowania, działki gruntu. Tym niemniej lokalu
    stanowiącego odrębną nieruchomość nie da się zbyć na rynku wtórnym przed
    założeniem księgi wieczystej.

  • 13. Data: 2008-01-17 19:22:57
    Od: "Ula " <a...@v...pl>

> [...]
    > stanowiącego odrębną nieruchomość nie da się zbyć na rynku wtórnym przed

    Ile kosztuje takie wpis do ksiag wieczystych i od czego zalezy?

  • 14. Data: 2008-01-17 19:40:00
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Ula " <a...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Ile kosztuje takie wpis do ksiag wieczystych i od czego zalezy?

    Co do zasady 60 zł założenie księgi wieczystej + 200 zł za wpis prawa
    własności, lub przy współwłasności procentowo w stosunku do posiadanych
    udziałów, nie mniej niż 100 zł/łeb. Czasami dochodzi jakieś sprostowanie (60
    zł), czy wykreślenie/założenie hipoteki, wpisanie drogi koniecznej, różnie
    to bywa. Najczęściej jednak jest to 260 zł.

  • 15. Data: 2008-01-17 20:07:47
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Marcin Wasilewski pisze:
> [...]
    > lokalu stanowiącego odrębną nieruchomość nie da się zbyć na rynku
    > wtórnym przed założeniem księgi wieczystej.

    lokalu się nie da, ale zawrzeć umowę która będzie miała ten sam skutek
    powinno się dać

    KG

  • 16. Data: 2008-01-17 21:23:31
    Od: "Ula " <a...@v...pl>

> [...]
    > zł), czy wykreślenie/założenie hipoteki, wpisanie drogi koniecznej, różnie
    > to bywa. Najczęściej jednak jest to 260 zł.

    Bardzo dziekuje...pare lat temu, zakładałam księgi na mieszkanie mojej mamy,
    płaciłam razem 1700 zł.Czyzby tak poszły w dół opłaty?

  • 17. Data: 2008-01-18 02:43:42
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Bardzo dziekuje...pare lat temu, zakładałam księgi na mieszkanie mojej
    > mamy,
    > płaciłam razem 1700 zł.Czyzby tak poszły w dół opłaty?

    Tak, kiedyś opłaty wieczystoksięgowe były naliczne procentowo od
    wartości nieruchomości, obecnie są to opłaty stałe. Teraz przy dużych
    wartościach transakcji najbardziej bolesny jest haracz w postaci 2% podatku
    od czynności cywilnoprawnych, ale tego już Ziobro nikomu nie mówił, np. przy
    kupnie mieszkania, za 300.000 zł, samo PCC to 6.000 zł, a taksa notarialna
    to 1970zł+wypisy+opłata za sporz. wniosku do sądu, razem jakieś 2300 zł. Od
    tego oczywiście następna danina dla państwa w postaci 22% VAT, czyli z
    ogólnej kwoty do zapłacenia 8.806 zł, obciążenia na rzecz skarbu państwa
    stanowią "jedyne" 6.506 zł. Nie ma to jak "tanie państwo".