  • 1. Data: 2008-01-16 15:21:39
    Temat: koszta spisania aktu notarialnego
    Od: Krzysiek <d...@p...fm>

    Witam, mam następujące pytanie, otóż spisaliśmy akt notarialny na
    mieszkanie, w akcie wyszczególnione są po kolei pozycje za które pobrano
    pieniążki - ale jak przeliczyłem później notariusz pobrał ok 100-110 zł
    więcej...
    czy to normalne, czy raczej dopominać się zwrotu pieniążków??
    pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 2. Data: 2008-01-16 21:59:36
    Temat: Re: koszta spisania aktu notarialnego
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <d...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > więcej...
    > czy to normalne, czy raczej dopominać się zwrotu pieniążków??

    W akcie masz napisane. WYLICZONA KWOTA NIE OBEJMUJE KOSZTOW WYPIS I ODPISOW
    AKTU. Te 100 zł to zapewne wlasnie koszt wypisow i odpis.

  • 3. Data: 2008-01-17 00:09:44
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > W akcie masz napisane. WYLICZONA KWOTA NIE OBEJMUJE KOSZTOW WYPIS I
    > ODPISOW AKTU. Te 100 zł to zapewne wlasnie koszt wypisow i odpis.

    Nie ma takiej możliwości. Taksa notarialna (w tym wypisy) są objęte
    podatkiem vat i w akcie muszi być wyszczególniona kwota netto jak też i
    pobrany podatek vat. Notarousz też człowiek i się pewnie pomylił sumując
    poszczególne pozycje.

  • 4. Data: 2008-01-17 09:25:42
    Od: " " <h...@g...pl>

    Marcin Wasilewski <j...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > podatkiem vat i w akcie muszi być wyszczególniona kwota netto jak też i
    > pobrany podatek vat. Notarousz też człowiek i się pewnie pomylił sumując

    Nie! Kosztów wypisów (odpisów) nie uwglednia się w akcie. Koszty te sa w
    klauzuli znadujacej sie na koncu aktu, dolaczonej do wypisu (odpisu). Na
    oryginale, ktory czyta notariusz i podpisuja strony wraz z notariuszem jej
    nie ma. Te klazule dolacza sie do wypisów (odpisów). Na klauzuli jest kwota
    jednostkowego wypisu (odpisu), a trzeba pamietac, ze przy umowie przedazy
    tych wypisow (odpisow) jest minimum PIEĆ:
    - 2 dla stron,
    - 1 do KW,
    - 1 do UM/starostwa
    - 1 do US,
    czyli jednostkowa ktowe wypisu (odpisu) przeba przemnozyc raz pieć i stad sie
    bieze ta kwota.