  • 1. Data: 2008-01-16 13:33:29
    Temat: Podpis i jego czytelność
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Witam
    Ostatnio na poczcie zostałem poinformowany o podpisaniu sie czytelnym
    podpisem.
    Mam pytanie co to jest czytleny podpis?
    Podpisuje sie jak sie podpisuje i chyba nikomu nic do tego. BO przecież jak
    podpisze sie pismem technicznym to to nie będzie juz mój podpis a jedynie
    moje imie i nazwisko napisane przeze mnie.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-01-16 13:45:03
    Temat: Re: Podpis i jego czytelność
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 16 Jan 2008 14:33:29 +0100, mz napisał(a):

    > Ostatnio na poczcie zostałem poinformowany o podpisaniu sie czytelnym
    > podpisem.
    > Mam pytanie co to jest czytleny podpis?

    Podpis czytelny to jest podpis, który niepoczytalny pracownik PP jest w
    stanie sobie przeczytać.

    Olać, podpisywać się jak zechcesz. Ja mam akurat dość czytelny ale
    śmieszą mnie te uwagi z okienka ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 3. Data: 2008-01-16 13:52:31
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    mz pisze:
    > Podpisuje sie jak sie podpisuje i chyba nikomu nic do tego. BO przecież jak
    > podpisze sie pismem technicznym to to nie będzie juz mój podpis a jedynie
    > moje imie i nazwisko napisane przeze mnie.
    Postaw krzyżyk, wyjaśnij, że jesteś niepiśmienny i choćby Cię miał
    zabić, to nic innego nie jesteś w stanie mu zaproponować - będzie
    kolejna zagwozdka dla pocztowców ;-)
    Maciek

  • 4. Data: 2008-01-16 13:54:29
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    nie wydadzą mi paczki (listu)

  • 5. Data: 2008-01-16 13:56:46
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 16.01.2008 mz <l...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    > podpisze sie pismem technicznym to to nie będzie juz mój podpis a jedynie
    > moje imie i nazwisko napisane przeze mnie.

    Prawdopodobnie tak. Ja zawsze się podpisuję normalnie, (tylko dodaję imię).
    Druga strona mówi "ale czytelnie miało być...". A ja -
    "czytelniej nie umiem" :)
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 6. Data: 2008-01-16 13:57:55
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    mz pisze:

    > Ostatnio na poczcie zostałem poinformowany o podpisaniu sie czytelnym
    > podpisem.
    > Mam pytanie co to jest czytleny podpis?

    To jest inaczej mówiąc imię i nazwisko, służące jednocześnie za podpis.
    Inaczej mówiąc czytelna "parafka". Generalna zasada jest taka, że w
    miejscu gdzie widnieje legenda "imię i nazwisko" stosujemy "czytelny
    podpis" a miejsce gdzie widnieje legenda "podpis" parafujemy.

    Na poczcie (ale nie tylko) dość często pracownicy mylą pojęcia,
    traktując "czytelny podpis" za coś pewniejszego niż parafka. Dlatego
    nawet dokument wymagający jedynie parafowania każą podpisywać imieniem i
    nazwiskiem :)

    Natomiast o ile kojarzę, potwierdzenie odbioru przesyłki poleconej
    wymaga podania imienia i nazwiska osoby odbierającej oraz jednoczesne
    podpisanie. Tak więc pani z okienka może sama wpisać imię i nazwisko
    osoby odbierającej, co nie zwalnia Cię z obowiązku parafowania. Tak więc
    zabieg i tak trzeba wykonać, stąd zwyczajowo odbierający wpisuje
    odręcznie swoje imię i nazwisko, co od razu stanowi podpis.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 7. Data: 2008-01-16 14:25:04
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    .news.tpi.pl
    użytkownik *Maciek* napisał(a):

    > Postaw krzyżyk, wyjaśnij, że jesteś niepiśmienny i choćby Cię miał
    > zabić, to nic innego nie jesteś w stanie mu zaproponować - będzie
    > kolejna zagwozdka dla pocztowców ;-)

    Kiedyś wqr... do białości jak mi dwa razy w banku odrzucili zlecenie
    polecenia zapłaty z powodu rzekomej niezgodności mojego podpisu z tym z
    ichniego wzoru, złożyłem nowy wzór podpisu w postaci trzech krzyżyków.
    Wezwana "kierowniczka" widząc mój stan spytała tylko czy jestem niepiśmienny
    co potwierdziłem. Nowy wzór przyjęli z zastrzeżeniem, że muszą go
    przedyskutować z ichnim radcą prawnym. Zajęło im to dwa tygodnie i odrzucili
    mi mój nowy podpis :/

    --
    Big Jack
    //////

  • 8. Data: 2008-01-16 14:29:13
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > To jest inaczej mówiąc imię i nazwisko, służące jednocześnie za podpis.

    Zgadzam się. I nie ma co się oburzać - jak ktoś twierdzi, że ma podpis
    nieczytelny, to niech podpisze się nieczytelnie, a potem napisze swoje imię i
    nazwisko. Po kilku razach dojdzie do wniosku, że wystarczy tylko napisać samo
    imię i nazwisko.

    W prawie wekslowym też istnieje pojęcie czytelnego podpisu - z racji tego, aby
    każdy uczestnik obrotu wekslowego mógł szybko zorientować się, od kogo pochodzi
    podpis, stosuje się na wekslach podpisy czytelne, a dla upartych - podpis
    nieczytelny zwyczajowo stosowany przez osobę, która się podpisuje.

    Więcej na ten temat oraz orzeczenie sądu:
    http://www.liwiusz.republika.pl/weksel_podpis.html

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 9. Data: 2008-01-16 14:50:01
    Od: Robert Jaroszuk <z...@n...spam.iq.pl>

    mz wrote:
> [...]
    > jak podpisze sie pismem technicznym to to nie będzie juz mój podpis a
    > jedynie moje imie i nazwisko napisane przeze mnie.

    Podpis jest napisanym znakiem ręcznym określonej osoby. To oznacza, że
    powinien wskazywać te osobę, a więc przedstawiać nie tylko jej charakter
    pisma, ale i cechy, które ją indywidualizują.
    Należy do nich m.in. imię i nazwisko ( Por. uchwała 7 sędziów SN z 30
    XII 1993, syg. III CZP 146/93 w: OSN 5/94. W postanowieniu z 17 VIII
    2000 r. Sąd Najwyższy (II CKN 89400) wypowiadając się na temat pojęcia
    parafy i skrótu podpisu - stwierdził, że parafa to znak ręczny
    składający się z inicjałów, a skrót podpisu to jest podpis poprzez
    pominięcie liter w celu jego skrócenia.

    --
    ... Robert Jaroszuk ...
    GCS/IT/O d? s: a- C++ ULB++++$ P+ L++++$ E- W++ K- N+ DI+ V-

  • 10. Data: 2008-01-16 14:59:47
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 16 styczeń 2008 14:45
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fml1ov$3bl$3@inews.gazeta.pl>):

    > Olać, podpisywać się jak zechcesz. Ja mam akurat dość czytelny ale
    > śmieszą mnie te uwagi z okienka ;-)

    Dlaczego? Pani chce wpisania imienia i nazwiska. Możesz podpisać się
    czytelnie, a możesz napisać imię i nazwisko i twojego bazgroła. Wcale jej
    się nie dziwię, że chce czytelnego podpisu, bo za chwilę przylezie ktoś i
    powie, że to nie on a sąsiad bazgroła walnął. Skąd w razie czego wiadomo
    kto się podpisał, jak podpis to szlaczek? Do tego, jak mocno uprościsz
    szlaczek to pewnie i grafolog nie da rady powiedzieć czy twój czy nie Twój.
    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl